וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם בקבוק מים וקוראן בתיק: 14 הדקות הרצחניות של המחבל בחלמיש

22.7.2017 / 16:50

דובר צה"ל עדכן בפרטים מחקירת הפיגוע בחלמיש, שבו נרצחו סב ושני ילדיו. הוא תיאר כיצד יצא מביתו, המרוחק שני קילומטרים וחצי מזירת הפיגוע, ותוך כדי הליכתו פרסם בפייסבוק על כוונותיו הרצחניות

צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

"מדובר בפיגוע רצחני שטוף שנאה", כך אמר היום (שבת) דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, בהתייחסו לפיגוע בחלמיש שבו נרצחו סב ושני ילדיו.

"המחבל פעל באופן עצמאי", הוסיף וסיפר כי "הוא הלך ברגל שני קילומטרים וחצי מהכפר כובר לחלמיש. בתיקו נשא ספר קוראן, בקבוק מים וארנק. את הפוסט בפייסבוק הוא העלה ממש כשהחל ללכת ליעד הפיגוע". בפוסט סיפר המחבל על כוונותיו וכתב כי "כל מה שיש לי זה סכין מושחז". מנליס הוסיף ואישר כי מערכת ההתרעה ביישוב זיהתה כי המחבל חצה את הגדר. דובר צה"ל הוסיף ש-14 דקות חלפו מהרגע שהמחבל חצה את הגדר ועד לרגע בו נוטרל.

"במערכת הביטחון בוחנים את האופן שבו מנוטר מידע ברשתות החברתיות", הוסיף מנליס, "על מנת לדעת לאתר בעתיד פוסט כדי לסכל פיגוע. ביממה האחרונה פורסמו 600 אלף פוסטים שקוראים לאלימות בהר הבית".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל שחוסל במעצרו - ביצע פיגועים כי משפחתו התנגדה לאירוסיו
פיגועים בשלוש בירות אירופיות: השינוי המסוכן של הטרור הגלובלי
משבר הר הבית: האיזון של צה"ל בין הרגעת השטח - למניעת גל טרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית בו בוצע הפיגוע בחלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המחבל הגיע לבית המשפחה, והחל לבצע את הפיגוע", הוא סיפר על התרחשות האירועים. "חייל ביחידת עוקץ שגר ממול ירה כדור אחד לעבר המחבל ונטרל אותו. לאחר מכן החל החייל לטפל בפצועים. מאז סיום האירוע אנחנו פועלים בציר סביב כובר. הטלנו כתר על הכפר, והחלנו במיפוי ביתו של המחבל".

"אחיו של המחבל נעצר", עדכן דובר צה"ל, "כדי להבין האם יש עוד מישהו שידע על הפיגוע ויש לו מה להגיד בהקשר הזה. המאמץ השני הוא מאמץ יותר נרחב למניעת הידרדרות נוספת, וזהו מאמץ מרכזי של הצבא. מספר גדודים הגיעו לאזור יהודה ושומרון, והם פועלים מול המידע הקיים בשטח. אנחנו מזהים התעוררות רחבה ומגמה שלילית, שמתרחבת מיום ליום".

עוד באותו נושא

נהר של דם ליד שולחן השבת: תמונות חדשות מהפיגוע בחלמיש

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המאמץ יימשך לאורך זמן", התריע מנליס, "אנחנו נערכים לכך שהמצב יימשך שבועות ואף מעבר לכך, ולצד זאת נערכים לאפשרות שארגונים בעזה ינסו לעשות פיגוע. מפעילים מאמץ מודיעיני ומבצעי למנוע זאת". בתדרוך שהעביר הוסיף דובר צה"ל, כי "אתמול לראשונה משנת 1969 לא התפללו בהר הבית, זה אירוע שנתפס כמשהו שלא ניתן לעבור עליו".

היום פרסם תת-אלוף מנליס תמונות מזירת הפיגוע בהתנחלות, ובהן נראים חדר האוכל, הסלון ומדרגות הבית מגואלים בדם. במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר במקום וקיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת אוגדת יהודה ושומרון עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף ליאור כרמלי, ונציגי השב"כ והמנהל האזרחי.

פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פשיטה על בית המחבל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

ע', לוחם יחידת עוקץ שהיה בחופשה, היה הראשון להגיע לזירת הפיגוע. בשחזור הפיגוע בפני מפקדיו סיפר ע' כי שמע את הצעקות מהבית ומיהר לקחת את אקדחו האישי ורץ למקום. כשהגיע לבית הסמוך זיהה את המחבל דרך החלון, כיוון אליו את האקדח וירה בו כמה פעמים עד שזה התמוטט. ע' לא הסתפק בכך, נכנס אל תוך הבית באקדח שלוף, מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והחל לסרוק את הבית – כשברקע זעקותיהם של בני המשפחה והמראות הקשים של הנפגעים והרצפה המגואלת בדמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
הערכת מצב לאחר הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הערכת מצב בצה"ל אחרי הפיגוע, אמש/דובר צה"ל

ליברמן אמר כי הוא דורש מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהכריז אתמול לפני הפיגוע על הקפאת המגעים עם ישראל בשל מותם של שלושה מפגינים פלסטינים, לגנות את הפיגוע.

"אנו תובעים גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה", אמר ליברמן. שר הביטחון הנחה לזרז את ההליכים להריסת בתי מחבלים מהפיגוע בעיר העתיקה בשבוע שעבר ואת הריסת בית המחבל מהפיגוע בחלמיש.

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר בזירת הפיגוע בחלמיש, 22 ביולי 2017. מערכת וואלה! NEWS
סיור בכירי מערכת הביטחון בחלמיש/מערכת וואלה! NEWS
בית המשפחה בחלמיש. דובר צה"ל
בית המשפחה, אמש/דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים בהתנחלות חלמיש בעקבות פיגוע הדקירה בהתנחלות. 21 ביולי 2017. TPS, תצפית TPS
כוחות צה"ל סורקים בחלמיש, הלילה/תצפית TPS, TPS
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. TPS, תצפית TPS
חלמיש, הלילה/תצפית TPS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully