וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-300 ישראלים עזבו את קוס בשל רעידת האדמה: "אמרנו שנשלם כמה שצריך"

יניר יגנה, שליח וואלה! NEWS לקוס

22.7.2017 / 15:30

מטוס חירום שהוציאו חברות ביטוח יצא ליוון בעקבות רעש האדמה, כ-200 נוספים נותרו באי. זוג מטיילים שעלו על הטיסה סיפר לוואלה! NEWS: "לא היו מוניות בעיר, התפרצנו לכביש כדי לחזור"

צלמים זמניים מורשים

מטוסי חירום מטעם חברות הביטוח הראל, PassportCard וכלל ביטוח יצאו אתמול (שישי) אחר הצהריים לאי קוס שביוון, כדי להחזיר לארץ מטיילים ישראלים ששהו באי בעת רעידת האדמה שהורגשה שם לפנות בוקר. כ-600 ישראלים שהו לאורך היום באי, ורבים מהם דיווחו על חששות ובהלה שאחזו בהם בעקבות הרעידה.

אחד המטוסים יצא לארץ כשעל סיפונו כ-150 תיירים שביקשו לחזור באופן מיידי. מטוס חברת כלל ביטוח חזר ארצה בלילה כשעל סיפונו 180 בני אדם נוספים. ראשי חברות הביטוח מסרו: "ההחלטה להוציא את המטוס הייתה מידית כאשר המטרה הייתה לעזור למבוטחינו לחזור ארצה בהקדם ובבטחה. אנחנו שמחים שהקלנו על לקוחותינו שהביעו חשש להישאר באי ובאנו להביא אותם חזרה לארץ". למשלחת החילוץ של שתי החברות הצטרפו מנכ"ל PassportCard יואל אמיר ומפקד צוות החילוץ של הראל, יוחאי לליאור.

ישראלים בנמל התעופה באי קוס לאחר רעידת האדמה. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
תיירים ישראלים ממתינים לטיסה בשדה התעופה בקוס/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

זוג ישראלים שנפשו באי סיפרו לוואלה! NEWS: "ישבנו אתמול על הבר, שתינו קצת ונהנינו. פתאום התחילה רעידה, הכול זז ולא הבנו מה קורה. כל החשמל במקום נפל ונהיה חושך. הגענו למקום הפתוח, התארגנו על כמה שמיכות, מצאנו את כל הישראלים, התכנסו יחד וחיכינו להוראות. ישבנו בחוץ ובקור במשך שבע שעות, חיכינו שיגידו משהו".

"בהתחלה היו שתי רעידות מאוד גדולות, וכעבור כשש שעות היו עוד כמה רעידות קטנות. היינו אמורים לחזור ביום ראשון אבל החלטנו שאנחנו רוצים לחזור הביתה. הבעיה הייתה להשיג מונית כדי להגיע לשדה, לא היו מוניות בכלל בעיר. פשוט התפרצו לכביש, עצרנו מונית שהיו בה שני אנשים ואמרנו לו שייקח אותנו לשדה, נשלם כמה שצריך, והגענו לכאן".

ישראלים בקוס לאחר רעש האדמה. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
ישראלים ישנים מתחת לכיפת השמיים, אתמול בקוס/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה
רעידת האדמה באי קוס שביוון, יולי 2017. דורון זיני, מערכת וואלה! NEWS
נזק מרעידת האדמה, אתמול בקוס/מערכת וואלה! NEWS, דורון זיני

זה היה מפחיד, סיוט, אני עדיין לא מבינה מה קרה. הקירות רעדו, חשבתי שהכל הולך ליפול עלי" סיפרה שרי, תיירת ישראלית נוספת באי.

התיירים סיפרו כי בתי המלון באי נפגעו קשות מרעידת האדמה. לדבריהם, הקירות נסדקו, החלונות נשברו ובחלק מהמלונות אף חדרו מי הבריכה לחדרים. "זאת חופשה שלא אשכח אף פעם. ישנו על הדשא לאחר הרעידה, וכולם חששו שיבואו עוד רעידות אדמה, אף אחד לא דיבר איתנו או עשה משהו בשבילנו, החופשה הפכה לסיוט", סיפרה תיירת בשם כרמית.

נזק באי קוס ביוון בעקבות רעידת אדמה בעוצמה, 21 ביולי 2017. רויטרס/Osman Turanli, רויטרס
הרס במועדון לילה בקוס, אתמול/רויטרס, רויטרס/Osman Turanli
רעידת האדמה באי קוס שביוון, יולי 2017. דורון זיני, מערכת וואלה! NEWS
קוס, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דורון זיני

לפחות שני בני אדם נהרגו שלשום באי, ברעידת אדמה בעוצמה 6.7. הרעידה הורגשה בחופי יוון ובמערב טורקיה. על פי הדיווחים, מוקד הרעש הורגש כעשרה קילומטרים מדרום לעיר הטורקית בודרום בעומק הים. הרשויות בטורקיה הזהירו מגלי צונאמי קטנים שעלולים לפגוע בחופי המדינה.

"הבעיה המרכזית כעת היא בעיה באספקת החשמל לעיר, אמר ראש עיריית בודרום מחמט קוקדון. נופש ששהה באותו הזמן באי רודוס סיפר כי "זה היה מפחיד מאוד ומפתיע, לא ידענו מה לעשות בהתחלה, ואחר כך יצאנו החוצה". תיירת אחרת אמרה כי "רעידת האדמה נמשכה זמן רב, לקחתי את ילדיי איתי ועזבנו את המלון במהירות".

תיירים ישנים מחוץ למלון באי קוס בשל רעידת אדמה, 21 ביולי 2017. אסף מדינה, מערכת וואלה! NEWS
אורחי המלון לנים מחוץ לבניין בעקבות הרעש/מערכת וואלה! NEWS, אסף מדינה
נזק באי קוס ביוון בעקבות רעידת אדמה בעוצמה, 21 ביולי 2017. רויטרס/Osman Turanli, רויטרס
הרס במועדון לילה בקוס, הלילה/רויטרס, רויטרס/Osman Turanli

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully