וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד לטראמפ במגרש הביתי: החוק להחלפת "אובמה קר" נפל בסנאט

28.7.2017 / 9:33

החוק לביטול רפורמת הבריאות לא צלח את ההצבעה המתוחה, בזכות שלושה רפובליקנים שהתנגדו. מקיין, שמתמודד עם סרטן מוח, הגיע, הצביע נגד - וזכה למחיאות כפיים. בכיר רפובליקני: "הגיע הזמן לעבור הלאה". טראמפ: "תנו ל'אובמה קר' ליפול"

צילום: CNN

הסנאט האמריקני דחה הבוקר (שישי) את הצעת החוק לביטול רפורמת הבריאות של הממשל הקודם, לאחר ששלושה נציגים רפובליקנים הצביעו נגד עמדת המפלגה. מדובר בכישלון השלישי תוך שבוע לבטל ולהחליף את רפורמת הבריאות, שמזוהה יותר מכול עם הנשיא לשעבר ברק אובמה – שהייתה הבטחה מרכזית של הנשיא דונלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות האחרון.

הנשיא דונלד טראמפ הגיב להצבעה בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, בשעה 2:25 (שעון מקומי). "שלושה רפובליקנים ו-48 דמוקרטים אכזבו את העם האמריקני", כתב טראמפ. "כמו שאמרתי מההתחלה, תנו ל'אובמה קר' ליפול, ואז נתמודד עם זה. חכו ותראו!".

עוד בוואלה! NEWS:
כמעט פה אחד: הסנאט האמריקני אישר חבילת סנקציות חדשות על רוסיה
"הדג מסריח מהראש": מנהל התקשורת של טראמפ מחריף את הכאוס בממשל
חיילים טרנסג'נדרים המומים מטראמפ: "מדוע לשרת מדינה שלא רוצה בי?"

דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
מקיין/רויטרס
דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
יועצים אוחזים שלט נגד ביטול חוק הבריאות, הלילה בסנאט/רויטרס

בין שלושת הסנאטורים שהצביעו נגד ביטול "אובמה קר", הסנאטור ג'ון מקיין, שהתייצב השבוע במיוחד בוושינגטון על מנת להשתתף בהצבעה, חרף הטיפול שהוא עובר בשל סרטן המוח. לאחר שהכריז הלילה כי הוא מצביע נגד, עמיתיו הדמוקרטים מחאו לו כפיים. ביום שלישי האחרון אושרה הצבעה טכנית לקיים דיון בנושא, והרפובליקנים הצליחו לגייס לכך רוב. אולם מאז, הם לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי נוסח החוק.

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, הודה הלילה כי כשלו המאמצים לבטל את החוק. "זה זמן לעבור הלאה", הבהיר, למרות שטען כי "ברור שזה רגע מאכזב". מנהיג הדמוקרטים, צ'אק שומר, קרא למחוקקים לעבוד יחד ולנסות לקדם נוסח מוסכם. "אנחנו לא חוגגים, אנחנו חשים הקלה", הסביר.

דחיית חוק ביטול "אובמה קר" בסנאט, יולי 2017. רויטרס
"אכזב את העם האמריקני". מקיין, הלילה/רויטרס

סגן הנשיא מייק פנס התייצב במהלך הלילה בסנאט, למקרה שיהיה שוויון בין הרפובליקנים לדמוקרטים, והוא יצטרך להטיל הצבעה שוברת שוויון - כפי שהיה בהצבעה ביום שלישי. עצם הגעתו הבהירה כי הרפובליקנים מאמינים שיוכלו להעביר את החוק, אולם הוא נאלץ לבסוף לעזוב את הסנאט מבלי שהצביע.

לטענת הנשיא טראמפ, רבים במעמד הביניים האמריקני חשים כי העלויות של ביטוח הבריאות מכבידות עליהם כלכלית. חרף מאמציו למחות את מורשת אובמה, כל ניסיון לאשר נוסח חלופי לחוק הבריאות הקיים נתקל עד כה בהתנגדויות מתוך המפלגה הרפובליקנית – בין אם מקרב האגף השמרני, הדורש את הקטנת הסבסוד הממשלתי לביטוח הבריאות, ובין אם מתוך האגף המרכזי הדורש להותיר את עקרונות "אובמה קר" על כנם, אך לשפר את יישומם.

(עדכון ראשון: 8:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully