וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו יממה לאחר שטבע בחוף בעתלית

24.7.2017 / 0:19

אחרי יממה של מאבק על חייו בבית החולים רמב"ם בחיפה, נקבע מותו של הזמר. פרישר גוטמן טבע במהלך חגיגות לציון שנה להחלמתו ממחלה שאובחנה בטעות כסרטן. הוא הותיר אחריו בעל וילד. "משפחתו הייתה אצילית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אריאל תמרין

הזמר אמיר פרישר גוטמן הלך אתמול (ראשון) לעולמו בבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שטבע אתמול בחוף הים נווה ים הסמוך לעתלית. ד"ר ירון בר לביא, ראש מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם, אמר כי "המשפחה הייתה מאוד אצילית קיבלה את המצב בהבנה, לצערנו זה הסתיים במצב של מוות מוחי".

פרישר גוטמן נכנס לשחות בים עם אחייניתו בת החמש ועם חברת משפחה עד שגל סחף אותם. הילדה והאישה ניצלו בידי גולשים ופרישר גוטמן אותר רק מאוחר יותר ונמשה מהמים. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש, שם ניסה הצוות להיאבק על חייו אך ללא הצלחה. פרישר גוטמן הותיר אחריו בעל וילד.

שרת התרבות מירי רגב מסרה היום כי הצטערה מאוד לשמוע על מותו של הזמר. "זהו יום מעונן לתרבות הישראלית", אמרה השרה רגב והוסיפה: "הגלים, שסחפו את אמיר ז"ל אל מותו, סחפו את כולנו למערבולת של צער וגם של זיכרון. התמודדותו, נצחון רוחו בשנתיים האחרונות וגם במותו ישאירו חותמם בכולנו". ממשרד התרבות והספורט נמסר כי פרישר גוטמן היה "יוצר רב תחומי מוכשר, בעל משפחה ואוהב אדם. נסיבות מותו מציבות אותו כגיבור, שראה לנגד עיניו את הצלת האחר".


עוד בוואלה! NEWS:
"משכנו אותו – אבל הוא לא הגיב": עדות מחילוץ אמיר פרישר גוטמן
ההליכה מהכפר, חציית הגדר - והפריצה: שחזור מסלול המחבל בחלמיש
"משכנו אותו – אבל הוא לא הגיב": עדות מחילוץ אמיר פרישר גוטמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרישר גוטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברי הכנסת ציפי לבני ואיציק שמולי מ"המחנה הציוני" ספדו לפרישר גוטמן. "היה לוחם שהעניק מכוחו לצעירים אחרים במאבקים שניהל למתן שוויון לכולם", מסרה ח"כ לבני. "הדגלים שהניף בחייו לא יורדו". ח"כ שמולי מסר כי "נסיבות מותו והעובדה שנחלץ להציל את אחייניתו רק ממחישות איזה אדם מדהים היה אמיר. הכוח שלו לקום ולהוביל מאבק עבור חולים אחרים רגע אחרי 'שחזר לחיים' הייתה מדהימה ומעוררת השראה עבורי. גם לנו חברי הכנסת הוא הותיר צוואה ברורה - לקדם את החוק על שמו למתן סיוע לנפגעי אבחנות שגויות במערכת הבריאות".

שעות לפני מותו, אמר סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיקי הלברטל, כי "אין לנו עוד יכולות טיפוליות". לדברי הלברטל, "אפסו סיכויי ההישרדות של אמיר פרישר גוטמן. משפחתו עמו". הוא ציין כי לבו עוד פועם, אולם הבהיר כי אין עוד הליכים טיפוליים שניתן לבצע.

אתמול בבוקר נמסר מבית החולים כי מצבו של פרישר גוטמן, שהיה 50 דקות ללא דופק, מוסיף להיות קשה. הוא הורדם והונשם ואושפז במחלקת טיפוץ נמרץ. מחוץ לחדרו המתינו בני משפחתו וחבריו, בהם בן זוגו, ינאי, אביו, וחברתו הזמרת מיכל אמדורסקי. במהלך הלילה הוא המשיך לקבל סוגים שונים של תרופות במטרה לייצב את מצבו, אך אלה לא סייעו לו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ND הזמר אמיר פרישר גוטמן מאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
גוטמן בחוף הים, יום לפני מותו/מערכת וואלה! NEWS

פרישר גוטמן, זמר להקת "היי פייב" בעבר, חגג בסוף השבוע בים את יום השנה להחלמתו מהמחלה שאובחנה בטעות כסרטן, ובגינה עבר ארבעה טיפולי כימותרפיה. בתאריך ה-22 ביולי 2016 הודיעו לו בבית החולים בניו יורק כי המחלה שממנה הוא סובל אינה סרטן. לציון אותו היום הוא הזמין 30 בני משפחה וחברים לחגוג איתו באירוע שאותו כינה "המסיבה הסודית שלי". הקבוצה שהתה בחוף מיום שישי בצהריים, והחברים לנו בו במהלך הלילה. במהלך סוף השבוע הוא גם צילם את עצמו לסדרה "מחוברים".

תושב נווה ים, שעזר למשות את פרישר גוטמן מהמים, סיפר על החילוץ. "שטתי על אופנוע ים, ובדיוק נכנסתי לים. חבר שלי צעק – מישהו טובע. התחלנו למשוך אותו וצעקנו למציל משכנו את אמיר החוצה, אבל הוא כבר שקע והיה בלי תגובה", הוא נזכר. "הוצאנו אותו לחוף, ועשיתי לו עיסוי של כמה דקות עד שהמציל החליף אותי. אחרי כחצי שעה הגיע צוות מד"א, כיוון שזה מקום קשה לגישת רכבים. זה אחד המקרים הקשים שראיתי". לדבריו, "המקום הזה מוכר כמקום עם סחף רציני מאוד. אנשים מתרחקים לאזור המבודד, ובו הסחף חזק יותר".

אביו של אמיר פיי גוטמן ומיכל אמדורסקי בבית חולים רמב"ם היום 23 ביולי 2017. ערן גילוורג, מערכת וואלה!
אביו של פרישר גוטמן בבית החולים, עם מיכל אמדורסקי/מערכת וואלה!, ערן גילוורג

ביממות האחרונות פרסמו רבים מחבריו וממעריציו פוסטים ברשתות הפייסבוק ובו ביקשו להתפלל לשלומו. "היינו בחוף בעתלית, הים אכזרי – גלים, סחף ובורות", סיפרה חברתו מיכל אמדורסקי, שהייתה עמו בים. "אמיר נכנס עם אחייניתו שחר למים, ותוך שנייה הם נסחפו. הוא החזיק את האחיינית מעל הים כדי שלא תטבע, והגיע לאפיסת כוחות. ג'פרי בעלי ועוד שני בחורים עם גלשנים נכנסו למים כדי להוציא אותם. אמיר בלע הרבה מים, ושחר גם".

בתחילת החודש הגיש פרישר גוטמן תביעת ענק על סך יותר משני מיליון שקלים נגד בית החולים איכילוב, לאחר שאובחן כחולה בלימפומה מסוג T-cell. לפי כתב התביעה, סך כל נכויותיו הפיזיות בעקבות השתלשלות האירועים עומד על 54% לצמיתות, נכויותיו הנפשות על 30% לצמיתות ונכויותיו העצביות על 30% לצמיתות.

אמיר פירשר גוטמן ומשפחתו. אינסטגרם, צילום מסך
פרישר גוטמן עם בעלו ינאי ובנם רוי/צילום מסך, אינסטגרם

"בעקבות מסכת התנהלות רשלנית ופזיזה אובחן התובע כמי שחולה בסרטן אגרסיבי ומתקדם לכאורה מסוג, T-cell lymphoma כאשר בפועל לא מיניי ולא מקצתיי: התובע לא לקה כלל במחלה זו, ברם בשל התנהלות הנתבע 1 (בית החולים) הוא אובחן כמי שחולה במחלה קשה זו, והוא נאלץ לעבור במשך ארבעה חודשים טיפולי כימותרפיה קשים, אשר הותירו בגופו ובנפשו נזקים קשים ובלתי הפיכים", נכתב בכתב התביעה.

(עדכון ראשון: 16:53)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימיו כאמיר פיי גוטמן, בלהקת היי פייב/מערכת וואלה!, צילום מסך
ההמתנה לחיים.
פרישר גוטמן בימי מחלתו
אמיר פיי גוטמן, ינאי פרישר גוטמן. שלומי צ'יקונה, מערכת וואלה! NEWS
גוטמן ובן זוגו בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, שלומי צ'יקונה
אמיר פריישר גוטמן. אביב חופי
פרישר גוטמן/אביב חופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להקת היי פייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully