וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של המשטרה למגנומטרים: מצלמות חכמות ועיבוי כוחות בהר הבית

החלופה שגובשה תוצג בישיבת הקבינט הערב במטרה לפתור את המשבר והיא כוללת גם טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי תווי פנים. בדיון יעסקו השרים גם במשבר עם ירדן, ובלשכת נתניהו מכחישים כי עמאן דורשת לכרוך את שובו של המאבטח בהסרת המגנומטרים

צלמים זמניים מורשים

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו הערב (שני) לדיון במשבר בהר הבית ובמשבר המדיני עם ירדן, בתום יממה של מאמצים ישראליים אינטנסיביים להגיע להסכמות עם הרשויות בירדן בנוגע לפינוי צוות השגרירות בעמאן.

בראש סדר היום דרישת השלטונות בירדן לחקור את המאבטח שהיה מעורב באירוע הירי בשגרירות, ודרישת ירדן, הפלסטינים, ומדינות נוספות בעולם הערבי להסיר את המגנומטרים שהוצבו בכניסות להר הבית. מלשכתו של נתניהו נמסר כי המגעים עם ירדן התנהלו "באווירה של שיתוף פעולה" והכחישו כי הייתה דרישה ירדנית לכרוך את שובו של המאבטח בהסרת המגנומטרים בהר הבית.

בישיבה תציג המשטרה פתרון אבטחתי חלופי שגובש להבטחת השקט והביטחון בהר הבית במקום המגנומטרים, הכוללת שילוב של מצלמות חכמות עם טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי תוי פנים ועיבוי משמעותי של כוחות השיטור בעיר העתיקה ובהר הבית.

עיבוי אמצעי האבטחה בכניסה להר הבית והצבת מצלמות נוספות מעל השערים המגנטיים 24 ביולי 2017. משה שטיינמץ, צולם בוואוי, מערכת וואלה! NEWS
מתכוננים להסרת המגנומטרים. המצלמות החדשות שהותקנו בהר הבית/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ, צולם בוואוי

לאורך היום, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שורה של התייעצויות ביטחוניות ושיחות עם גורמים מדיניים בניסיון לפתור את המשבר ולפנות את כל צוות השגרירות בעמאן חזרה לישראל. ראש השב"כ נדב ארגמן נסע בצהריים לעמאן כדי לקיים שיחות עם בכירים ירדנים, ושגריר ירדן בישראל קיים פגישות במשרד החוץ בניסיון לסייע בהשגת פתרון.

במקביל, השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, נחת בישראל בשעות אחרי הצהריים כחלק ממאמצי הממשל להפיג את המתיחות. עם נחיתתו, נסע גרינבלט ללשכת ראש הממשלה לפגישה עם נתניהו, שבה השתתף גם שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן.

בישיבת הקבינט אמש, שנמשכה כשש שעות והסתיימה רק לקראת השעה 4:00, דנו השרים באירועים המתגלגלים בירדן והמתיחות סביב הר הבית, אך לא התקבלה כל החלטה בנוגע להצבת המגנומטרים. במשטרה הציגו בקווים כלליים את החלופה המוצעת להצבת המגנומטרים, שגובשה בתום פגישות של בכירי המשטרה עם כמה חברות אבטחה מובילות בארץ ובעולם.

התכנית, שעלותה התקציבית מוערכת בסכום גבוה, טרם הוצגה בפני השרים בפירוט. השרים יקבלו העקב סקירה מפורטת לגבי תכניה, כחלק מההחלטה על הסרת המגנומטרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
נתניהו/רויטרס, רויטרס

המשטרה הציבה היום מצלמות אבטחה נוספות מעל השערים המגנטיים. במקביל, בנו פועלים גדרות ברזל קבועות בין שלושת השערים שנותרו פתוחים לכניסת מתפללים מוסלמים לאחר פיגוע הירי בהר, לפני כשבוע וחצי. המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי פיקחו על העבודות.

אתמול לפנות בוקר הוצבו בשער השבטים מצלמות חכמות, בנוסף לגלאי המתכות שהוצבו בתחילת השבוע שעבר. שער השבטים הוא הכניסה המרכזית להר הבית, הסמוכה לשער האריות ואחת מבין שלוש הכניסות שנפתחו עד כה, לצד שער שלשלת ושער המג'לס. בינתיים, הופצו במזרח ירושלים כרוזים המבהירים כי הפלסטינים יסרבו לכל אמצעי אבטחה שתפעיל המשטרה, כמו גלאים ידניים, מצלמות ואמצעים נוספים.

(עדכון ראשון: 17:30)

מפקד המחוזי יורם הלוי והמפכ"ל רוני אלשיך בכניסה להר הבית בירושלים 24 ביולי 2017. משה שטיינמץ, מערכת וואלה!
המפכ"ל מסייר באזור המצלמות החדשות בהר הבית/מערכת וואלה!, משה שטיינמץ
מבקרים לא מוסלמים בכניסה להר הבית, ירושלים, 24 ביולי 2017. רויטרס
מבקרים לא מוסלמים בכניסה להר הבית, היום/רויטרס
פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל באזור רמאללה, 24 ביולי 2017. AP
פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל באזור רמאללה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully