וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחזקות במקפיאים: מאות גופות לוחמי דאעש ששום מדינה לא רוצה לקבל

23.7.2017 / 17:02

הרשויות בעיר מיסרתה, שבמערב לוב, שומרות על מאות לוחמים זרים שנהרגו בקרבות בעיר סירת, מעוז הארגון לשעבר. במו"מ שקט הן מנסות להשיב אותם לארצותיהם, אולם שם חוששים מפני חשיפת מספרי הלוחמים שהצטרפו לארגוני ג'יהאד עולמי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שבעה חודשים אחרי שממשלת האחדות של לוב הביסה את דאעש בעיר סירת, מאות גופות של לוחמים זרים של הארגון עדיין מוחזקות במקפיאים בזמן שהרשויות מנהלות משא ומתן עם ממשלות אחרות כדי להכריע מה לעשות בהן. הגוויות הועברו לעיר מיסרתה, שנמצאת מערבה ממעוז הארגון לשעבר, ששוחרר בדצמבר.

"הצוות שלנו פינה מאות גופות", אמר חבר ביחידיה לחקירת פשיעה מאורגנת במיסרתה, כשהוא עוטה מסיכה על פניו במטרה לשמור על זהותו. "זהו המבצע העיקרי שמאפשר לנו לשמור על הגופות, על המסמכים ועל התמונות שלהם, וכן לאסוף דגימות ד-נ-א". היחידה ממתינה להחלטת התובע הכללי, שמקיים שיחות עם ממשלות זרות על השבתן של הגופות.

על אף שדאעש סבל מתבוסות במעוזיו בסוריה ובעיראק, בשיא כוחו הוא גייס לוחמים מרחבי המזרח התיכון, צפון אפריקה ואירופה. לפי גורמים רשמיים בתוניסיה, יותר מ-3,000 מאזרחי המדינה יצאו להילחם בסוריה, בעיראק ובלוב. תוניסאים שהתאמנו במחנות אימונים בלוב הוציאו לפועל ב-2015 שתי מתקפות טרור ביעדי תיירות במדינה, שפגעו בענף החיוני לכלכלה.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שלוש שנים: צבא לוב הכריז על שחרור מלא של בנגאזי
לוב: בנו של קדאפי שוחרר מהשבי אחרי כשש שנים

גופות של לוחמי דאעש זרים מוחזקות בעיר מיסרתה, לוב, יולי 2017. רויטרס
חדר הגופות עם לוחמי דאעש בעיר מיסרתה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully