וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הדיון על הר הבית: השרים הוחתמו באופן חריג על טופס סודיות

23.7.2017 / 0:35

לוואלה! NEWS נודע כי השרים נדרשו לחתום ביום חמישי על טופס שומר סוד המחדד את הנחיית החשאיות על הנושא המסווג הנידון בישיבה, מעבר לאיסור הכללי הגורף על הדלפות. מחר הקבינט צפוי להתכנס לדיון נוסף בנושא

צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

שרי הקבינט המדיני ביטחוני הוחתמו על טופס סודיות מיוחד לפני ישיבת הקבינט שדנה במתיחות בהר הבית בליל חמישי – כך נודע אמש (שבת) לוואלה! NEWS. השרים נדרשו לחתום על טופס שומר סוד (שו"ס) המחדד את הנחיית הסודיות והחשאיות לגבי אירוע או נושא ספציפי מסווג, מעבר לאיסור הכללי הגורף על הדלפות מישיבת הקבינט. מדובר בנוהג נדיר, שבחודשים האחרונים נעשה בו שימוש רק עוד פעם אחת – בישיבת הקבינט שהתקיימה לאחר פגישתו הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

הדיון שהתקיים בליל חמישי נמשך כארבע שעות וחצי ובמרכזו עמדה שאלת הצבת גלאי המתכות (מגנומטרים) בכניסה להר הבית. מרביתם הגורף של שרי הקבינט, כולל ראש הממשלה, תמכו בעמדת המשטרה והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שלפיה המגנומטרים הם אמצעי ביטחון חיוני והכרחי להשבת השקט וביטחון להר הבית.

לקריאה נוספת:
נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"
לאחר התייעצות ביטחונית בקריה: הקבינט בדיון מיוחד על הר הבית
בניגוד להמלצת משרד החוץ: ריבלין שוחח עם ארדואן על הר הבית

מליאת הכנסת היום 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
נתניהו תמך בעמדת ארדן/נועם מושקוביץ
ראשי הווקף קראו למתפללים שהגיעו למתחם שלא להיכנס לאחר שמגנומטרים הוצבו בכניסות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מגנומטרים בהר הבית/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
מהומות בהר הבית. רוני כנפו
מהומות בהר הבית, אמש/רוני כנפו

מנגד, בעמדת צה"ל ושב"כ – שלפיה המשך הצבת המגנומטרים עשוי להוביל להתלקחות ביטחונית ולתסיסה פלסטינית – תמכו שני שרים, יובל שטייניץ ויואב גלנט. בדיון התקבלה עמדת המשטרה והוחלט להתיר את המגנומטרים על כנם. בסיומו פורסמה הודעה בשם הקבינט שבה נמסר כי "הקבינט הסמיך את משטרת ישראל לקבל כל החלטה על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי". ההודעה נוסחה בעמימות ולא ציינה במפורש את החלטת הקבינט על הצבת המגנומטרים כדי למנוע יצירת מתיחות נוספת מול הפלסטינים.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הלילה התייעצות בלשכתו בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וגורמי ביטחון נוספים בנוגע למצב בהר הבית.

סוגיית החיסיון על ישיבות הקבינט נפיצה באופן מסורתי, אך בחודשים האחרונים מייצרת מתיחות נוספת על רקע הדלפות חוזרות ונשנות של פרטים והתבטאויות מתוך ישיבות הפורום הסגור. שר הביטחון אביגדור ליברמן מקדם הצעה שתחייב בדיקות פוליגרף תקופתיות לחברי הקבינט בעקבות שורה של עימותים בין הדרג הפוליטי לדרג הצבאי שהודלפו לתקשורת בחודשים האחרונים.

הקבינט יתכנס מחר לדיון נוסף בנושא

היום הקבינט צפוי להתכנס לדיון נוסף בנושא על רקע המשך הפרות הסדר הפלסטיניות בירושלים ובגדה, והפיגוע בחלמיש שבו נרצחו שלושה בני משפחת סלומון. לקראת הישיבה הודיע שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ כי הוא מתכוון לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את התביעה הצבאית לדרוש עונש מוות למחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש. לדברי כץ, הדין הצבאי מאפשר לדרוש עונש מוות אך התביעה הצבאית לרוב אינה מיישמת אותו, והיועץ המשפטי לממשלה הביע בשנה האחרונה עמדה שלפיה דרישת עונש מוות אפשרית אם זו מדיניות הקבינט.

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully