וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע הדקירה לבני משפחתו: "תקפו אותי, אני לא זוכר כלום"

שלומי גבאי

24.7.2017 / 19:15

עבד עומר אבו הילאל נדקר שלוש פעמים בצווארו, בזמן הפסקת הצהריים שלו בתחנה המרכזית בעיר. קרוביו הגיעו ללוותו בבית החולים. "קיבלנו מכה חזקה ואנחנו לא יודעים להתמודד איתה", סיפר אחיו

עריכה: יוסי אלטר

נהג האוטובוס שנדקר בפיגוע בפתח תקווה היום (שני), עבד עומר אבו הילאל, הספיק בשארית כוחותיו, כשהוא פצוע ומדמם, לומר לאנשי צוותי החירום שיתקשרו לאחיו הבכור, רופא במקצועו. האח הודיע לשאר בני המשפחה ואלה הגיעו בשעות הצהריים לבית החולים בילינסון, שם נותח אבו הילאל, הסובל מפציעה משמעותית בצווארו וכן משבר בחוליות הצוואר ומשטפי דם.

אבו הילאל, הוא תושב ערערה שבוואדי ערה בן 32, נשוי ואב לשני ילדים, בת שנתיים ובן שנה. הוא עובד מזה כשנה וחצי בחברת "אגד" בסניף שרון צפוני ברעננה. הוא הותקף בידי המחבל בזמן הפסקת הצהריים שלו בסמוך לתחנה המרכזית בפתח תקווה, ונדקר שלוש פעמים עד שעובד בחנות פיצרייה סמוכה חבט בדוקר ונטרל אותו באמצעות מגש פיצה.

משפחתו של אבו הילאל נחשבת למשפחה מכובדת בערערה, בת 12 ילדים – שבעה בנים ושבע בנות. כמה מאחיותיו הן מורות בבתי ספר בכפר ואחד מאחיו הוא רופא המתמחה ברפואת משפחה בקופת חולים כללית. קרובי משפחה רבים וחבריו של אבו הילאל הגיעו לבית החולים בילינסון ולפני כניסתו לניתוח הספיק לשוחח עמם. הוא התקשה לפרט את מה שאירע, אך זכר כי הותקף בזמן ארוחת צהריים במסעדה סמוכה לזירת הפיגוע.

עוד בוואלה! NEWS:
הפתרון של המשטרה בהר הבית: מצלמות חכמות ותגבור כוחות במקום מגנומטרים
מאמצים לפתור את המשבר: הבכיר הביטחוני שביקר בירדן שב לישראל
צהרונים נגד רפורמת כחלון: הגבלת התשלום תגרור פיטורי עובדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו הילאל נדקר שלוש פעמים בצווארו. זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחיו של אבו הילאל, ניזאר, בן 34, טען כי בני המשפחה מרגישים כאזרחים סוג ב'. "אחי כמעט ונרצח בזמן עבודתו, כששירת את הציבור ואף אחד לא מתייחס אלינו. לא בית החולים, לא המשטרה ולא שום גורם שמסייע לנו במצבנו", אמר.

לדבריו, בני המשפחה נמצאים בהלם. "קיבלנו מכה חזקה ואנחנו לא יודעים איך להתמודד איתה, שתי אחיות של עבד התעלפו, אמא שלו מאושפזת בבית חולים, עוד מילימטר אחד והסכין הייתה פוגעת לו בעורק הראשי, ככה המדינה מתייחסת לאזרח שלה שנפגע בפיגוע? נראה לי שלפצועים יהודים מתייחסים אחרת זאת בושה וחרפה", הוסיף.

חמו של אבו הילאל, מחמוד מסארווה אמר כי לא האמין שדבר כזה יכול לקרות במרכז פתח תקווה. "הטרור לא מבדיל בין יהודים לערבים, כולנו רוצים לחיות בכבוד ולפרנס המשפחות שלנו, אנחנו מקווים שיחלים במהרה ויחזור לשרת את ציבור הנוסעים", אמר. לדברי מסארווה, פנסיונר של חברת "אגד", שעבד 39 שנה בסניף חדרה, הוא ראה "הרבה דברים קשים" שקרו לנהגי החברה בשנות האינתיפאדה.

עוד באותו נושא

פיגוע בפתח תקווה: בן 35 נפצע מדקירה; המחבל - אסיר ביטחוני משוחרר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרגישים כמו אזרחים סוג ב'". כוחות משטרה בזירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב במדינה בוער ומתוח, המתח הזה משפיע על האנשים", אמר גיסו של אבו הילאל, עדאל עפאנה. "אני מרגיש חוסר ביטחון. הטרור הזה לא יודע להבדיל בין לאום ללאום, אני מגנה כל פעולת טרור גם פיזית וגם מילולית", הוסיף. "עבד יצא בארבע לפנות בוקר לפרנס את משפחתו ומצא את עצמו בבית החולים פצוע ומדמם, גם ערביי ישראל יכולים להיפגע מדי יום, לא מפליא אותי שזה קרה. כל אזרח במדינה יכול להיפגע בפעולות כאלו".

ראש מועצת ערערה עו"ד מודר יונס אמר כי הפיגוע הוא תוצאה של ההסלמה בשל החלטת הממשלה בעניין הצבת השערים המגנטיים בכניסות להר הבית. "אנחנו מאוד מקווים ורוצים שהדברים לא יתמשכו ושהממשלה וכל מי שיושב שם למעלה יתעשת ויחזיר את הסטטוס קוו בתקווה שזה ימנע את ההסלמה", הוסיף. "אני חושש שהפרות הסדר יכולות להגיע לכל מקום. זו הפרה מאוד קשה של הסטטוס קוו ואי אפשר לדעת ולצפות מה יקרה". יונס התייחס לתקרית בשגרירות ישראל בירדן אתמול והזהיר כי "הדברים יכולים לצאת מפרופורציה, לא רק בוואדי ערה אלא בכל האזור. למדינת ישראל יש ממשלה שצריכה להוביל למצב של רגיעה".

ממשטרת ישראל נמסר: "נגבתה עדות מהפצוע בבית החולים במסגרת החקירה המתנהלת. לא מוכרת כל פניה של המשפחה למשטרת ישראל לקבלת מידע, כך שהטענה כלל לא ברורה".

פיגוע דקירה בפתח תקווה. דנה ירקצי
מגש הפיצה שבעזרתו נוטרל המחבל/דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully