וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט: "מודאגים עמוקות" מהאלימות בהר הבית; מועצת הביטחון תתכנס

22.7.2017 / 23:41

ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי קראו לישראל ולירדן לפעול יחד לשמירה על הסטטוס קוו. בהודעה גינו נציגי הקוורטט בחריפות את הפיגוע בחלמיש. לבקשת מצרים, שבדיה וצרפת מועצת הביטחון תכונס ביום שני לדיון על המצב בירושלים

צילום: יותם רונן

ארצות הברית, רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי פרסמו הערב (שבת) הודעה משותפת שבה הביעו "דאגה עמוקה" מהמתיחות בהר הבית וקראו לישראל ולירדן לפעול יחד לשמירה על הסטטוס קוו. בהודעה גינו נציגי הקוורטט בחריפות את הפיגוע בחלמיש והביעו "צער על כל אובדן חיים חפים מפשע שנגרמים על ידי האלימות". בפיגוע נרצחו שלושה בני משפחת סלומון, האב יוסף בן 70, וילדיו, אלעד, בן 36, וחיה, בת 46.

נציגי הקוורטט קראו לכל הצדדים להפגין איפוק, להימנע מפעולות פרובוקטיביות ולפעול למניעת הסלמה. "השליחים מברכים על הבטחותיו של ראש ממשלת ישראל כי הסטטוס קוו באתרים הקדושים בירושלים יתקיים ויכובד. הם מעודדים את ישראל וירדן לפעול יחד כדי לקיים את הסטטוס קוו, תוך ציון התפקיד המיוחד של הממלכה ההאשמית כפי שנקבע בהסכם השלום עם ישראל".

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם תקיים ביום שני דיון מיוחד במתיחות בירושלים ביום שני, כך מסרו גורמים דיפלומטיים לרויטרס. המועצה תכונס ביוזמת צרפת, שבדיה ומצרים. "עלינו לדון בדחיפות על התמיכה בקריאות להרגעת המצב בירושלים", כתב סגן שגריר שבדיה לאו"ם, קארל סקאו, בעמוד הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת:
הפוסט בפייסבוק החדירה והרצח: הפיגוע בחלמיש – שלב אחר שלב
הנרצחים בפיגוע בחלמיש: יוסף סלומון ושני ילדיו - אלעד וחיה
הלוחם שנטרל את המחבל בירי דרך החלון: "מנעתי אירוע חמור יותר"

חברי מועצת הביטחון של האו"ם אישרו פה אחד את הפסקת האש השלישית בסוריה. רויטרס
תתכנס ביום שני. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

קריאתה של פריז לדיון במועצת הביטחון באה בין היתר לאחר שיחה בין נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לנשיא צרפת עמנואל מקרון. ארדואן קרא היום לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי כדי לפתור את המתיחות. ארדואן אמר כי הוא "מגנה את השימוש המופרז בכוח על ידי ישראל. סגירת מסגד אל-אקצא למשך ימים והטלת איסורים עם מוסלמים הם צעדים לא מקובלים". צרפת, כמו גם גרמניה, קראו היום להורדת המתיחות בירושלים ולשמירה על הסטטוס קוו.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה הלילה את הפיגוע בחלמיש. "המזכ"ל מגנה את מתקפת הדקירות על משפחה ישראלית בגדה המערבית", נכתב בהודעת הארגון. עוד נכתב בהודעה כי המזכ"ל "שולח את תנחומיו למשפחה האבלה ומאחל החלמה מהירה לפצועה". בנוסף לכך, קרא המזכ"ל להימנע ממעשים שעלולים להביא להסלמה.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון קרא למועצת הביטחון לגנות את הפיגוע בחלמיש ולפעול נגד ההסתה הפלסטינית. "ההסתה שגרמה לרצח שני שוטרים ישראלים באתר קדוש היא אותה הסתה שהובילה את הטרוריסט הנפשע לרצוח שלושה בני משפחה סביב שולחן השבת. מועצת הביטחון צריכה לדרוש מאבו מאזן ומהרשות הפלסטינית לעצור מייד את ההסתה המסוכנת ואת עידוד האלימות לפני שיגבו קורבנות נוספים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בית ההרוגים בפיגוע בחלמיש יולי 2017. יותם רונן, צילום מסך
בית המשפחה בחלמיש, הערב/צילום מסך, יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully