וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך מנחמים חמישה ילדים?": בני משפחת סלומון הובאו למנוחות

24.7.2017 / 0:17

יוסף בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36, נקברו בבית העלמין במודיעין בהשתתפות בני משפחה, תושבים שרים וחברי כנסת. אל ההלוויה הגיעה גם האם טובה, שנפצעה בפיגוע באורח בינוני-קשה

מערכת וואלה!

אלפי בני אדם ליוו אתמול (ראשון) למנוחות בבית העלמין במודיעין את שלושת בני משפחת סלומון - יוסף בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36 - שנרצחו בפיגוע הדקירה בהתנחלות חלמיש ביום שישי. האם טובה, שנפצעה בינוני-קשה בפיגוע, הגיעה גם היא להלוויה למרות מצבה הרפואי.
בהלוויה נכחו גם השרים יואב גלנט, אורי אריאל וחברי הכנסת יצחק הרצוג, עליזה לביא וסתיו שפיר. עם תחילת ההלוויה נשאו הספדים כמה מקרובי הנרצחים, בהם אלמנתו של אלעד, מיכל.

רן מנזלי, חתנו של יוסף סלומון, ספד לבני משפחתו שנרצחו: "יוסי, אלעד וחיה, השם ינקום דמכם. יוסי, נתתי לי להרגיש שאני כמו הבן שלך. דאגת שלא יחסר לנו דבר, תמיד ראו אותך במרכז המעגל. כולם ידעו שליד יוסי סלומון - רק שמחה. מחבל מתועב גדע בהינף סכין את השמחה הזו".

"חיה", המשיך מנזלי. "בנותיי הן בנותייך. היית כמו אמא בשבילן. השנה קיבלת תעודת 'מורה מצטיינת'; מגיעה לך תעודת דודה מצטיינת. מבטיחים לך שנתייצב ליד אימא".

עוד הוסיף מנזלי: "אלעד, מי ינחם את מיכל? איך מנחמים חמישה ילדים מתוקים? נלחמת בגבורה במחבל הארור. נדאג לילדיך. אתה גיבור. יוסי, חיה ואלעד - אתם קדושים".

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
אלעד סלומון, שנרצח בפיגוע בחלמיש/באדיבות המשפחה

הנשיא ראובן ריבלין ספד לבני המשפחה, בזמן שהשתתף בטקס אזכרה לזאב ז'בוטינסקי. "לבנו, לב העם בישראל, יחד עם משפחת סלומון ועם בית חלמיש כולו בשעות קשות אלו. ברגעים כאלה של אבל וטלטלה, הלב מחשב להישבר, אך לנציגי הציבור ולנבחריו, אין את האפשרות לידום", אמר.

לדברי הנשיא, "את מעשי הטרור, את האלימות, בהר המקודש ליהודים ולערבים ומחוצה לו, יש לגנות בתקיפות ויש לבלום. שולח את תנחומיי ואת תנחומי העם בישראל כולו למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון העושים לילות כימים במלאכת הגנת העם והארץ".

יוסף ורעייתו טובה, בת 68, הם ממייסדי חלמיש. בשנים האחרונות שימש יוסף נהג הסעות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בתם חיה הייתה מורה בבית ספר בלוד שהתגוררה ביישוב, ואלעד הוא איש מחשבים בן 36 מאלעד. האם טובה הועברה לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם התבשרה על מות בעלה ושני ילדיהם.

מיכל, רעייתו של אלעד, התחבאה עם ילדיהם בקומה העליונה וניצלה. לצד ארוחת השישי, המשפחה ציינה גם את הולדת נכד ליוסף וטובה, שנולד לאחיהם של אלעד וחיה. המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, נוטרל בידי לוחם ביחידה מובחרת בצה"ל, שמתגורר בסמוך ועצר את מסע ההרג. הוא טופל בבית חולים ונמצא בחקירת כוחות הביטחון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
חיה ויוסף סלומון, שנרצחו בפיגוע בחלמיש/באדיבות המשפחה

אל-ג'ליל יצא בשעה 20:00 מביתו ביום שישי בערב, צעד כשני קילומטרים וחצי עד להתנחלות חלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין. סייר היישוב קיבל בשעה 21:34 אינדיקציה על נגיעה בגדר. הוא נסע לנקודת המעבר, אך לאחר שראה כי אין סימן על הגדר, בקו דיווח 38, ולא זיהה דבר מחשיד, סבר כי מדובר בנגיעה של חיית בר והחליט לחזור לשגרתו.

עם זאת, אל-ג'ליל המשיך בדרכו על כביש הביטחון בהתנחלות או התחבא בחורשה הצמודה. משם הוא המשיך לרחוב התמר, מרחק של 150 מטרים, ונכנס לבית הראשון שנתקל בו – בית משפחת סלומון. ביישוב ובמערכת הביטחון מעריכים כי עברו בין 14 ל-15 דקות מהרגע שבו נגע אל-ג'ליל בגדר ועד הרצח.

במערכת הביטחון נערכים להריסת בתו של המחבל, שאחיו נעצר בפעילות נרחבת בכפר. בממשלה ובאופוזיציה גינו בחריפות את הפיגוע, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בבוקר בישיבת הממשלה כי "חברי הממשלה ואני משתתפים באבלה הכבד של משפחת סלומון, שנרצחו בידי חיית אדם. כוחות הביטחון פועלים כנדרש בשטח כל העת. ביתו של המחבל השפל ייהרס בהקדם האפשרי. אנחנו פועלים גם נגד גורמי הסתה".

זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
צוותי זק"א בבית משפחת סלמון, שישי/זק"א

חיים פוגל, תושב חלמיש שבנו אהוד נרצח עם אשתו רותי ושלושה מילדיהם בהתנחלות איתמר לפני שש שנים, ביקר אתמול בבית משפחת סלומון. "קשה מאוד לעמוד פה ליד הבית שבו התרחש רצח נורא כזה של חברים טובים. יוסי, הסב, וילדיו חיה ואלעד, השם ייקום דמם. זה מזכיר מאוד את המעמד שהיינו בו לפני שש שנים כשבאנו לאותו לילה נורא כדי לזהות ולקחת את הנכדים שלנו אלינו הביתה", אמר בחלמיש.

פוגל סיפר על הפעם האחרונה שבה דיברו עם יוסף ואשתו טובה. "פגשנו את יוסי וטובה ביום שישי האחרון. טובה ביקשה מאשתי שעושה גמילות חסדים של ארבעס, חומוס למנהג השולם זוכר. היא הגיעה אלינו הביתה אחרי הצהריים כדי לקחת את הארבעס. את יוסי פגשתי אחרי התפילה, ואמרתי לו מזל טוב".

(עדכון ראשון: 18:20)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית משפחת סלמון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully