וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית "הנקודות החמות" של מקרון לעצירת זרם הפליטים לאירופה

נשיא צרפת אמר כי עוד הקיץ יוקמו מחנות בלוב, בה ממתינים כמיליון איש הרוצים להגיע ליבשת, ושם תיבחן זכאותם לבקשת מקלט. לדבריו, "כך נמנע מהם לערוך מסעות מטורפים". תכניתו מגיעה לאחר פסגה שקיים עם מנהיגי הכוחות היריבים במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר היום (חמישי) כי הוא מתכנן להקים מחנות בלוב, שבהם תיבחן זכאותם למקלט באירופה. זאת בניסיון לעצור את זרם הפליטים ליבשת. לדברי מקרון, שאתמול נועד עם מנהיגי הפלגים היריבים בלוב בניסיון לפתור את המשבר במדינה הצפון-אפריקנית, אותם מרכזים יתחילו לפעול עוד הקיץ, וימנעו מאנשים "לקחת סיכונים משוגעים" בניסיונם להגיע ליבשת.

לדברי מקרון, בין 800 אלף למיליון איש נמצאים כיום במחנות בלוב, אך לרבים מהם אין זכות לבקש מקלט. נשיא צרפת אמר עוד במהלך טקס קבלת אזרחות בעיר אורליאן כי המהגרים מערערים את היציבות בלוב ובאירופה באמצעות עידוד מבריחים, שבסופו של דבר מממנים גם טרור. "הרעיון הוא ליצור נקודות חמות כדי למנוע מאנשים להסתכן כשהם לא זכאים למקלט", אמר מקרון. "אנחנו נגיע אליהם".

נשיא צרפת מקרון בטקס הענקת אזרחות, 27 ביולי 2017. רויטרס
מנסה לפתור את משבר הפליטים. מקרון בטקס הענקת האזרחות/רויטרס

לפני נתונים של האו"ם, יותר מ-110 אלף מהגרים מצפון אפריקה והמזרח התיכון עשו את הדרך המסוכנת בים התיכון אל אירופה במהלך השנה. כ-2,300 מהם טבעו או מוגדרים נעדרים. בשנה שעברה, 362,753 אלף מהגרים הגיעו לאיחוד האירופי דרך הים, רובם אל איטליה ויוון.

ביום שלישי אירח מקרון את ראש ממשלת האחדות בלוב פאיז א-סראג' ואת יריבו גנרל חליפה חפתר, שמנהיג את הכוחות הפועלים במזרח לוב. השניים אמרו כי הם מחויבים להפסקת אש ולקיום בחירות, במטרה להביא לסוף הסכסוך המתנהל במדינה מאז הודח והוצא להורג הרודן מועמר קדאפי ב-2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא צרפת מקרון עם ראש ממשלת לוב א-סראג' והגנרל חליפה חפתר, 25 ביולי 2017. רויטרס
הבטיחו לקיים הפסקת אש. מקרון ומנהיגי לוב, חפתר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully