וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הדר גולדין באזכרה לבנו: "ליברמן הפקיר את אורון והדר"

28.7.2017 / 10:00

במלאת שלוש שנים לנפילתו של חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס הגיעו קציני צבא וחברי כנסת ללוות את משפחתו בבית העלמין הצבאי בכפר סבא. השר ארדן: "כל פעיל ציבור צריך לפעול להחזרתו של הדר"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(סרטון שפרסמה משפחת גולדין לקראת שלוש שנים למבצע צוק איתן)

שמחה גולדין, שבנו הדר נפל במבצע צוק איתן, תקף היום (שישי) באזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו את שר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי הוא "הפקיר" את בנו ואת חלל צה"ל אורון שאול - שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. מאות בני אדם הגיעו לאזכרה שנערכה בבית העלמין הצבאי בכפר סבא, בהם גם חברי כנסת, מפקדי צה"ל והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

לדברי גולדין, "ליברמן אינו פועל לייצר תיקון. הוא האיש שהבטיח לפני שנכנס לתפקיד שר הביטחון שהוא יחזיר את הדר ואת אורון ויכניע את חמאס תוך 48 שעות. יומיים לאחר יום הזכרון האחרון לחללי צה"ל אמר ליברמן לנו למשפחת גולדין, לנו למשפחת שאול, לכל ההורים של החיילות והחיילים שברגעים אלה מסכנים את חייהם, שהדר ואורון יחכו כפי שאלי כהן מחכה לשובו לישראל, כפי שנופלי הצוללת דקר חיכו".

עוד אמר גולדין כי "ליברמן שולח אותנו ל-50 שנה של סיוט. שר הביטחון צריך לדעת שכשהוא פועל, הן נגד הפעלת לחץ על חמאס והן נגד הסכם, הוא פועל בעצם בניגוד לערכים שהם מהותו של צבא העם". לדבריו, בני המשפחה רוצים תיקון. "אנחנו רוצים שהאויב ידע שלא ננוח עד שנביא את חייל צה"ל לקבורה בישראל. אנחנו רוצים תיקון בהסכם שחתם עליו ראש הממשלה עם מחבלי החמאס", הסביר.

עוד בוואלה NEWS:
ללא אמצעי אבטחה: היערכות לרבבות בהר הבית - ולמהומות
הפסד במגרש הביתי: הרפובליקנים הפילו החוק להחלפת "אובמה קר"
הקהילה הבינלאומית מזדעקת על הר הבית - והיא חייבת לפעול | דעה

אזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו של הדר גולדין, יולי 2017. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
אזכרתו של גולדין, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

"שדה הקרב שלנו הוא כאן בבית העלמין בכפר סבא. סיימנו את המלחמה להביא את הדר לקבורה", אמר וגולדין פנה למשתתפים בטקס: "הייתם איתנו לפני שלוש שנים, הייתם איתנו לפני שנתיים. ההבטחה חודשה על ידי שר הביטחון הקודם, לפני שנה זו הייתה שרת המשפטים והיום השר ארדן. אנחנו דורשים שזאת תהיה השנה האחרונה שהדברים שנאמרו על ידי נציגי הממשלה לא יאמרו לשווא".

לדבריו, "אנחנו צריכים הנהגה שתפעיל לחץ על החמאס. האם האוחזים בהגה המדינה עושים זאת? לא". לדבריו, "האפשרות השנייה היא להגיע להסכם שיסיים את מלחמת צוק איתן. שמענו את דבריו של השר ארדן שעומד לבדו במערכה, מול האוחזים בהגה, ראש הממשלה ושר הביטחון. לפני שלוש שנים חתמנו על עסקה בקהיר והפקרנו את הדר ואורון בשבי חמאס. שר הביטחון ליברמן הפקיר את הדר ואורון". גולדין הוסיף כי "לצערנו שר הביטחון לא הגיע לאזכרה של הדר, אנחנו רוצים ששר הביטחון יבטא ערכים. למרות הבושה שאני חש כלפי ההנהגה אני מבקש לסיים את הטקס בתפילה שמנהיגי המדינה שלנו יקבלו עצה טובה".

אזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו של הדר גולדין, יולי 2017. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
מצבתו של גולדין/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

"מעשיו של הדר חקוקים בזיכרון הלאומי שלנו, הייתי חבר הקבינט במבצע צוק איתן, לעולם לא אשכח את אותו יום שישי עצוב", אמר השר ארדן שנשא דברים באזכרה. "לחובה המוסרית להחזרתו של הדר לישראל יש פנים רבות וכל פעיל ציבור צריך לפעול להחזרתו לישראל. כך היה בתנאי הכליאה במחבלים. לא עוד מצעד עורכי הדין למחבלים ולא עוד ביקורי משפחות מעזה אצל מחבלי החמאס הארורים. עוצמתו של הדר מאירה את הדרך ומפיגה את החששות".

ארדן פנה לבני משפחתו של גולדין ואמר כי "צוואתו של הדר ברורה לי" וכי "מחבלים וארגוני טרור לא יגדירו לנו את מחירי חיילינו". עוד אמר ארדן כי "גורמים קיצוניים בירושלים מנסים לערער את ישראל, הישג טקטי איננו ניצחון במערכה כולה. כל אלה שינסו להבעיר את הר הבית ישלמו מחיר כבד. כמו שניצחנו במערכה בעזה".

אזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו של הדר גולדין, יולי 2017. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
ארדן ואביו של הדר, שמחה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

איילת קאופמן, אחותו של גולדין, נשאה אף היא דברים בטקס ואמרה כי "לא משנה כמה זמן יחלוף אני לא מצליחה לדבר עלייך בלשון עבר". עוד אמרה כי לצערה "העמידה שלנו הפכה לסמל" וכי "כולם יודעים ומרגישים לוותר עלייך זה לוותר על תמצית הקשר בין הדבר הגדול הזה שנקרא מדינה - לבין אזרחיה. לוותר על החלום הגדול הזה - מדינת ישראל". לדבריה, "מספיק להסתכל כאן מסביב ולקבל את התמיכה האדירה הזו, ולדעת שבסוף מי שמוביל את הדבר הגדול הזה זה העם".

צור, אחיו התאום של הדר, סיפר על הכאב שלא מרפה מן המשפחה "יש משפחה שבויה ויש משפחה שכולה, אנחנו קיבלנו את שני התארים. אני מדמיין את היום שבו תשוב ארצה, אתה, אורון והאזרחים ששבויים בעזה. מתגעגע לחיוך ולענבה שלך".

ארוסתו של הדר, עדנה, דיברה בכאב על האובדן ועל המאבק להשבתו "מבטיחה לך שאעשה הכל כדי שננצח במלחמה שלך ולכבודך. מקווה שבשנה הבאה תוכל סוף סוף לנוח על משכבך בשלום.

השופט אליקים רובינשטיין נכח גם הוא באירוע והעביר מסר לממשלה "מי שבידו לעשות ולהחליט שיראה את הדר כבנו שלו. מדובר לא רק בעניין של משפחה אחת, אלא של החברה כולה".

מפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה דדו בר כליפא אמר בנאומו בטקס כי "דרכו של הדר הייתה מלאה בצניעות ובאהבת הארץ ובכך הוביל את פקודיו. חבריו מספרים על אדם שהיה מלא בחדווה ובחיוך מיוחד. הדר אהב יותר מכל להיות מורה לחייליו, בדרכו הצנועה הצליח להחדיר בחיילים את דרכו". לדבריו, "מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל מחויבים להחזיר את את הדר לקבורה בישראל".

אזכרה במלאת שלוש שנים לנפילתו של הדר גולדין, יולי 2017. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
פרץ מנחם בהלוויה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי

בטקס האזכרה נכחו גם מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, חברי הכנסת עמיר פרץ ורויטל סויד (המחנה הציוני), חבר הכנסת לשעבר שכיב שנאן, ששכל את בנו כמיל בפיגוע בהר הבית לפני שבועיים, חברי הכנסת אורן חזן ויואב קיש (הליכוד), ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי).

גולדין נפל ב"יום שישי השחור ברפיח" ב-1 באוגוסט 2014, במהלך הלחימה ברצועת עזה. בתחילה הוכרז נעדר, לאחר שגופתו נחטפה ובהמשך נקבע מותו והוא מוגדר כחלל צה"ל בשבי. יחד עמו נפלו סמל-ראשון ליאל גדעוני ומפקד סיירת גבעתי רב-סרן בניה שראל. אזכרתו של שראל תתקיים היום בשעה 10:00 בבית העלמין העתיק בחברון, תחת אבטחה כבדה. גם בטקס שיערך לזכרו צפויים להשתתף מפקדי צבא בכירים בעבר ובהווה.

בחודש שעבר בכמה עיתונים בעולם הערבי כי ישראל וחמאס מתקדמות לקראת עסקת חילופי שבויים שתכלול את השבת גופתו של גולדין, יחד עם גופת חלל צה"ל אורון שאול שנפל אף הוא במבצע צוק איתן וכן שלושת האזרחים הישראליים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד, וג'ומעה אבו גנימה. משפחותיהם של גולדין ושאול הודיעו בעקבות הדיווחים כי שום גורם רשמי לא יצר עמם קשר ועדכן אותם על התפתחות כלשהי בנושא החזרתם.

(עדכון ראשון: 9:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully