וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרצח קטע את השמחה": יוסף ושני ילדיו נהרגו בפיגוע בחלמיש

יוסף בן ה-70 ושני ילדיו, אלעד וחיה, יובאו למנוחות בבית העלמין במודיעין. השרה שקד: "הרצח המתועב לא התרחש בגלל מגנומטר". השר אריאל, שביקר בבית המשפחה: "לא ניסוג". הרב הראשי יצחק יוסף: "חבל שלא הרגו את המחבל"

צילום: יותם רונן

יום לאחר פיגוע הדקירה בהתנחלות חלמיש בבנימין, הגיעו אמש (שבת) בני משפחה, חברים ומכרים ואישי ציבור לנחם את משפחת שלושת הנרצחים, יוסף סלומון בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36. הלווייתם של השלושה, שנדקרו בבית המשפחה על ידי מחבל פלסטיני שנורה ונפצע, תיערך היום בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין.

אמש התייחסה שרת המשפטים איילת שקד למותם, ואמרה כי "פחות מ-24 שעות לאחר שנולד נכדו, נרצח סבא טרי ונרגש ואיתו שניים מילדיו. רצח שקטע את השמחה הנפלאה ואת חגיגת החיים". לדבריה, בהתייחסות למשבר הר הבית, "הרצח המתועב והנורא לא התרחש בגלל מגנומטר, ושלא יספרו לכם אחרת".

עוד בוואלה! NEWS:
השרה רגב תקפה את שב"כ: "החלטה הזויה, המגנומטר חייב להישאר"
מיכל הצליחה להציל את חיי ילדיה – כשמחבל רצח את בעלה בחלמיש
נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
השלושה ייקברו יחד. משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

השר אורי אריאל, שהגיע לביקור בחלמיש, טען כי "אסור להתבלבל ולסגת אחור, גם ברגעים הקשים של פיגועים נתעבים. המחבל שרצח את משפחת סלומון בערב שבת פעל מאותם מניעים של שאר המחבלים מאז ראשית הציונות: גירוש היהודים מארץ ישראל". לדברי השר, שקרא להרחבת הבנייה בהתנחלויות, "כל כניעה וכל נסיגה בהמשך ביסוס הביטחון ומימוש הריבונות בארץ ישראל יפגע במדינת ישראל ואזרחיה".

גם השרה מירי רגב הגיעה לבית המשפחה, ותיארה את המקרה כ"שחיטה". לדבריה, "יש כאן מאבק על קיומנו. מגנומטר הוא לא סיבה לטרור". רגב הוסיפה כי "אנחנו לא יכולים להיכנע לטרור. המגנומטר חייב להישאר בהר הבית". כמו כן, היא טענה כי היא "מצפה שאבו מאזן וחברי כנסת ערבים יגנו את הטרור".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, הוסיפה כי "ישראל מתמודדת מול טרור אכזרי שדורש הרתעה ברמה חדשה". לטענתה, "עונש מוות למחבלים הוא דבר מוסרי וחייבים לאפשר לחוק זה לפעול. כאשר מחבל שפל גודע חיים של משפחה שלמה בליל שבת וההסתה הפראית נמשכת, יש צורך בשינוי עמוק והחזרת האפשרות לגרש משפחות שבתוכן צומח דור שלם של רוצחים שפלים".

עוד באותו נושא

הנרצחים בפיגוע בחלמיש: יוסף סלומון ושני ילדיו - אלעד וחיה

לכתבה המלאה
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
זירת הדקירה בחלמיש/זק"א
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
זירת הדקירה בחלמיש/זק"א

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף התייחס גם הוא אמש לפיגוע הדקירה, במהלך שיעור שהעביר בירושלים, ואמר כי "חבל שלא הרגו את המחבל הזה, היה צריך להרוג אותו". לדבריו, "כל ערבי מחבל שבא להרוג, אסור שיחזור חי. יודעים שהוא בא לפגוע בעם היהודי? צריך להרוג אותו. מה לפצוע אותו? צריך להרוג אותו".

אבי רואה, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אמר כי "אנו קוראים לממשלת ישראל בקול צלול וברור - חזקו את התיישבות. אנחנו נחושים בדעתנו ובעמדתנו, על אף האבדות הקשות, וקוראים לממשלה לסייע בידינו". לדבריו, "אנחנו כאן לנצח נצחים ואין לנו כל כוונה לברוח מכאן". גם מועצת יש"ע קראה "להגביר את הבנייה ולחזק את ההתיישבות הישראלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים בכביש בין חלמיש לכפר ביתילו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

סולומון, שנהרג בפיגוע, ורעייתו טובה, בת 68, שנפצעה באורח בינוני עד קשה, הם ממייסדי ההתנחלות. בשנים האחרונות שימש יוסף נהג הסעות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בתם חיה הייתה מורה בבית ספר בלוד שהתגוררה ביישוב, ואלעד הוא איש מחשבים בן 36 מאלעד. האם טובה הועברה לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם התבשרה על מות בעלה ושני ילדיהם.

מיכל, רעייתו של אלעד, התחבאה עם ילדיהם בקומה העליונה וניצלה. לצד ארוחת השישי, המשפחה ציינה גם את הולדת נכד ליוסף וטובה, שנולד לאחיהם של אלעד וחיה. אמש הפגינו עשרות מתושבי ההתנחלות על הכביש המוביל לכפר ביתילו הסמוך, ממנו הגיע המחבל, בקריאה לסגור את הציר, לדבריהם, כדי לחזק את ביטחונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully