וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם המחבל מחלמיש: "גאה בבני ומקווה שאללה יחוס וירחם עליו"

לדברי האם בפשיטת צה"ל על בית המשפחה בכפר כובר שברו חיילים חפצים והאשימו אותה כי שלחה את בנה לבצע פיגוע. דודו של המחבל סיפר כי המשפחה הופתעה מדברים שכתב בפייסבוק על "פגיעה באל-אקצא"

צילום: דובר צה"ל

אמו של עומר עבד אל-ג'ליל המחבל שרצח את שלושת בני המשפחה בחלמיש אמרה היום (שבת) כי היא גאה בבנה ו"מקווה שאללה יחוס וירחם עליו". האם סיפרה כי בפשיטת צה"ל על בית המשפחה הבוקר בכפר כובר שמצפון-מערב לרמאללה פרצו החיילים לדירה, שברו חפצים וקיללו אותה, את בעלה ואת ילדיהם. "הם הפכו כל דבר בבית ואמרו לי 'תוציאי את הנשק'. אמרתי להם שאין נשק בבית", הוסיפה. "אחר כך אמרו לי 'את לקחת את בנך לבצע פיגוע' ועניתי להם שזה לא נכון. חייל אחד התחיל לקלל אותי, ירק עליי ואמר דברים לא טובים עלינו". בתום הפשיטה נעצר אחיו של המחבל ונלקח לחקירה בידי כוחות הביטחון.

דודו של אל-ג'ליל איברהים סיפר כי זמן קצר לאחר השעה חמש בבוקר פשטו כוחות צה"ל על בית המשפחה, עצרו את כל דייריו ושמו אזיקים על ידיה של האם. הוא הוסיף כי החיילים חקרו את בני המשפחה במקום לגבי מעשיו של הבן והאם ידעו כי הוא מתכוון לבצע פיגוע. לדבריו, המשפחה הופתעה לקרוא את "הצוואה" שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, שבה כתב בין היתר "איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זו לא בושה לנו?". לדברי הדוד, כשעה לאחר שקראו את דבריו הגיעה הידיעה על הפיגוע בחלמיש. "יצרנו קשר עם התיאום הפלסטיני והם הודיעו לנו כי עומר הוא זה שביצע את הפיגוע", הוסיף.

לקריאה נוספת:
בכיר פלסטיני לוואלה! NEWS: "ישראל אחראית לרצח המשפחה בחלמיש"
תיעוד: צה"ל פושט על כפרו של המחבל מחלמיש ועוצר את אחיו
המחבל קפץ מעל הגדר, פרץ לבית - ורצח את הסב ושני ילדיו

פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
דודו של המחבל סיפר כי המשפחה הופתעה ממעשיו. כוחות צה"ל בכפר כובר, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר
פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
האם סיפרה כי החיילים הפכו את הבית. בית משפחת אל-ג'ליל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

בפוסט שהעלה אל-ג'ליל, בן 19, כתב עוד כי "הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים".

בדבריו פנה אל "אלה שנושאים נשק סתם ומשתמשים בו רק לחתונות" וקרא להם "להכריז מלחמה למען אללה". עוד כתב אל-ג'ליל כי "הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מה שיש לי זה סכין מושחז". אל-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך
פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש אמש, עומר עבד אל-ג'ליל 22 ביולי 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
תושבים מחוץ לבית משפחת אל-ג'ליל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

כוחות של חטיבת בנימין כיתרו הבוקר את הכפר כובר, בטרם פשטו על בית משפחתו של אל-ג'ליל. יחידות מיוחדות של צה"ל בשיתוף עם שב"כ ערכו מיפוי הנדסי של בית המשפחה לקראת הריסתו וכן פתחו בסריקות ברחבי הכפר אחר אמצעי לחימה. בנוסף לכך החרימו הכוחות כספים ששימשו על פי החשד למימון פעולות טרור. לקראת הצהריים הגיעו הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושר הביטחון אביגדור ליברמן לחלמיש וקיבלו סקירה ממפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה יובל גז ומאנשי שב"כ. בסקירה נכחו גם אלוף פיקוד מרכז רוני נומה ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט מסייר בזירת הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
הרמטכ"ל איזנקוט ומח"ט בנימין גז בחלמיש, הבוקר/דובר צה"ל
הישוב חלמיש הבוקר 22 ביולי 2017. אבי כהן, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בחלמיש, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully