וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנהגה הפלסטינית קראה להסלמה במאבק העממי נגד ישראל

הוועדה המרכזית של פתח קראה לפלסטינים לקיים תפילות בכיכרות ולא במסגדים. בנוסף, היא החלה לפעול למען פנייה לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל. מאות מתפללים התכנסו לעצרת תפילה מחוץ לשער האריות

צלמים זמניים מורשים

סגן מזכ"ל הוועדה המרכזית של פתח, סברי סיידם, חשף אמש (שלישי) כי הוועדה החליטה להסלים את המאבק העממי נגד ישראל. בין היתר, הוועדה קראה לפלסטינים לקיים תפילות בכיכרות ולא במסגדים. כמו כן, הוא אישר כי הוועדה החלה להתכונן לפנייה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ובהכנות להצטרפות ל-28 ארגונים בינלאומיים.

מאות מתפללים התכנסו מוקדם יותר אמש לעצרת תפילה מחוץ לשער האריות שבירושלים. בימים האחרונים מתכנסות עצרות דומות בעקבות סגירת מתחם הר הבית לתפילות לאחר פיגוע הירי שהתרחש במקום החודש. בעימותים בסוף השבוע נהרגו שלושה צעירים פלסטינים בראס אל-עמוד, בא-טור ובאבו דיס שבמזרח ירושלים. שניים מהצעירים נפצעו תחילה ופונו לבית החולים אל-מקאסד שם נקבע מותם.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הסרת המגנומטרים: נתניהו הורה על בדיקות ידניות בהר הבית
מנצלים את משבר הר הבית: חברון עלולה להפוך למוקד בעירה נוסף
"היחסים הכי טובים בים של שנאה": העליות והמורדות ביחסי ישראל-ירדן

עימותים מחוץ לשער האריות בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
עימותים מחוץ לשער האריות, השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא אתמול למוסלמים ברחבי העולם להגיע לירושלים ולהגן עליה. הוא אמר כי ישראל תשלם מחיר בעקבות פעולותיה בהר הבית. "ישראל, שלא מכבדת את מסגד אל-אקצא ואת כיפת הסלע, עלולה לשאת בנזק הגדול יותר בהמשך", טען.

בשיחות עם חברי מפלגתו אמר ארדואן: "אנו מצפים שישראל תנקוט צעדים למען השלום באזור". בשבוע שעבר ארדואן מתח ביקורת על הצבת המגנומטרים, והזהיר כי העולם המוסלמי "לא ישתוק" לנוכח התרחשויות בהר הבית. משרד החוץ גינה את דבריו בתגובה, ומסר כי הם "הזויים, מופרכים ומעוותים". כמו כן, בהודעה הרשמית נמסר ש"מוטב לו כי ישכיל לעסוק בבעיותיה ובקשייה של מדינתו". עוד נמסר כי "מי שחי לו בארמון של זכוכית, מוטב לו שלא ישליך אבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully