וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתח בהר הבית: רקטה שוגרה מעזה לעבר ישראל; אין נפגעים

הרקטה שוגרה מצפון רצועת עזה ונפלה בשטח פתוח. לא נגרם נזק ונבדק מדוע לא הופעלה אזעקת צבע אדום. ביום שישי האחרון קרא יו"ר הרשות אבו מאזן לפלגים הפלסטיניים, בהם לחמאס בעזה, לשתף פעולה לטובת המאבק על אל-אקצא

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף , שלומי גבאי ומשטרת ישראל

רקטה שוגרה הלילה (ראשון) לעבר שטח ישראל מצפון רצועת עזה ונפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. במערכת הביטחון בוחנים מדוע לא הופעלה אזעקת צבע אדום לפני נפילת הרקטה.

שיגור הרקטה לעבר ישראל אירע ברקע המתיחות סביב הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית. ביום שישי האחרון קרא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפלגים הפלסטיניים לזנוח את המאבקים ביניהם לטובת המאבק על אל-אקצא. הוא אף שיגר פנייה לחמאס בעזה וקרא לאנשי הארגון להעדיף את האינטרס הלאומי על פני האינטרס המפלגתי "כדי להביא לסיום כאבו של העם הפלסטיני".

בתוך כך, כוחות הביטחון ערכו הלילה גל מעצרים של פעילי חמאס בגדה המערבית. בין העצורים עומאר עבד אראזק, שר לשעבר בממשלת חמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
השרה רגב תקפה את שב"כ: "החלטה הזויה, המגנומטר חייב להישאר"
נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"
המשטרה בודקת טענות לפיהן מתנחל ירה למוות במפגין פלסטיני

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור רקטה מעזה לישראל/רויטרס

בתוך כך, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הלילה ביהודה ושומרון נעצרו 25 פעילי ארגון חמאס, בהם גם בכירים.

לפני כחודש שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח ליד מועצת שער הנגב. אף אחד לא נפגע ולא נגרם נזק. ארגון אכנאף בית אל-מקדס בעזה, שנשבע אמונים לדאעש, נטל אחריות על הירי.

"בעזרת אללה הצלחנו לפגוע בנתיבות היהודית שנמצאת על אדמת המוסלמים הכבושה", נכתב בהודעה, במסגרת הג'יהאד המתמשך נגד אויבי האללה היהודים וכנקמה לכבוד אחינו ואחיותינו בבית אל-מקדס. לא יהיה בטחון ליהודים בארץ המוסלמים כל עוד בגופנו יש דופק".

בתגובה לירי הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו שתי מטרות תשתית צבאית של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מתוקף היותו של חמאס השליט ברצועה, הוא הנושא באחריות לכל ניסיון פגיעה במדינת ישראל.

גם אז, כיוון שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח, לא הופעלה אזעקת צבע אדום. לאחרונה שדרג צהל את מערכות הגילוי וההתראה בנגב, ובשל כך לא מופעלת אזעקה על כל שיגור רקטה, אלא רק כשמדובר בנפילה בשטחים מאוכלסים.

עימותים מחוץ לשער האריות בירושלים, 21 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
כוחות הביטחון בהר הבית, אתמול/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
עימותים בעיר העתיקה בירושלים, יולי 2017. רויטרס
כוחות הביטחון בהר הבית, אתמול/רויטרס

הקבינט צפוי להתכנס הבוקר לדיון נוסף בנושא המתח הגואה בהר הבית, כשבמרכז עומדת סוגיית המגנומטרים, שהציתה את המחאות בעיר העתיקה ואת הפרות הסדר, שבהן נהרגו ארבעה פלסטינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס כבר הלילה התייעצות בלשכתו בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וגורמי ביטחון נוספים בנוגע למצב בהר הבית.

לקראת הישיבה הודיע שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ כי הוא מתכוון לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את התביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש. לדברי כץ, הדין הצבאי מאפשר לדרוש עונש מוות אך התביעה הצבאית לרוב אינה מיישמת אותו, והיועץ המשפטי לממשלה הביע בשנה האחרונה עמדה שלפיה דרישת עונש מוות אפשרית אם זו מדיניות הקבינט.

(עדכון ראשון: 4:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully