וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים חיזקו את שקד: "אימוץ בידי חד-מיניים מנוגד למוסר"

26.7.2017 / 9:31

יותר מ-40 רבנים, בהם דב ליאור ושמואל אליהו, פנו במכתב לשרת המשפטים על רקע תשובת המדינה לבג"ץ בנושא אימוץ על ידי להט"ב. "מחזקים את ידיה על שמירתה את ערכי ישראל ועל עמידתה האיתנה לשמירת התא המשפחתי המסורתי והערכי"

צילום: אסף בניש

רבנים בכירים בציונות הדתית נגד אימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים: יותר מ-40 רבנים פנו אתמול (שלישי) במכתב פתוח לשרת המשפטים איילת שקד שבו הם מבקשים לחזק אותה על רקע תשובת המדינה לבג"ץ שבה נטען כי אימוץ על ידי זוגות חד-מיניים יעמיס "חריגות נוספות" על הילד. הרבנים שיבחו גם את מפלגת הבית היהודי, אף שזו לא הביעה עמדתה באופן רשמי.

הרבנים נמנעים במכתב להזכיר במפורש את הנושא, אך מציינים אותו כך שלא יהיה ניתן להבין ממנו אחרת. "בימים אלה שבהם עולים קולות המבקשים לשנות את מנהג המדינה באופן המנוגד למוסר האנושי שמקורו בתורתנו הקדושה", כתבו, "אנו מחזקים את ידיה של שרת המשפטים איילת שקד על שמירתה את ערכי ישראל ועל עמידתה האיתנה לשמירת התא המשפחתי המסורתי והערכי, כראוי לנציגת המפלגה הציונית דתית בכנסת ישראל".

לקריאה נוספת:
עימותים בהפגנת הלהט"ב בת"א נגד מדיניות האימוץ; שישה נעצרו
היועמ"ש על אימוץ גאים: "להפריד בין עמדה אישית לחובה מקצועית"
שר הרווחה ביקש מבג"ץ הארכה לבחינה מחדש אימוץ על ידי חד-מיניים

איילת שקד בטקס מינוי קאדים בטקס הנשיא. נועם מושקוביץ
לא הביעה את דעתה בפומבי. שקד/נועם מושקוביץ

הם ציינו עוד כי "תורתנו הקדושה מהווה מגדלור ומצפן מוסרי לעם ישראל ולעולם כולו, ועל כן ראוי שבמדינת ישראל נעמוד על המשמר לחיזוק ערכי המשפחה ושמירת המרחב הציבורי המכבד את ערכי המוסר האנושי והיהדות. אנו מחזקים את כלל נבחרי הציבור הפועלים בדרך זו".

עם הרבנים שחתמו על המכתב נמנים הרב חיים דרוקמן, הנחשב למנהיג הציונות הדתית; הרב דב ליאור, שכיהן עד לא מזמן רבה של קריית ארבע; רבה של צפת, הרב שמואל אליהו; ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב אלי סדן; הרב אליקים לבנון ורבנים נוספים המכהנים כרבני יישובים וכראשי ישיבות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס הבוקר למכתב וכתב בטוויטר כי "מכתב הרבנים על זכויות אימוץ של הקהילה הגאה הוא קריאה למלחמת אחים ופירוש מעוות ל'ואהבת לרעך כמוך'".

עוד באותו נושא

"מישהו שאל מה אנחנו מרגישים?": ילדים לזוגות חד-מיניים מדברים

לכתבה המלאה
רב העיר צפת מסר עדות במשטרה בנוגע לטענות להטרדה מינית מצד ח"כ מ"הבית היהודי". ניב אהרונסון
הרב שמואל אליהו, החתום על המכתב/ניב אהרונסון

תשובת המדינה לבג"ץ עוררה בשבוע האחרון סערה גדולה, שבעקבותיה הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ כי התשובה כללה "ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר". בהודעה שנמסרה מלשכתו נכתב כי "לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת". עוד הוסיפו כי "מדיניות השר לגבי אימוץ, כפי שנתקבלה על ידי משרד המשפטים ומשרד הרווחה, היא שיש לערוך רפורמה מקיפה בשירותי האימוץ ובמקביל להשקיע יותר בטיפול בקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully