וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה תוקף את נתניהו: "להתנהגותו יהיו השלכות על היחסים"

מלך ירדן גינה בחריפות את ראש הממשלה, בעקבות היחס שקיבל המאבטח שירה למוות בשני ירדנים בעמאן. לדבריו, "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי"

צילום: לע"מ, עריכה: יוסי אלטר

עבדאללה מלך ירדן תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות התנהלותו לאחר התקרית בשגרירות בעמאן, ואמר כי יהיו לכך "השלכות על היחסים בין שתי המדינות". בהודעה תקיפה שפורסמה על ידי הארמון בעמאן נמסר כי "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים".

בירדן זעמו על קבלת הפנים שערך נתניהו למאבטח זיו, שירה למוות בשני ירדנים במהלך תקרית ביטחונית בשגרירות בעמאן בתחילת השבוע. במשך יממה, התנהלו מגעים בין הצדדים כדי להבטיח את שובו לישראל, אחרי שבתחילה דרשה ירדן לחקור אותו. בסופו של דבר, הוא רק תושאל וניתן לו לצאת מהממלכה.

לקריאה נוספת על המשבר בין ירדן לישראל
דיווח בירדן: "צוות השגרירות לא יורשה לחזור עד להעמדת המאבטח לדין"
"היחסים הכי טובים בים של שנאה": העליות והמורדות ביחסי ישראל-ירדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שגרירת ישראל בירדן עינת שלאין ועם איש האבטחה של בטמ"ח 25 ביולי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מחבק את המאבטח זיו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"על ראש ממשלת ישראל למלא את חובותיו ולנקוט צעדים, כולל העמדת הרוצח לדין, במקום שיעשה הצגות פוליטיות", אמר עבדאללה. המלך הזכיר גם את המשבר סביב מסגד אל-אקצא, ואמר כי פתיחתו היום התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם הפלסטינים. לדבריו, צריך לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית כדי להימנע מהישנותם של משברים דומים.

הבוקר דיווח העיתון העיתון הירדני אל-רד כי עמאן לא תאפשר לצוות השגרירות ולשגרירה ענת שלאין לשוב לפני שיתקבלו ערבויות להעמדתו לדין של המאבטח. במהלך התקירת, ירה זיו בפועל שפצע אותו קל במברג בדירה של מאבטחים במתחם וכן בבעל הדירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עבדאללה מלך ירדן בביקור בצרפת, יוני 2017. AP
זועם על נתניהו. עבדאללה מלך ירדן/AP

בתקשורת הירדנית דווח כי הרשויות קיבלו את גרסתו של המאבטח, אם כי עדיין לא ברור אם אכן היה זה ניסיון פיגוע או ריב שהתלהט. חלקים נרחבים מהציבור זעמו על החלטת המלך לאפשר את שחרורו של המאבטח, וגם בפרלמנט נרשמה מחאה קולנית נגד המהלך. שר החוץ איימן א-ספדי אמר אתמול כי על ישראל להתנצל על התנהלותה סביב התקרית. לדבריו, "הרצח מביש, לא נוותר על זכויות בנינו".

הלווית מוחמד ג'אוודה בעמאן,ירדן. רויטרס
בציבור דורשים את העמדת המאבטח לדין. הלוויית הצעיר שנהרג בשגרירות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully