וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ נגד ארדואן: "דבריו הזויים, שיטפל בבעיות במדינתו"

26.7.2017 / 1:32

בירושלים יצאו בחריפות נגד דבריו של נשיא טורקיה, שטען כי "ישראל, שלא מכבדת את מסגד אל-אקצא ואת כיפת הסלע, עלולה לשאת בנזק גדול יותר בהמשך". מלשכת ראש הממשלה עוד נמסר: "ארדואן הוא האחרון שיכול להטיף לישראל"

עריכת וידאו:ניר חן

משרד החוץ גינה אתמול (שלישי) בהודעה רשמית את דבריו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שקרא למוסלמים ברחבי העולם להגיע לירושלים ולהגן עליה, ברקע המשבר בהר הבית. בירושלים גינו את דברי הנשיא "הזויים, מופרכים ומעוותים", והוסיפו כי "מוטב לו כי ישכיל לעסוק בבעיותיה ובקשייה של מדינתו". עוד נמסר כי "מי שחי לו בארמון של זכוכית, מוטב לו שלא ישליך אבנים".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמכהן גם כשר החוץ, נמסרה הודעה נוספת. "מעניין מה ארדואן יאמר לתושבי צפון קפריסין ולכורדים", נכתב בהודעה, "ארדואן הוא האחרון שיכול להטיף לישראל".

בנאום שנשא בפני פעילי מפלגתו, ארדואן אמר כי ישראל תשלם מחיר בעקבות פעולותיה בעיר העתיקה בירושלים. "ישראל, שלא מכבדת את מסגד אל-אקצא ואת כיפת הסלע, עלולה לשאת בנזק גדול יותר בהמשך", טען. הוא הוסיף כי "אנו מצפים שישראל תנקוט צעדים למען השלום באזור".

עוד בוואלה! NEWS:
דיון באו"ם על המזה"ת: הפלסטינים קראו להשבת הסטטוס קוו בהר הבית
תכנית המשטרה והלחץ של עבדאללה: החבל שאפשר לנתניהו לרדת מהעץ
גורם פלסטיני לוואלה! NEWS: ירדן לא תיאמה איתנו את המהלך מול ישראל

ארדואן נואם בפרלמנט באנקרה 25 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
"אנו מצפים שישראל תנקוט צעדים למען השלום". ארדואן, אתמול באנקרה/רויטרס, רויטרס

בשבוע שעבר מתח ארדואן ביקורת על הצבת המגנומטרים במתחם הר הבית, והזהיר כי העולם המוסלמי "לא ישתוק" לנוכח התרחשויות בהר הבית. גלאי המתכות האלקטרוניים פורקו הלילה, אולם המתפללים המוסלמים טרם הסכימו להיכנס למתחם הרגיש בירושלים. "אנחנו לא מוכנים לשום שינוי שבוצע מיום הפיגוע", הבהירו אנשי הווקף.

החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני לפרק גם את המצלמות שהוצבו בכניסה להר הבית התקבלה אחרי שצה"ל ושב"כ הבהירו כי רק השבת המצב בשטח לקדמותו תרגיע את התסיסה ברחוב הפלסטיני. במהלך ישיבת הקבינט, הביעו השרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין התנגדות להסרת המגנומטרים והמצלמות מבלי שיוצב בשטח פתרון אבטחתי חלופי בהר - שכן הצבת המערכת החכמה צפויה לארוך לפחות חצי שנה, ולכן הצביעו נגד ההחלטה.

עוד באותו נושא

הווקף מתנגד לתפילה בהר הבית; ארדואן: על המוסלמים להגן על ירושלים

לכתבה המלאה
עבדאללה מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית, 29 במרץ 2017. רויטרס
המשבר הדיפלומטי תם. עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

תוך כדי ישיבת הקבינט בנושא הר הבית, שב צוות השגרירות הישראלית בעמאן לישראל לאחר התקרית שבה מאבטח ירה למוות בשני אזרחי המדינה. "אני מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור, כדי לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו".

כך, ככל הנראה, נסתם הגולל על המשבר הדיפלומטי עם ירדן שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והחריף לאחר התקרית האחרונה. במסגרת המאמצים הקדחתניים לסיום המשבר בשגרירות, הגיע אתמול ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן ושוחח עם גורמים בממלכה. גם שליחו של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם נתניהו ונסע לירדן כדי לנסות ולמצוא פתרון.


(עדכון ראשון: 19:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully