וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה להורים: מחירי הצהרונים יוגבלו החל מספטמבר

26.7.2017 / 18:55

חוק הפיקוח על מחירי הצהרונים עבר בקריאה שנייה ושלישית, כך שמעתה יעמדו המחירים על 935-300 שקלים לאחר סבסוד, במקום יותר מאלף שקלים. כחלון: "בשורה אמיתית בשנים הכי קשות כלכלית להורים"

עריכה: ורד לידני

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את החוק שמסדיר את תנאי הרישוי, הסדרי הפיקוח והבקרה על הצהרונים, וכן את המחיר המירבי שייגבה עבור צהרון. החוק ייכנס לתוקף בצהרונים הציבוריים כבר בשנת הלימודים הקרובה ויישומו בגנים המוגדרים כ"מוכר שאינו רשמי" יידחה בשנה. לפי החוק, מחירי הצהרונים יהיו בין 300 ל-935 שקלים לאחר סבסוד, על פי המסלול שהיישוב בוחר ובאשכול הסוציואקונומי, במקום יותר מאלף שקלים. החוק, שיזמו כחלון והח"כים יפעת שאשא ביטון (כולנו) ויו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי (ש"ס), אושר בתמיכתם של 65 חברי כנסת וללא מתנגדים.

"מדובר בבשורה של אלפי שקלים בשנה למשפחות בשנים הכי קשות להן כלכלית", מסר שר האוצר משה כחלון. "בדיוק בשנים האלו הן צריכות את עזרת המדינה. הגיע הזמן שהמשפחות הצעירות גם יקבלו מהמדינה ולא רק יתנו. חוק הצהרונים הוא צעד משמעותי בהשלמת תכנית 'נטו משפחה'. הילדים יקבלו צהרונים טובים ואיכותיים רק במחירים שפויים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוק קובע הוראות לעניין פיקוח ובקרה על צהרונים מסוימים שמיועדים לילדים עד כיתה ג', הפועלים במוסדות חינוך בלבד ובנוסף גם פיקוח על צהרונים הפועלים במרכזים קהילתיים ומופעלים על ידי רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות. לפי דרישת ישראל ביתנו, החוק לא חל על צהרונים פרטיים שמופעלים במבנים פרטיים. הצעת החוק מסמיכה את שר החינוך לקבוע תנאים לפתיחת צהרון ולהפעלתו, ובין היתר תנאים פיזיים, בטיחותיים וסביבתיים, התנאים והתקן הנדרשים ממלאי תפקידים בו, וכן הוראות בעניין סל השירותים שיינתן בצהרון. החוק גם קובע תנאים להעסקת עובדים, בצהרון והוראות לעניין התזונה והמזון הניתנים בו.

סבסוד הצהרונים הוא מהלך במסגרת יוזמתו הכלכלית של כחלון לטיפול בבעיית יוקר המחיה. במסגרת תכנית "נטו משפחה", שעלותה ארבעה מיליארד שקלים לשנה, חל סבסוד הצהרונים, הורים יקבלו נקודות זיכוי במס, יוגדלו מענקי העבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה.

מסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון בנושא מתווה השידור הציבורי. ניב אהרונסון
כחלון/ניב אהרונסון

ח"כ יפעת שאשא ביטון, יוזמת החוק, מסרה: "החוק מהווה בשורה אמיתית עבור הורים צעירים לילדים קטנים, שקורסים תחת הנטל ונעזרים לרוב בהוריהם המבוגרים. מנגנוני הפיקוח והבקרה שקיימים בחוק והמתווה לסבסוד הצהרונים במסגרת 'נטו משפחה' של השר כחלון הם תולדה של אינספור מפגשים במהלך תקופה לא מבוטלת עם השותפים לגיבושם. הללו ישימו סוף לעושק המחירים ולהפקרות הקיימת בתחום, ויעניקו לאותן משפחות שקט נפשי ואוויר לנשימה, תוך שמירה על מסגרות איכותיות. מצבם הכלכלי של ההורים ישתפר והם ירגישו הפחתה משמעותית ביוקר המחיה כבר בזמן הקרוב".

"זה יום חג", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "עוד לא היו שנתיים בתולדות ישראל שנעשה בהן כל כך הרבה לטובת הגיל הרך. וזה ורק תחילת הדרך ואת עשינו כולם יחד. נפקח על המחירים, אבל גם על התכנים. זה לא בייביסיטר. נפקח על איכות הצוות, על המזון שמוגש. מיישמים את התפיסה של היפוך הפירמידה. הגיל הרך הוא החשוב ביותר".

פתיחת שנת הלימודים תשע"ז בבית הספר יד מרדכי בבת ים. ראובן קסטרו
פתיחת שנת הלימודים תשע"ז בבית הספר יד מרדכי בבת ים/ראובן קסטרו

לפני יומיים פורסם בוואלה! NEWS כי לא מעט מפעילי צהרונים יתקשו לעמוד במחירים החדשים. המפעילים טוענים כי הרפורמה לא מתכתבת עם המציאות של ההוצאות הנדרשות מהם. בין המפעילים שהודיעו לרשויות המקומיות כי יתקשו לעמוד בדרישות הרפורמה היו רשת ויצ"ו, "אפטר סקול" ובית דניאל.

"בתקציב שמציע כחלון לא נוכל להפעיל את המועדוניות", טענה נמרה בן אליעזר, בעלת חברה פרטית המפעילה מועדוניות צהרונים לילדים בגילאי גן וכיתות נמוכות בתל אביב. במכתב ששלחה להורי הילדים הרשומים לצהרונים שמפעילה החברה הסבירה בן אליעזר כי במסגרת הרפורמה החדשה נקבע רף עליון לשכר הלימוד בצהרונים בסך 935 שקל לילד – בעוד היא גובה 1,130 שקל. לדבריה, עיריית תל אביב העבירה את ניהול תחום הצהרונים לחברה העירונית "יובל חינוך" וזו פרסמה מכרז שחייב את מפעילות הצהרונים לגבות מחיר על פי הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully