וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה במהומות: 30 תצפיתניות יסייעו בחמ"לים ביהודה ושומרון

25.7.2017 / 7:02

התצפיתניות יסייעו בתגבור כוח האדם בהתנדבות ולא כחלק מגיוס בצו 8, כדי להיערך לכל התרחשות בגזרה. במקביל נעצרה אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בחשד להסתה

עריכה: יוסי אלטר

על רקע ההסלמה במהומות סביב הר הבית והמתיחות הגוברת ביהודה ושומרון, 30 תצפיתניות יוצבו בגזרה כדי לתגבר את כוח האדם הפועל בחמ"לים. התצפיתניות צפויות להגיע בהתנדבות, ולא כחלק מגיוס בצו 8, כדי להיערך להתגברות אפשרית של הפרות הסדר וארועי טרור.

בתוך כך, נעצרה הלילה (שלישי) אמו של המחבל עומר עבד אל-ג'ליל, שביצע את הפיגוע הדקירה בחלמיש בבית משפחת סלומון בליל שבת. האם נעצרה בידי כוחות צה"ל בבנימין בחשד להסתה, בעקבות מספר התבטאויות שבהן קראה לפגוע ביהודים. מלבד מעצרה של האם, כוחות הביטחון עצרו 26 מבוקשים נוספים במהלך פעילות בשטחי יהודה ושומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל עומר עבד אל-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-ג'ליל, תושב הכפר כובר, רצח שלושה מבני משפחת סלומון - יוסף בן ה-70, ואת שני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36. בני המשפחה הובאו למנוחות ביום ראשון בבית העלמין במודיעין. האם טובה, שנפצעה בינוני-קשה בפיגוע, הגיעה גם היא להלוויה למרות מצבה הרפואי. בהלוויה נכחו גם השרים יואב גלנט, אורי אריאל וחברי הכנסת יצחק הרצוג, עליזה לביא וסתיו שפיר. עם תחילת ההלוויה נשאו הספדים כמה מקרובי הנרצחים, בהם אלמנתו של אלעד, מיכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קראה לפגוע ביהודים. המחבל ואמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רן מנזלי, חתנו של יוסף סלומון, ספד לבני משפחתו שנרצחו: "יוסי, אלעד וחיה, השם ינקום דמכם. יוסי, נתתי לי להרגיש שאני כמו הבן שלך. דאגת שלא יחסר לנו דבר, תמיד ראו אותך במרכז המעגל. כולם ידעו שליד יוסי סלומון - רק שמחה. מחבל מתועב גדע בהינף סכין את השמחה הזו".

טיפס על הגדר וחדר לבית המשפחה

אל-ג'ליל יצא בשעה 20:00 מביתו ביום שישי בערב, צעד כשני קילומטרים וחצי עד להתנחלות חלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין. סייר היישוב קיבל בשעה 21:34 אינדיקציה על נגיעה בגדר. הוא נסע לנקודת המעבר, אך לאחר שראה כי אין סימן על הגדר, בקו דיווח 38, ולא זיהה דבר מחשיד, סבר כי מדובר בנגיעה של חיית בר והחליט לחזור לשגרתו.

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
חיה ויוסף סלומון, שנרצחו בפיגוע בחלמיש/באדיבות המשפחה

עם זאת, אל-ג'ליל המשיך בדרכו על כביש הביטחון בהתנחלות או התחבא בחורשה הצמודה. משם הוא המשיך לרחוב התמר, מרחק של 150 מטרים, ונכנס לבית הראשון שנתקל בו – בית משפחת סלומון. ביישוב ובמערכת הביטחון מעריכים כי עברו בין 14 ל-15 דקות מהרגע שבו נגע אל-ג'ליל בגדר ועד הרצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדר הישוב בחלמיש, דרכה המחבל הצליח לחדור לבית המשפחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
בית משפחת סלומון לאחר הפיגוע/זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully