וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 18 אלף לייקים ותגובות תמיכה: פייסבוק סגרה פרופיל המחבל

עומר עבד אל-ג'ליל, תומך חמאס שרצח שלושה בני אדם בפיגוע בהתנחלות חלמיש, פרסם פוסט וכינה אותו צוואתו. אלפי פלסטינים שיתפו: "בני הקופים והחזירים אם לא תפתחו את שערי אל-אקצא, אני בטוח שייצאו אחריי גברים ויכו בכם ביד מברזל. ראו הוזהרתם"

צילום: TPS, מד"א, דיווח ראשוני

עומר עבד אל-ג'ליל מכפר באזור רמאללה הוא המחבל שביצע אמש (שישי) את הפיגוע בהתנחלות חלמיש (נווה צוף) שבבנימין. לפי גורם צבאי בכיר, המחבל מזוהה עם חמאס, אך הוא אינו פעיל הארגון. לפני יומיים הוא רכש סכין וביצע את הפיגוע לדבריו בעקבות המחאה סביב מסגד אל-אקצא. חמאס בירך על הפיגוע ומסר כי "זו תגובה על פשעי הציונים באל-אקצא". אחרי שמונה שעות, שבמהלכן קיבל 18 אלף לייקים ועשרות הודעות תמיכה, פייסבוק סגרה את הפרופיל שלו.

שעות לפני הפיגוע פרסם המחבל פוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זה לא בושה לנו?", כתב.

"אתם אלה שנושאים נשק סתם, משתמשים בו רק לחתונות, אתם לא מתביישים מעצמכם? תכריזו מלחמה למען אללה, הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו".

לקריאה נוספת:
בזמן שהמחבל רצח את בעלה - האם החביאה את הילדים בחדר אחר
אבו מאזן הודיע על הקפאת הקשרים עם ישראל: "עד שיוסרו המגנומטרים"
עימותים אלימים בהר הבית; שמונה נפצעו במהומות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תסלחו לי, אני הולך לגן עדן. המחבל א-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בני הקופים והחזירים אם לא תפתחו את שערי אל-אקצא, אני בטוח שייצאו אחריי גברים ויכו בכם ביד מברזל, ראו הוזהרתם. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא. אנא מכם תסלחו לי, נשמתי עומדת לצאת, אמי, אבי, אחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי, תסלחו לי, אני הולך לגן עדן".

הגורם הצבאי מסר כי המחבל, תושב כפר סמוך לחלמיש, ככל הנראה קפץ מעל הגדר, הגיע לבית הקיצוני ביישוב ופרץ אליו. הוא דקר ארבעה בני אדם, בהם שלושה למוות, סב המשפחה ושני ילדיו. בשלב מסוים הגיע לזירה שכן, ככל הנראה חייל בחופשה, וירה במחבל, שנפצע באורח קשה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון.

(עדכון ראשון: 00:10)

עוד באותו נושא

טבח בחלמיש: שלושה בני משפחה נדקרו למוות; המחבל נוטרל

לכתבה המלאה
צוואת המחבל בחלמיש. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם המחבל לפני הפיגוע/צילום מסך, פייסבוק
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. דובר צה"ל
זירת הפיגוע בבית המשפחה, אמש/דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים בהתנחלות חלמיש בעקבות פיגוע הדקירה בהתנחלות. 21 ביולי 2017. TPS, תצפית TPS
חיילים באזור חלמיש, הלילה/תצפית TPS, TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגות בעזה בעקבות הפיגוע, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully