וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הצוללות: המשנה לראש המל"ל לשעבר שוחרר למעצר בית

24.7.2017 / 11:22

המשטרה והפרקליטות השיגו הסכמה בנוגע לשחרורו של אבריאל בר יוסף, החשוד בעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה. עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, יחל היום את מעצרו במתקן המשטרה בבית שמש, שם הוא צפוי להיחקר במשך תשעה ימים

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

המשנה לראש המל"ל לשעבר, אבריאל בר יוסף, החשוד בפרשת הצוללות, שוחרר היום (שני) למעצר בית. זאת, לאחר שהושגה הסכמה בין הפרקליטות למשטרה. בר יוסף חשוד בעבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, ונעצר לפני כשבועיים. במקביל, תחל היום במתקן המשטרה בבית שמש חקירת עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, הצפויה להימשך תשעה ימים.

עורך דינו של בר יוסף, ז'אק חן, אמר כי "הגענו להסכמה על מרבית התנאים לשחרור", וציין כי הוסכם על מעצר בית מלא לשבועיים בביתו שבתל אביב, מלבד יציאה למשרד בתיאום המשטרה. בנוגע לאיסור יציאה מהארץ, הוסכם כי ככל שיתעורר צורך, בר יוסף יגיש בקשה.

המחלוקת היחידה שהתגלעה בין נציגיו של בר יוסף לבית המשפט, הייתה על גובה ההפקדה שדרשה המשטרה, שעומדת אחרי החלטת בית המשפט על מאה אלף שקל. עורך דינו הדגיש כי ההסכמה על השחרור למעצר בית אין משמעותה הודאה בחשדות.

הכול על פרשת הצוללות בוואלה! NEWS:
פרשת הצוללות: המתווך מיקי גנור הפך לעד מדינה וייאסר לשנה
מעצרו של גנור הוארך בהסכמה; מגעים להפיכתו לעד מדינה
שינה לצד רוצחים ו"פינוקים" בחקירה: כך נרקם הסכם עד המדינה עם גנור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירתו של גנור עשויה להביא להתקדמות נוספת בביסוס החדשות נגד בר יוסף, ונגד מפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום. בנוסף לכך, צפוי גנור למסור מידע על מעורבותם בפרשה של בכירים בהווה ובעבר במערכת הביטחון וכן של עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עד המדינה בפרשת הצוללות נחשד בהעברת כספי שוחד לתאגיד "טיסנקרופ" בגרמניה בתמורה למינויו לתפקיד הנציג בישראל בשנת 2009, כך עולה מצו המעצר נגדו שתוכנו נחשף בסוף השבוע בחדשות ערוץ 10. עוד עולה מהמסך כי גנור מונה לתפקיד "באמצעות התערבות שלא כדין של עובד מדינה בכיר" וכי "קיים קשר שוחדי במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים".

עוד באותו נושא

החשדות נגד גנור: שילם שוחד כדי להיות נציג התאגיד הגרמני

לכתבה המלאה
גנור עד מדינה - המתווך בעסקת הצוללות חתם הסכם עם הפרקליטות וייאסר לשנה. אבי כהן
גנור. חקירתו תחל היום/אבי כהן

החשדות כוללים "קשירת קשר עם אדם ששכר את שירותיו על מנת לקדם את עסקיו שלא כדין". סעיפי האישום שהמשטרה ביקשה לייחס לגנור כללו על פי המסמך מתן שוחד, איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע ומרמה.

בשבוע שעבר נחשפו פרטי הסכם המדינה שחתמה הפרקליטות עם גנור ששימש כמתווך בעסקה לרכישת הצוללות מ"טיסנקרופ" הנמצאת במוקד חקירת "תיק 3000". גנור יישלח למעצר בית למשך 14 יום בבית הספר לקציני משטרה בבית שמש, שם ייאסר עליו לצפות בטלוויזיה, להשתמש במחשב או ליצור קשר עם איש מלבד בני משפחתו שיורשו לבקרו במקום.

בנוסף לכך לא יורשה גנור לצאת מהארץ במשך שלושה חודשים וייאסר עליו ליצור קשר עם שאר המעורבים בחקירה בחודשיים הקרובים. עוד נקבע כי גנור יידרש להפקיד ערבות בסך חצי מיליון שקל וערבות צד ג' של 200 אלף שקל. אולם, דיון נוסף בתנאי הערבות שנקבעו לו יתקיים ביום חמישי. במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו יישלח גנור לשנת מאסר בגין הלבנות הון וכן ישלם קנס בגובה עשרה מיליון שקלים, שעליו תתווסף שומה אזרחית בגין עבירות מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully