וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרם הסרת התביעה: יחימוביץ' הודיעה על התפטרותה מוועידת ההסתדרות

25.7.2017 / 14:39

חברת הכנסת הצהירה בעבר כי ההסתדרות אינה רומן חולף בשבילה ואף הגישה תביעה בחשד לזיופים בבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. "היום הקמפיין של ניסנקורן קיבל גושפנקא שיחימוביץ' רק חיפשה לעשות סיבוב על ההסתדרות", אמרו גורמים במפלגת העבודה

צילום: מטה עוגנים

ח"כ שלי יחמוביץ' הודיעה היום (שלישי) על התפטרותה מוועידת ההסתדרות, וזאת על אף שתביעתה נגד סיעת עוגנים וההסתדרות בחשד לזיופים עדיין לא הוסרה. במכתב ששלחה לחנוך ליבנה, יו"ר ועד הבנק הבינלאומי ויו"ר סיעת הבית החברתי שיחימוביץ' עומדת בראשה מאז תחילת הבחירות, הודיעה היום יחימוביץ' כי היא מתפטרת מוועידת ההסתדרות.

על פי חוק חסינות חברי כנסת, יחימוביץ' לא יכולה לכהן בתפקיד נבחר במקביל לכהונתה בכנסת, אך מאז הבחירות להסתדרות עברו חודשיים שבהם לא הגישה את התפטרותה. היא טענה כי בידיה הוכחות לזיוף שיביאו לביטול הבחירות ולקיום חדשות. בחודש שעבר אמור היה להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי אך הוא בוטל.

שבוע לאחר הבחירות עתרה יחימוביץ' לביטולן, ולספירת הקולות מחדש. יחימוביץ' טענה כי בידיה הוכחות על זיופי הבחירות שיביאו לפסילת הבחירות ולקיומם מחדש, לתפקיד יו"ר ההסתדרות ולמוסדותיה. ספירת הקולות ארכה 48 שעות לפני שיחימוביץ' עתרה לעצירת הספירה בטענה לזיופים. לאחר דיון קצר בבית המשפט המחוזי בראשות הנשיא איתן אורנשטיין נמשכה ספירת הקולות, אז התברר שאבי ניסנקורן זכה בהפרש של 55 אלף קולות (מתוך 245 אלף מצביעים). ועדת הבחירות הכריזה על התוצאה הסופית - 62.4% תמיכה לניסנקורן ורק 37.6% תמיכה ליחימוביץ'.

עוד בוואלה! NEWS:
יחימוביץ' דורשת צו בהול לעצירת ספירת הקולות; ניסנקורן: "פתטית"
השופט פסק: "תימשך ספירת הקולות להסתדרות - שמרו את הטענות לסוף"
דרמה בבחירות להסתדרות: הופסקה ספירת הקלפיות בהוראת בית המשפט

שלי יחימוביץ' ואבי ניסנקורן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בדיון בעניין הבחירות להסתדרות, מאי 2017. דנה ירקצי
יחימוביץ' בדיון בבית המשפט/דנה ירקצי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתפטרות של יחימוביץ' כפי נשלח לחנוך ליבנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הודעתה של יחימוביץ' אמרו היום חברים בסיעת העבודה בהסתדרות כי מכתבה חושף את עצמה כמי שחיפשה לעצמה ולמקורביה סידור עבודה, "היום הקמפיין של ניסנקורן קיבל גושפנקא שאכן יחימוביץ ' חיפשה רק לעשות סיבוב על ההסתדרות ולמצוא לעצמה סידור עבודה. היא למעשה מודה בהפסד שלה מבחינה משפטית, היא יכלה להתפטר עוד קודם עם ההפסד שלה, יחימוביץ' מבינה שבית המשפט לא יתערב והיא למעשה מודה בתבוסתה".

עוד אמרו במפלגת העבודה, כי יחימוביץ' לא הגיעה ולו פעם אחת מאז הסתיימו הבחירות לישיבות ולפגישות בהסתדרות, דבר המציג את אי מחויבותה האמיתית לארגון. "הדבר הזה יגרום לזעזועים בתוך מפלגת העבודה, כי היא פנויה עכשיו לשבת על הצוואר של אבי גבאי, דבר שיביא להרבה עימותים, כי השטח לא אוהב אותה", אמרו גורמים במפלגת העבודה. עוד הוסיפו כי, "חבל מאוד שמי שמתיימרת להציג את עצמה כנציגת עובדים ושהעובדים כל כך חשובים לה בחרה לעשות סיבוב פוליטי על גבם ועזבה ברגע שלא הצליחה במקום להמשיך ולחזק אותם מתוך ההסתדרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יו"ר ההסתדרות ניסקורן מצביע בבחירות האחרונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בהסתדרות אמרו כי המהלך של יחימוביץ' מציג אותה כמי שמנסה לאחוז בחבל בשני קצותיו. מצד אחד כשבית המשפט ידחה את תביעתה של יחימוביץ', היא תוכל לעשות על זה קמפיין מתוזמר ובכל זאת להישאר חברת כנסת. ובמקרה השני, אם בית המשפט יתערב בבחירות, היא תודיע שהיא מתמודדת מחדש. "הציוניות שלה עוברת כל גבול" אמרו.

מסיעת עוגנים נמסר, "כמו שאמרנו בכל מערכת הבחירות, יחימוביץ' היא פוליטיקאית שניסתה לעשות סיבוב על חברי ההסתדרות, הובסה בבחירות ונעלמה ברגע הראשון. היא פוגעת פעם נוספת באמון הציבור בנבחריו . אנחנו נמשיך בדרך של מעשים ולא דיבורים למען ציבור העובדים והגמלאים".

יחימוביץ' מסרה בתגובה: "התפטרות מלהיות צירת ועידה בהסתדרות היא צעד טכני המתחייב על פי חוק חסינות חברי כנסת, ועל פיו ח"כ מנוע מלכהן בתפקיד נבחר מכל סוג. אין לכך כל השלכה על העתירה שתתברר עד תומה, על בדיקת המשטרה, או על מעורבותה של שלי בסיעת 'הבית החברתי', המשמשת כעת אופוזיציה לוחמת לראשונה זה שנים בהסתדרות, למען העובדים ונגד השחיתות העמוקה בצמרת המנגנון הסתדרותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully