וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסקו העבודות להקמת ההתנחלות למפוני עמונה: "נעלה עם אוהלים"

25.7.2017 / 17:05

העבודות הוקפאו בעקבות עיכוב בהעברת הכספים ממשרדי האוצר והביטחון. יו"ר מטה מפוני עמונה איים כי "אם לא תחודש העבודה בקרוב, לא תהיה לנו ברירה ונעלה ל'עמיחי' באוהלים". נתניהו הנחה את ראש הסגל בלשכתו לדאוג לחידוש עבודות הבנייה באופן מיידי

צילום: רויטרס

העבודות להקמת ההתנחלות עמיחי למפוני עמונה הוקפאו היום (שלישי) בשל עיכוב בהעברת הכספים ממשרדי האוצר והביטחון. המועצה האזורית מטה בנימין הוציאה מכספה יותר מעשרה מיליון שקלים לקידום העבודות, אך כספים אלה אזלו והמימון שהובטח ממשרד הביטחון טרם הגיע. כעת, מפוני עמונה מאיימים כי אם לא יועברו הכספים, הם יעלו על הקרקע ללא קשר להתקדמות בעבודות.

"לא חלמנו שבירוקרטיה ופקידות הם שימנעו את הקמת היישוב. לתדהמתנו זה מה שקורה. עשרות כלי הנדסה שהובאו מרחוק להקים יישוב חדש בישראל, עומדים דוממים כי פקיד לא מוכן להעביר כסף ואף אחד בממשלה לא לוקח אחריות", אמר יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון.

לפני כחודש החלו העבודות להקמת היישוב החלופי למפונים. ביישוב החדש, שייקרא "עמיחי", יוקמו 102 יחידות דיור באזור שבות רחל שבחבל בנימין. בוארון הוסיף כי התושבים אינם מסוגלים להמשיך לשהות באכסניית הנוער. "אם לא תחודש העבודה בקרוב, לא תהיה לנו ברירה ונעלה ל'עמיחי' באוהלים. יהיה זה הזוי שגם את ראש השנה והחגים נעביר באכסניית נוער".

לקריאה נוספת:
ארבעה חודשים אחרי: החלו העבודות לבניית ההתנחלות החדשה למפונים
לשכת ראש הממשלה: "אין שום הקפאה בהתנחלויות, ההפך הוא הנכון"
בהוראת הממשלה: אושרה בניית אלף יחידות דיור - 102 למפוני עמונה

החלו העבודות להקמת ההתנחלות החלופית למפוני המאחז עמונה. רויטרס
העבודות על עמונה, בחודש שעבר/רויטרס

בתגובה לפרסום על הקפאת הבנייה הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש הסגל בלשכתו יואב הורוביץ, לדאוג באופן מיידי לחידוש העבודות. הורוביץ קיים שיחות עם מנכ"לי משרד הביטחון, השיכון ויתר הגורמים הרלוונטיים, במטרה לפתור את הסוגיה.

בתחילת פברואר התבצע מבצע "גן נעול" לפינוי ההתנחלות עמונה. 42 משפחות פונו מבתיהן ומהיישוב ויותר מאלף מפגינים שמחו נגד הפינוי. המבצע הושלם למחרת בתום התבצרות של צעירים – שלא היו תושבי המקום – בבית כנסת בהתנחלות.

במהלך פינוי בית הכנסת הותקפו השוטרים בידי הצעירים שיידו לעבר מטפי כיבוי, השליכו עליהם מוטות ברזל ובקבוקי זכוכית והתיזו עליהם אקונומיקה. כ-60 שוטרים וכ-15 ממתנגדי הפינוי נפצעו, רובם באורח קל. 13 פעילים נגד הפינוי נעצרו ושוחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully