וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: העונש לנער שאנס ילדה - אונס קבוצתי של אחותו

27.7.2017 / 14:38

מועצה שבטית בעיר בדרום המדינה קבעה כי אחותו של נער בן 16 שאנס את בת השכנים בת ה-13 תיענש בצורה דומה, כחלק ממנהג עתיק ונפוץ. המשפחות הגישו תלונה, ועשרות מחברי המועצה נעצרו

ילדים בהריסות בעיר קראצ'י, פקיסטן, יולי 2017. רויטרס
שתי המשפחות הגישו תלונה זו נגד זו. ילדים בעיר קראצ'י/רויטרס

משטרת פקיסטן עצרה 25 חברים במועצה כפרית שמואשמים כי נתנו הוראה לאנוס נערה בת 16 כנקמה על כך שאח שלה אנס נערה אחרת. בית המשפט העליון במדינה דורש לקבל דיווח על המקרה, שמזכיר אירוע ידוע לשמצה אחר שאירע ב-2002, אז נערה עברה אונס קבוצתי בהוראת חברי מועצה מקומית.

"29 בני אדם מעורבים בפשע המחריד הזה, ו-25 מהם במעצר", אמר היום (חמישי) מפקד המשטרה בעיר מולטאן, אחסן יונוס. מוקדם יותר החודש, מועצה שבטית בעיר שבדרום המדינה התכנסה בעקבות תלונה של משפחה שהאשימה נער בן 16 באונס של שכנה בת 13. המועצה החליטה כי אחותו של הנאשם צריכה להינתן לאחיה של הנאנסת, כדי שזה יאנוס אותה. העונש בוצע ב-17 ביולי.

המקרה נחשף אחרי ששתי המשפחות הגישו תלונה למשטרה נגד הבנים אחת של השנייה. לדברי מפקד המשטרה, החקירה העלתה את תפקידה של המועצה, שלא אין סמכויות רשמיות. "כל זקני המועצה שהורו על אונס הנקמה נעצרו", אמר. הוא הוסיף כי הקורבנות ואמן נשלחו למרכז הגנה לנשים.

עוד ידיעות מהעולם
משפחת ראול ולנברג דורשת מידע מרוסיה: "רוצים לדעת מה עלה בגורלו"
מזרקות נסגרות וקיצוב מים לתושבים: רומא מתייבשת בשל בצורת חמורה

בפקיסטן יש מסורת בת מאות שנים של כינוס זקני הכפר, המוכרים בשם "ג'ירגס", ורבים מהמקומיים מעדיפים את החלטותיהם על פני המערכת המשפטית הרשמית, הנתפסת בעיניהם כמסורבלת ומושחתת. ברוב חלקי המדינה, החלטותיהם של זקני הכפר זוכות להבנה בבתי המשפט ובמשטרה אם כי לא מתקבלות באופו רשמי.

שמם והמנהג של "אונס נקמה" זכה לתשומת לב בינלאומית ב-2002, אז אישה ששמה מוחתראן מאי נאנסה על ידי כמה גברים בהוראת מועצה שבטית. מאי הגישה באופן חריג תלונות נגד תוקפיה, ושישה הורשעו ונידונו למוות בהמשך אותה שנה. עם זאת, חמישה מהם שוחררו בעקבות ערעור שהגישו. מאז, היא הפכה למובילה בקמפיין למען זכויות נשים במדינה.

"אנחנו עדיין ב-2002", כתבה בחשבון הטוויטר שלה בעקבות האירוע האחרון. "אם היה צדק כלשהו באותן מועצות, הן היו צריכות להורות על ירי באנס. למה להעניש במקום זאת ילדה חפה מפשע"?, אמרה בשיחה עם רויטרס.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully