וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרקות נסגרות וקיצוב מים לתושבים: רומא מתייבשת בשל בצורת חמורה

בירת איטליה סובלת מחודשים שחונים ומכמויות משקעים נמוכים, והיא שוקלת להתחיל בצמצום האספקה. מי שנרתם לעזרה הוא האפיפיור, ובוותיקן הודיעו כי יסגרו את כל מאה המזרקות כדי לחסוך במים

תיירים מול מזרקת טרבי ברומא, איטליה, 25 ביולי 2017. רויטרס
תיירים במזרקת טרווי, רומא/רויטרס

רומא, בירת איטליה, נערכת לאפשרות של קיצוב באספקת המים בעקבות בצורת קשה ותשתיות לקויות. גם הוותיקן, מקום מושבו של האפיפיור, מתאים את עצמו למצב החדש והורה על סגירת כל מאה מזרקות המים שבשטחו. אלו ייסגרו בהדרגה בימים הקרובים למשך זמן לא ידוע.

דובר הוותיקן גרג ברק אמר כי זו הפעם הראשונה אי פעם שהרשויות בביתם הרוחני של 1.2 מיליארד קתולים ברחבי עולם נאלצות לסגור את המזרקות. כשהוא עומד בכיכר פטר הקודש, שם עמדו יבשות שתי מזרקות מפורסמות מהמאה ה-17 שנבנו על ידי הפסלים קרלו מדרנו וגיאן לורנזו ברניני, הוא אמר כי בוותיקן רוצים לעזור. "זאת הדרך של הוותיקן להפגין סולידריות עם רומא, לנסות לעזור לה לעבור את המשבר הזה", אמר לרויטרס.

רומא מיובשת לאחר שהחודש ירדו בה 72% משקעים פחות בהשוואה לממוצע. ביוני כמות המשקעים שירדה ברומא הייתה פחות ב-74% מהממוצע, ובחודשי האביב ירדו פחות מ-56% מהכמות הממוצעת.

ההתחממות הגלובלית היא אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסק האפיפיור, שפרסם אף מסמך ראשון מסוגו הנוגע לאיכות הסביבה ובו קרא למנהיגי העולם לפעול במהירות להצלת כדור הארץ. "לעתים עליך להקריב קורבנות", הסביר דובר הוותיקן.

עוד ידיעות מהעולם
"כעס שלא אכלה": גבר שרצח ואנס בת שלוש הוצא להורג בארה"ב
הקונגרס מקדם סנקציות חדשות על רוסיה - ובאירופה מודאגים

אנשים שותים ממזרקה ברומא, איטליה, יולי 2017. רויטרס
אנשים שותים ממזרקה ברומא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully