וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: קפריסין שללה מעד המדינה מעמד של קונסול כבוד

25.7.2017 / 16:20

שגרירות קפריסין בישראל הודיעה כי בשל מעורבותו לכאורה במעשי שחיתות, מיקי גנור לא יכהן יותר כקונסול הכבוד - תפקיד שאליו מונה לפני כשש שנים. אתמול החלה חקירתו של גנור, שצפויה להביא לביסוס החשדות נגד חלק מהמעורבים

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

שגרירות קפריסין בישראל הודיעה היום (שלישי) למשרד החוץ על שלילת מעמד קונסול הכבוד מאיש העסקים מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, בשל מעורבותו לכאורה במעשי שחיתות. גנור כיהן כקונסול הכבוד הראשון של קפריסין בישראל ומונה לתפקיד בשנת 2011, תחת שר החוץ דאז אביגדור ליברמן.

אתמול החלה במתקן המשטרה בבית שמש חקירתו של גנור, שצפויה להימשך תשעה ימים. חקירתו של גנור, שנחשד בהעברת כספי שוחד לתאגיד "טיסנקרופ" בגרמניה בתמורה למינויו לתפקיד הנציג בישראל בשנת 2009, עשויה להביא להתקדמות נוספת בביסוס החדשות נגד המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, ונגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: עמוס גלעד מוסר עדות, פרקליטו של גנור דן בפרטי העסקה
פרשת הצוללות: גרמניה דחתה את החתימה על המזכר להשלמת העסקה
שינה לצד רוצחים ו"פינוקים" בחקירה: כך נרקם הסכם עד המדינה עם גנור

מיקי גנור בבית המשפט, יולי 2017. אבי כהן
חשוד בהעברת כספי שוחד ל"טיסנקרופ". גנור בבית המשפט/אבי כהן

בנוסף לכך, צפוי גנור למסור מידע על מעורבותם בפרשה של בכירים בהווה ובעבר במערכת הביטחון וכן של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מצו המעצר נגד גנור, שתוכנו נחשף בסוף השבוע בחדשות ערוץ 10, עולה כי גנור מונה לתפקיד המתווך "באמצעות התערבות שלא כדין של עובד מדינה בכיר" וכי "קיים קשר שוחדי במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים".

החשדות כוללים "קשירת קשר עם אדם ששכר את שירותיו על מנת לקדם את עסקיו שלא כדין". סעיפי האישום שהמשטרה ביקשה לייחס לגנור כללו על פי המסמך מתן שוחד, איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע ומרמה. במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו יישלח גנור לשנת מאסר בגין הלבנות הון וכן ישלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים, שעליו תתווסף שומה אזרחית בגין עבירות מס.

עוד באותו נושא

משרד הביטחון יקבע נהלים למעורבות יוצאי צבא בעסקאות רכש ביטחוני

לכתבה המלאה
תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף אחד החשודים בפרשת הצוללות בהארכת מעצרו הערב בבית המשפט בראשל"צ 10 ביולי 2017. מוטי קמחי, מערכת וואלה! NEWS
אחד מהחשודים המרכזיים בפרשה. בר יוסף/מערכת וואלה! NEWS, מוטי קמחי

בשבוע שעבר נחשפו פרטי הסכם המדינה שחתמה הפרקליטות עם גנור ששימש כמתווך בעסקה לרכישת הצוללות מ"טיסנקרופ" הנמצאת במוקד חקירת "תיק 3000". גנור נשלח למעצר בית למשך 14 יום בבית הספר לקציני משטרה בבית שמש, שם נאסר עליו לצפות בטלוויזיה, להשתמש במחשב או ליצור קשר עם איש מלבד בני משפחתו שמורשים לבקרו במקום.

בנוסף לכך, לא יורשה גנור לצאת מהארץ במשך שלושה חודשים ונאסר עליו ליצור קשר עם שאר המעורבים בחקירה בחודשיים הקרובים. עוד נקבע כי גנור יידרש להפקיד ערבות בסך חצי מיליון שקל וערבות צד ג' של 200 אלף שקלים. אולם, דיון נוסף בתנאי הערבות שנקבעו לו יתקיים ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully