וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לטראמפ: הסנאט אישר לפתוח בדיונים לביטול רפורמת הבריאות

26.7.2017 / 8:10

נשיא ארה"ב נחל הצלחה ראשונה בדרך ליישום אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. אך שיא הערב נרשם כשהסנאטור ג'ון מקיין, שאובחן בסרטן המוח ועבר ניתוח, הגיע במיוחד לגבעת הקפיטול להצבעה. הוא התקבל במחיאות כפיים סוערות ואף נשא נאום ארוך

צילום: CNN

ניצחון לנשיא דונלד טראמפ במאמץ המתמשך לביטול רפורמת הבריאות "אובמה קר" של קודמו בתפקיד ברק אובמה: הסנאט אישר אמש (שלישי) לפתוח בדיונים על ביטול הרפורמה. 50 סנאטורים רפובליקנים הצביעו בעד, ואילו 50 אחרים, שניים מהם רפובליקנים והיתר דמוקרטים ועצמאים, התנגדו. בעקבות כך סגן הנשיא מייק פנס הטיל שובר שוויון והמהלך אושר.

עבור טראמפ מדובר בצעד משמעותי כיוון שאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו הייתה לבטל את ביטוח הבריאות ולהחליף אותו. זאת, משום שלגישתו, רבים במעמד הביניים האמריקני חשים כי העלויות שלו מכבידות עליהם כלכלית.

הערב בסנאט היה דרמטי למדי משום שבמהלכו הגיע במיוחד לגבעת הקפיטול הסנאטור ג'ון מקיין מאריזונה, שרק בשבוע שעבר אובחן כחולה בסרטן המוח ועבר מאז ניתוח. הוא התקבל בחום ובמחיאות כפיים באולם הסנאט, ולאחר אישור ההצעה אף נשא נאום ארוך בשם המפלגה הרפובליקנית על הצורך להגיע לחוק בריאות מוסכם.

לקריאה נוספת:
מבוכה לרפובליקנים: נדחתה ההצבעה בסנאט על רפורמת הבריאות
ברוב דחוק: הצעת חוק הבריאות של טראמפ אושרה בבית הנבחרים
דוח: רפורמת הבריאות החדשה של טראמפ תותיר 14 מיליון איש ללא ביטוח

הסנאטור ג'ון מקיין אחרי ניתוח בראשו מגיע להצבעה על חוק אובמה-קר בוושינגטון, 26 ביולי 2017. רויטרס
אחרי ניתוח. מקיין בגבעת הקפיטול, אתמול/רויטרס

"אנחנו לא גורמים לשום דבר להיעשות, חבריי", פנה לעמיתיו בסנאט. על ההתנגדות של כמה מחבריו הרפובליקנים לביטול אובמה-קר, אמר: "כל מה שהצלחנו זה לגרום לתכנית הזאת להיות יותר פופולרית ממה שהיא הייתה קודם לכן". בעקבות התייצבותו של מקיין, צייץ הנשיא טראמפ "כל כך נהדר מצדו של ג'ון מקיין להגיע. אמיץ – גיבור אמריקני! תודה ג'ון".

אבל למרות הניצחון הפוליטי של טראמפ, הדרך להשלמת המהלך עדיין לוטה בערפל. נכון להיום לא ברור מהו הנוסח המדויק שינסו הרפובליקנים להעביר בסנאט. כל ניסיון לאשר נוסח חלופי לחוק הבריאות הקיים נתקל עד כה בהתנגדויות מתוך המפלגה הרפובליקנית – בין שמקרב האגף השמרני, הדורש את הקטנת הסבסוד הממשלתי לביטוח הבריאות; או בין שמתוך האגף המרכזי הדורש להותיר את עקרונות אובמה-קר על כנם אך לשפר את יישומם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי בבית הלבן. 25 ביולי 2017. רויטרס
"משימה מורכבת". הנשיא טראמפ לצד ראש ממשלת לבנון/רויטרס

בהיעדר הסכמה בתוך המפלגה הרפובליקנית, הסיכוי לקדם את הרפורמה נותר לא ברור. לפיכך, ההערכות הן כי מנהיג הרפובליקנים בסנאט, הסנאטור מיץ' מקונל, ינסה להעביר גרסה מרוככת של החוק, אחרי שכמה טיוטות שהרפובליקנים ניסו לקדם נחסמו כיוון שלא זכו לרוב.

בהצבעה ראשונה מיני רבות הצפויות השבוע על חוק לביטול אובמה-קר והחלפתו, שעליו עבדו הרפובליקנים זה חודשים, הם לא הצליחו אתמול בערב לקבל את 60 הקולות הדרושים לאישור. ההצבעה הסתכמה ב-43 בעד ו-57 נגד.

במסיבת עיתונאים בבית הלבן אמר אמש טראמפ: "עלינו לשבת יחד ולגבש משהו מרהיב". הוא הודה כי ישנו "נתיב צר" להעברת ביטוח בריאות חלופי. "זו משימה מאוד, מאוד מורכבת, וזה משהו שאני יודע עליו די הרבה", הוסיף הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully