וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר לקונגרס: "לא שיתפתי פעולה עם רוסיה, זה היה בזבוז זמן"

24.7.2017 / 22:00

חתנו ויועצו של טראמפ העיד בוועדת המודיעין של הסנאט בפני דלתיים סגורות, וטען כי פגישותיו עם גורמים רוסיים היו תמימות. "ביקשתי שיתנו לי תירוץ לצאת", סיפר על הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה, שבה נכח גם טראמפ ג'וניור

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ג'ראד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (שני) כי הוא לא שיתף פעולה עם רוסיה וכי הוא נפגש רק עם ארבעה גורמים רוסיים במהלך קמפיין הבחירות. "הייתי שקוף וסיפקתי את כל המידע הדרוש", אמר קושנר לאחר השימוע החסוי בוועדת המודיעין בסנאט, בהודעה שמסר מהבית הלבן.

בהצהרה שמסר לפני שימועיו החסויים בקונגרס ביומיים הקרובים, אמר קושנר כי הסיווג הביטחוני המקורי שלו הוגש בשוגג מבלי שכלל את מפגשיו עם גורמים זרים. "לא שיתפתי פעולה ולא הכרתי אף אחד בקמפיין ששיתף פעולה עם כל ממשלה זרה שהיא", הדגיש קושנר. "לא היו לי קשרים לא ראויים, לא הסתמכתי על מימון רוסי בעסקיי הפרטיים".

במסגרת חקירת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה, קושנר יעיד מחר בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים. בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, שחרר החודש מיילים שהראו כי הוא הסכים לקבל מידע מכפיש על הילרי קלינטון ונועד עם עורכת הדין הרוסייה נטליה וסלינטסקיה. בפגישה, שהתקיימה ביוני אשתקד, נכחו גם קושנר ומנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט.

איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
טוען כי לא שוחח על סוגיית הסנקציות. קושנר ואיוונקה טראמפ/רויטרס

קושנר תיאר זאת כבזבוז זמן. "שלחתי מייל לאחד העוזרים בזמן הפגישה, אחרי בערך עשר דקות, וכתבתי: 'אתה יכול להתקשר אליי? צריך תירוץ כדי לצאת מפגישה'". לדבריו, בשום חלק מהפגישה לא עלה דבר שנגע לקמפיין הבחירות של טראמפ והוא לא מכיר שום הצגת מסמכים או קבלה של מסמכים בזמן הפגישה.

חתנו של הנשיא צפוי להישאל גם על הדיווחים על כך שפעל להקמת ערוץ חשאי עם מוסקבה ועל פגישות עם גורמים פוליטיים ועסקיים מרוסיה. לדברי קושנר, הוא נפגש לראשונה עם השגריר הרוסי בוושינגטון, סרגיי קיסליאק, באפריל שעבר ולחץ את ידיו. הוא אמר כי הוא אינו זוכר שהוא קיים עמו שיחות טלפון מאז ועד נובמבר בשונה מדיווח של רויטרס במאי האחרון, וכי בפגישתו עם השגריר אחרי הבחירות, ב-1 בדצמבר, הוא הביע את רצונה של וושינגטון לשקם את היחסים עם מוסקבה.

הוא סיפר כי השגריר הרוסי, שהשבוע סיים את תפקידו, שאל אם יש קו מאובטח בלשכתו של טראמפ כדי לארגן שיחה עם בכירים בצבא רוסיה על המצב בסוריה, אך לא היה קו שכזה. קושר הציע לארגן שיחה דרך השגרירות הרוסית, אך קיסליאק אמר כי אין זה אפשרי והם הסכימו לדון בכך שוב אחרי השבעתו של טראמפ. "שום דבר אחר לא קרה, לא הצעתי ערוץ חשאי", טוען קושנר. "לא שוחחנו על סוגיית הסנקציות".

עוד סיפר קושנר כי הוא נפגש ב-13 בדצמבר עם סרגיי גורקוב, מנהל של בנק ממשלתי רוסי, בשל התעקשותו של השגריר ומאחר שהיו לו "יחסים ישירים" עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "לא היה לי קשר אליו לפני הפגישה הזאת ולא הייתה לי סיבה לתקשר עמו לאחריה", כתב על היכרותו עם גורקוב.

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully