וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון באו"ם על המזה"ת: הפלסטינים קראו להשבת הסטטוס קוו בהר הבית

ישיבתה החודשית של מועצת הביטחון על המזרח התיכון ממשיכה בדיוניה על המצב בירושלים. השגריר הפלסטיני לאו"ם: "ישראל דוחפת את האג'נדה הפזיזה שלה ומתדלקת מעגל נוסף של אלימות". אתמול כונסה המועצה לדיון מיוחד בעקבות האירועים האחרונים

צילום מתוך אתר האו"ם

מועצת הביטחון מתכנסת היום (שלישי) לישיבתה החודשית על המזרח התיכון, והיא צפויה להמשיך בדיוניה על המצב בירושלים. אתמול כונסה המועצה לישיבה מיוחדת בעקבות האירועים האחרונים. בישיבה היום לא צפויה להתקבל החלטה כלשהי.

ריאד מנסור, השגריר הפלסטיני לאו"ם, אמר בדיון: "המצב השברירי במזרח ירושלים הכבוש משום שישראל דוחפת את האג'נדה הפזיזה שלה". הוא הוסיף כי "עלינו להזהיר מפרובוקציות כאלה, הסתה ותדלוק של מעגל נוסף של אלימות". מנסור גינה את "סגירת מסגד אל-אקצא בידי ישראל ויתר הצעדים הקשורים בכך. מזרח ירושלים הכבוש הוא עיר הנצורה על ידי מחסומים צבאיים, כוחות הכיבוש, התנחלויות ומתנחלים אלימים וחמושים. הרגעת השטח דחופה. אנחנו מבקשים מהמועצה להשקיע מאמצים להשבת הסטטוס קוו ההיסטורי במתחם הר הבית".

המועצה כונסה אתמול ביוזמת צרפת, שבדיה ומצרים. "עלינו לדון בדחיפות על התמיכה בקריאות להרגעת המצב בירושלים", כתב סגן שגריר שבדיה לאו"ם, קארל סקאו, בעמוד הטוויטר שלו. שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב הזהיר אתמול בישיבה כי חייב להימצא פתרון למשבר הר הבית עד יום שישי, שלדבריו עלול לגרום ל"השלכות קטסטרופיות מעבר לחומות העיר העתיקה".

לקריאה נוספת:
הווקף מתנגד לתפילה בהר הבית; ארדואן: על המוסלמים להגן על ירושלים
הקוורטט: "מודאגים עמוקות" מהאלימות בהר הבית; מועצת הביטחון תתכנס

חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה. רויטרס
מועצת הביטחון/רויטרס

אתמול נאם שגריר ישראל לאו"ם דני דנון בפתח הדיון המיוחד והציג את תמונת זירת הפיגוע בבית משפחת סלומון בחלמיש. בדיון אמר דנון כי "במקום לגנות את הטרור ולהרגיע את המצב, הפלסטינים מפיצים שקרים וטוענים שהרצח המזוויע בחלמיש הוא באשמת ישראל". הוא קרא למועצת הביטחון לדרוש מאבו מאזן ומהרשות הפלסטינית "לפעול באופן מיידי כדי להפסיק את ההסתה והטרור לפני שיגבו קורבנות נוספים".

עם זאת, רבות השתנה מאז ישיבתה הקודמת של מועצת הביטחון. הלילה פורקו גלאי המתכות שהוצבו בהר הבית ועוררו זעם בקרב הפלסטינים ומדינות ערב. ההחלטה לפרק את הגלאים ואת המצלמות שהוצבו בכניסה להר הבית התקבלה אחרי שצה"ל ושב"כ הבהירו כי רק השבת המצב בשטח לקדמותו תרגיע את התסיסה ברחוב הפלסטיני. במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הביעו השרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין התנגדות להסרת המגנומטרים והמצלמות מבלי שיוצב בשטח פתרון אבטחתי חלופי בהר - שכן הצבת המערכת החכמה צפויה לארוך לפחות חצי שנה, ולכן הצביעו נגד ההחלטה.

ואולם, הקבינט החליט שבתקופת הביניים מענה האבטחה יינתן באמצעות תגבור מסיבי של כוחות המשטרה בשטח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט קיבל את המלצותיהם של כל גופי הביטחון להמיר את בידוק גלאי המתכות ב"בידוק חכם" ובאמצעים נוספים. התקציב לתכנית האבטחה החדשה במקום יועבר בפרק זמן של עד שישה חודשים, ואם יידרש ייערך עבורו קיצוץ רוחבי על פי תכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים.

במקביל לישיבת הקבינט בנושא הר הבית, שב צוות השגרירות הישראלית שהיה נצור בעמאן לישראל בעקבות התקרית שבה מאבטח ישראלי ירה למוות בשני אזרחי המדינה. כך, ככל הנראה, נסתם הגולל על המשבר הדיפלומטי עם ירדן שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והחריף לאחר התקרית האחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הר הבית 25 ביולי 2017. רוני כנפו
הר הבית, היום/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully