וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלי הקטן ינותק ממכונות ההנשמה: "הזמן עבורו אזל"

24.7.2017 / 23:35

הוריו של התינוק הבריטי שסובל ממחלה גנטית נדירה הודיעו בדיון בבית המשפט כי הטיפול הניסיוני עבורו בארה"ב כבר לא יצילו. "לשחרר את צ'רלי הקטן והיפה שלנו זו ההחלטה הקשה ביותר שנקבל", אמרו ההורים. "יכולנו להצילו"

צ'ארלי גארד תינוק שמשרד הבריאות בבריטניה המליץ לבצע בו המתת חסד, יולי 2017. פייסבוק, צילום מסך
לא יזכה לחגוג שנה. צ'רלי מחובר למכונת הנשמה/צילום מסך, פייסבוק

הוריו של התינוק הבריטי החולה צ'רלי גארד הודיעו היום (שני) כי הם מסיימים את מאבקם המשפטי להעבירו לטיפול רפואי בארצות הברית אחרי שהרופאים הבהירו להם כי אין טעם בכך יותר. עורך דינם של ההורים, כריס וקוני, אמר לבית המשפט העליון כי זמנו של התינוק "אזל".

אביו של צ'רלי אמר כי משמעות ההחלטה היא ש"התינוק החמוד, המהם והחף מפשע" לא יזכה לחגוג את יום הולדתו הראשון ב-4 באוגוסט. "לשחרר את צ'רלי הקטן והיפה שלנו זה הדבר הקשה ביותר שנצטרך לעשות אי פעם", אמרה האם. "רצינו רק לתת לו זכות לחיות, זמן רב בוזבז לשווא, אנחנו מצטערים שלא יכולנו להציל אותך".

צ'רלי סובל ממחלה גנטית נדירה, שגרמה לפגיעה משמעותית בשריריו ובמוחו. הוריו ביקשו לשלוח אותו לארצות הברית כדי לעבור טיפול ניסיוני, במאבק שזה לתמיכתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושל האפיפיור פרנציסקוס.

הוריו של התינוק הבריטי צ'ארלי גארד אחרי החלטתם שלא להעבירו לארה"ב, 24 ביולי 2017. רויטרס
מאשימים את בית המשפט. הוריו של צ'ארלי, היום/רויטרס

בתי משפט בבריטניה, בגיבוי בית המשפט האירופי לזכויות אדם, סירבו לאפשר להוריו של התינוק להטיסו לארצות הברית. לטענתם, זה רק היה מחריף את הסבל שלו מבלי לשפר את סיכוייו לשרוד. במאמץ אחרון לשנות את ההחלטה, אמרו ההורים כי יש הוכחות לכך שטיפול חדשני של מיצ'יו היראנו, פרופסור לניורולוגיה במרכז הרפואי באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, יכול לסייע לצ'רלי.

ואולם, בית המשפט שמע היום כי בדיקות האחרונות הראו כי מצבו של צ'רלי הדרדר בצורה כה חמורה עד שהטיפול לא יכול לעזור יותר. "אילו היה מקבל טיפול מוקדם יותר, צ'רלי היה יכול להיות ילד נורמלי ובריא", אמר האב מחוץ לבית המשפט, שלשם הגיעו תומכי המשפחה שצעקו "צדק לצ'רלי" ונופפו בבלונים כחולים.

המקרה גרם לדיון ער סביב אתיקה רפואית וסביב השאלה אם הרופאים או ההורים הם אלו שצריכים להכריע לגבי גורלם של ילדיהם. הצוות בבית החולים "אורמונד" בלונדון שבו מונשם צ'רלי קיבל איומים על חייו, והוריו של התינוק ובית המשפט גינו זאת. בבית החולים טענו כי לא היה שיפור אמיתי במצבו מאז ינואר וכי מומחים רפואיים קבעו עוד לפני חג המולד כי הוא סובל מנזק מוחי בלתי-הפיך.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully