וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים טרנסג'נדרים המומים מטראמפ: "מדוע לשרת מדינה שלא רוצה בי?"

החלטת נשיא ארה"ב תפסה בהלם אנשי צבא רבים, שזכו לשוויון היסטורי תחת הממשל הקודם. "זה שובר את לבי", סיפר איש המשמר הלאומי, ששירת בעיראק ובאפגניסטן. עם זאת, הרמטכ"ל הבהיר כי ההחלטות ייושמו רק כששר הגנה יפרסם מדריך חדש. ואת מי גייסו בבית הלבן להגנת הנשיא?

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

אחרי 13 שנות שירות שכללו את עיראק ואפגניסטן, קמרון סנט אנדרו, איש מילואים במשמר הלאומי של אינדיאנה חש שעולמו חרב עליו כשהנשיא דונלד טראמפ החליט לאסור על גיוס טרנסג'נדרים. הסמל, שהחל לחיות כגבר בזמן השירות, אמר כי אם יסולק מהשירות שנתיים לפני פרישתו המתוכננת הוא עלול לאבד כספי פנסיה וביטוח בריאות רבים, ואף את האפשרות להשיג עבודה חדשה.

טראמפ: "לא נאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא בשום צורה שהיא"

"מדוע לשרת מדינה שלא רוצה בי? זה שובר את לבי, למען האמת", אמר סנט אנדרו בן ה-37. לדבריו, הוא דואג עוד יותר לעתידם של חיילים צעירים שנמצאים בשלב מוקדם בקריירה שלהם ובתחילת הליך השינוי שלהם. "זה למשוך את השטיח תחתם אחרי שהייתה להם תחושת ביטחון, זה יכול להכניס אותם לסחרור של ממש".

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
מאוכזבים מהנשיא. טראמפ עם דגל הגאווה במהלך קמפיין הבחירות/GettyImages

טראמפ הצדיק את החלטתו, שנוגדת את ניסיונות הממשל הקודם לבטל את החסמים בשירות הצבא על בסיס נטייה מינית או מגדר, בכך שמדובר בנטל כבד על הצבא. עם זאת, לא ברור כיצד תיושם המדיניות החדשה, ואם היא תהיה תקפה גם למי שכבר משרת או רק למתגייסים חדשים. המהלך של הנשיא, שעליו הכריז בטוויטר, ספג גינויים מצד ארגוני זכויות ומצד חברי קונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים. מנגד, הוא זכה לתמיכה של גורמים מסוימים במפלגתו ושל פעילים שמרנים.

"יש לי חיילים רבים שחוששים שהקריירה שלהם הסתיימה", אמר בלייק דרמן, קצין בצי, שמוביל ארגון תמיכה בחיילים טרנסג'נדרים פעילים. "בשלב זה, הם עדיין מחזיקים בעבודותיהם ואנחנו נדאג לכך שהמדיניות הזו לא תשתנה".

אל הבלבול מהחלטתו של טראמפ הצטרפה הודעה של הרמטכ"ל ג'וזף דנפורד, שאמר כי בשלב זה אין שינוי במדיניות. במכתב ששלח לבכירי הצבא והגיע לידי רויטרס, הבהיר כי עד ששר ההגנה ג'יימס מאטיס לא יפרסם הנחיות חדשות, המדיניות הנוכחית תישאר על כנה. "נמשיך להתייחס בכבוד לכל אנשינו. חשוב לא פחות, נמשיך להתמקד בהשלמת המשימות שלנו לנוכח האתגרים והמאבקים שאנו מתמודדים עמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
מחאה נגד ההחלטה של טראמפ בניו יורק, אתמול/רויטרס

בניסיון להסיט את תשומת הלבן מהחלטתו של טראמפ, דוברת הבית הלבן החדשה שרה האקבי סנדרס ניצלה את החלטת מנהל התקשורת החדש, אנתוני סקרמוצ'י, בדבר החזרת מצלמות הטלוויזיה לחדר התדריכים וציינה כי מעת לעת תקריא מכתבים של אזרחים שהגיעו לידי הבית הלבן.

האקבי סנדרס הקריאה מכתב ששלח ילד בן תשע לטראמפ. "שמי דילן הארבן, אבל כולם מכנים אותי 'פיקל' (מלפפון חמוץ), אתה הנשיא האהוב עליי", כתב הילד. האקבי סנדרס המשיכה להקריא ממכתבו של הילד, כפי שנכתב על דף מחברת ובכתב ידו. "אני אוהב אותך כל כך וחשבתי עליך ביום ההולדת שלי. אפילו העוגה שלי עוצבה בדמות פניך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully