וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש של צה"ל התגשם: חרף ההבנות בהר הבית - השטח ממשיך לבעור

28.7.2017 / 0:07

בצה"ל נערכים להפרות סדר בעשרות מוקדים, למרות הסרת אמצעי הביטחון באל-אקצא. בכירים במערכת הביטחון מאשימים את אבו מאזן בליבוי השטח. "הוא מנסה להוכיח לישראל שכללי המשחק השתנו"

צילום: יוני ריקנר

בצה"ל העריכו כי הסרת אמצעי הבידוק סביב הר הבית תביא בהדרגה לשקט יחסי ברחוב הפלסטיני, אך אתמול (חמישי) המצב בשטח היה הפוך. ההפגנות האלימות בדרך להר הבית התגברו, עשרות פלסטינים נפצעו, היקף ההתראות לפיגועים עלה וההערכות הן כי מתוכננות מחר הפרות סדר בעשרות מוקדים.

בכירים במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדברי אחד מהם, "הוא מנצל את הוויכוח סביב הר הבית כדי להראות לנו שהוא משנה את כללי המשחק עם ישראל. כמו הפעולות שהוא מבצע מול חמאס ברצועת עזה. אנשיו של אבו מאזן מלאי ביטחון עצמי. פתח בפירוש מלבה את האש ומצית אלימות".

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי הדרג המדיני מעדיף בשלב זה שלא "לסגור חשבון" עם אבו מאזן ובטח לא לגבות ממנו מחיר - זאת כדי להביא לסיום ההסתה הפרועה נגד ישראל במטרה להרגיע את השטח. מנגד, גורמים אחרים במערכת הביטחון סבורים כי אבו מאזן לא באמת שולט ברחוב הפלסטיני ובטח לא במזרח ירושלים, ולכן העדיף להתבטא פומבית בעד המחאה סביב הר הבית. בכך, הוא הסיט מעצמו את הביקורת הציבורית והפנה אותה לעבר ישראל.

פלסטינים חוגגים בשער האריות לאחר הסרת אמצעי הבידוק 26 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
החשש הוא מגל פיגועי בודדים. מתפללים מחוץ לאל-אקצא/רויטרס, רויטרס

גורמי צבא מעריכים שיהיה קשה מאוד להחזיר את השקט לרחובות ולהביא ליציבות ביטחונית. גורמים בפיקוד המרכז סבורים כי תהליך ההרגעה בשטח יימשך לפחות כמה שבועות, כדי שיהיה ניתן לקבוע שגל הטרור דעך.

בצה"ל התאמצו בחודשים האחרונים לבודד כל אירוע בגדה המערבית כדי להיות דרוכים לכל שינוי בזירה הצפונית. עם זאת, תסריט האימים של צה"ל התגשם וגלי האלימות מסרבים לדעוך. החשש הוא בעיקר מרצף של פיגועי בודדים שאותם קשה לסכל.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בתחילת השבוע בתום פגישה בבסיס הקליטה והמיון עם מתגייסים טריים לחטיבת גבעתי כי לא מדובר באירועי 'גודל השעה', הכינוי לגלי הטרור שהחלו בחורף 2015 עם רצח הזוג הנקין בשומרון ועד לאמצע שנת 2016, אלא בגל טרור שמושפע שסופו לא ברור והוא בעיקר מושפע מהזירה הבינלאומית. רמז לכך שרק התערבות מעצמה כמו ארה"ב ומדינות נוספות באזור יכולות להביא להרגעה.

(עדכון ראשון: 22:41)

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עימותים מחוץ לשער האריות בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
יידרשו לפחות עוד כמה שבועות עד להרגעת השטח. עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully