וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התובע הכללי ושגריר רוסיה שוחחו בזמן הקמפיין על הבחירות לנשיאות"

22.7.2017 / 5:14

בוושינגטון פוסט דווח כי סשנז וקיסליאק דנו בעניינים הקשורים בקמפיין של טראמפ, על אף שטען כי היו אלו שיחות חולין בלבד. בנו של הנשיא, טראמפ ג'וניור, יעיד בדלתיים סגורות בסנאט אחרי שהסכים להעביר מסמכים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: התובע הכללי סשנז מכחיש את ההאשמות נגדו, בחודש שעבר)

התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז שוחח לפני הבחירות לנשיאות עם שגריר רוסיה בוושינגטון, סרגיי קיסליאק, על עניינים הקשורים בקמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ – כך דווח הלילה (שבת) בעיתון "וושינגטון פוסט". זאת, בניגוד להכחשותיו הנמרצות של סשנז בכמה הזדמנויות כי עשה כן. לפי הדיווח, המידע נסמך על גורמי מודיעין אמריקנים אשר האזינו לשיחותיו של קיסליאק עם הקרמלין, שבהן דיווח לכאורה השגריר כי שוחח עם סשנז בשתי הזדמנויות שונות.

סשנז הכחיש תחילה כי היו לו פגישות עם קיסליאק, ולאחר שהתגלה כי לא אמר אמת נאלץ לפסול את עצמו מתפקידו כאחראי לחקירת קשרי מטה טראמפ עם רוסיה. גם לאחר שפסל את עצמו, הוא דבק בעמדתו כי השיחות היו שיחות נימוסין או כאלה שנגעו לתפקידו בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, ולא היו קשורות בשום אופן בקמפיין הבחירות.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"החוקר המיוחד מולר בוחן קשרים עסקיים בין טראמפ לגורמים ברוסיה"
דיווח: "קצין מודיעין רוסי נכח בפגישה עם טראמפ ג'וניור‎"
אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"

ג'ף סשנז, ארה"ב 13 ביוני 2017. רויטרס
הדיווח נסמך על האזנה לשיחותיו של השגריר. סשנז בשימוע בסנאט, בחודש שעבר/רויטרס

גורם אמריקני בכיר מסר לעיתון כי הצהרותיו של סשנז היו "מטעות" וכי הן "סותרות את העובדות". גורם נוסף, שכבר אינו מכהן בתפקידו, אמר כי השניים ניהלו דיונים מהותיים בעניינים הקשורים לעמדות של טראמפ מול רוסיה. לפי הדיווח, בעוד שאין ספק כי אלו הדברים שמסר קיסליאק לקרמלין, לא ניתן להוציא מכלל אפשרות כי השגריר הגזים בדיווחים שמסר למוסקבה לגבי טבע השיחות שניהל עם סשנז.

בתוך כך, הגיעו הלילה בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור ומנהל הקמפיין לשעבר, פול מנפורט, להסכם עם ועדת המשפט של הסנאט, שלפיו השניים ימסרו לוועדה מסמכים שיש ברשותם אשר קשורים לפגישה שהתקיימה במגדלי טראמפ עם גורמים מרוסיה. בתמורה לכך, הם לא ייאלצו לפי שעה להעיד בדלתיים פתוחות אלא באופן פרטי בפני חברי הוועדה. השניים היו אמורים להופיע בדיון פומבי בפני הוועדה ביום רביעי הקרוב.

אתמל נחשף ברויטרס כי עורכת הדין הרוסייה שנפגשה עם טראמפ ג'וניור באותה פגישה ייצגה גם בעבר את שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), על אף שטענה כי היא אינה קשורה לקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully