וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעשה טרור": מחסן חציר הוצת בקיבוץ בנגב; נזק במאות אלפי שקלים

27.7.2017 / 11:31

תושבי קיבוץ רביבים טוענים כי זו אינה ההצתה הראשונה בשטחם. במועצה האזורית רמת הנגב אומרים כי מדובר ב"גורמים אלימים באזור שמבקשים לחבל ביחסי שכנות". יו"ר המועצה: "על הממשלה להבטיח שזו תהיה הפעם האחרונה". המשטרה פתחה בחקירה

צילום: קיבוץ רביבים

עשן רב היתמר בשמי קיבוץ רביבים בנגב, לאחר שבמהלך הלילה (חמישי) הוצת מחסן החציר של הקיבוץ. התושבים טוענים כי הנזק שנגרם כתוצאה מההצתת טונות רבות של חציר, נאמד במאות אלפי שקלים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע וחוקר זיהוי פלילי הגיע לזירה כדי לאסוף ממצאים.

בקיבוץ אומרים כי לא מדובר בפעם ראשונה, וכי בשנים האחרונות הוצת המתבן פעמים נוספות. "זה מעשה טרוריסטי שאין לו הסבר או הצדקה", אמר צחי רם, מזכיר הקיבוץ. "חברות הביטוח לא מבטחות מתקנים כאלה, ולכן ההשתתפות העצמית שלנו מאוד גבוה. זו פגיעה אנושה בקיבוץ. עצם הכניסה לכאן וההצתה היא השפלה".

"ישנם גורמים אלימים באזור, המבקשים כנראה לחבל ביחסי השכנות הטובים בין תושבי הנגב, אך דרכם לא תצלח", אמר ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת נגב. הוא אף דרש מהרשויות במדינה להתערב כדי לעצור את התופעה. "אני קורא לגופים הממשלתיים, ובראשם משטרת ישראל, להשקיע את מרב המאמצים והמשאבים, בכדי לעקור את אותם גורמים אלימים ולהבטיח שזו תהיה הפעם האחרונה", אמר דורון. "לצד זאת, על המדינה להתייצב לימין החקלאים, שנפגעו באופן חמור, ולסייע להם במלאכת השיקום הקשה".

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד מחוז י-ם: "המצב שב לקדמותו, אם יפרו את הסדר - יהיו נפגעים"
בנט תוקף את הממשלה: "ישראל מוחלשת מהמשבר הזה, הביטחון נפגע"
נערכים להסלמה בשישי: צה"ל ימליץ לממשלה לתגבר כוחות בשטחים

חשד להצתת מתבן בקיבוץ רביבים 27 ביולי 2017. קיבוץ רביבים, מערכת וואלה! NEWS
הנזק נאמד במאות אלפי שקלים. קיבוץ רביבים, היום/מערכת וואלה! NEWS, קיבוץ רביבים

בתנועת "רגבים", הפועלת "לשמירה על אדמות ונכסי הטבע של העם היהודי בארץ ישראל" ומקדמת הריסת בנייה המוגדרת לא חוקית במגזר הערבי, טוענים כי בפעמים הקודמות שבהן הוצת מחסן החציר בקיבוץ, הובילו העקבות לכפר הבדואי ביר הדאג', הממוקם סמוך לקיבוץ. בשבוע האחרון הגיעו אנשי הסיירת הירוקה כדי להדביק צווים על מבנים בלתי חוקיים בכפר, וגורמים בקיבוץ מעריכים כי הצתת המתבן נעשתה כנקמה על פעולת גורמי אכיפת החוק.

עוד באותו נושא

גמלים דרוסים וסמים: "קמפיין התיירות" שמעורר זעם בנגב

לכתבה המלאה
חשד להצתת מתבן בקיבוץ רביבים 27 ביולי 2017. קיבוץ רביבים, מערכת וואלה! NEWS
דורשים מהמשטרה להתערב. קיבוץ רביבים, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, קיבוץ רביבים

"ישנם גורמים שבוחרים לטמון את הראש בחול ולתקוף את תנועת 'רגבים', במקום להודות במציאות ממנה סובלים תושבי הנגב", אמרו ב"רגבים" בעקבות הצתת המתבן. "להבות הענק שהאירו הלילה את קיבוץ רביבים, הן כתובת אזהרה ענקית שמתריעה על היעדר האכיפה וחוסר המשילות. משטרת ישראל חייבת להתעורר".

חשד להצתת מתבן בקיבוץ רביבים 27 ביולי 2017. קיבוץ רביבים, מערכת וואלה! NEWS
המתבן הבוער בקיבוץ רביבים, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, קיבוץ רביבים

אתמול נחשף כי תנועת "רגבים" פרסמה לפני יומיים קמפיין שנוי במחלוקת, שבו מוצגות "אטרקציות תיירותיות" באזור הנגב. הקמפיין, שפורסם כביכול מטעם "RG תיירות ונופש" מציג תאונות דרכים, גמלים דרוסים וגידולי סמים קלים.

"מה יש לכם לחפש ברודוס?", נכתב בכותרת של אחת מהמודעות שהופצו, "גמלים פוגשים רק בנגב!". זאת, לצד תמונה של גמל דרוס בכביש מדברי. מודעה אחרת הציגה גידולי קנאביס באדמה המדברית, לצד אביזרי גינון ועישון, והכיתוב: "מה איבדתם באמסטרדם? צמחי מרפא יש רק בנגב!". הקמפיין עורר ביקורת חריפה בשל המסר הגזעני שבו, לטענת מתנגדיו, ובשל הזלזול במקרים קשים כמו תאונות דרכים.

חשד להצתת מתבן בקיבוץ רביבים 27 ביולי 2017. קיבוץ רביבים, מערכת וואלה! NEWS
"פגיעה קשה בקיבוץ". רביבים, היום/מערכת וואלה! NEWS, קיבוץ רביבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully