וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי המפוקפק והחשדות נגד צ'ייני: המידע שצפוי לתת גנור כעד מדינה

21.7.2017 / 19:00

המתווך של "טיסנקרופ" בעסקת הצוללות ייאסר למשך שנה וישלם קנס של עשרה מיליון שקלים. בחקירה הוא צפוי לתת מידע על דרך מינויו לתפקיד והדחת קודמו. עדותו תחזק את החשדות נגד אבריאל בר-יוסף ודוד שמרון

צילום: אבי כהן

הסכם עד המדינה שחתם היום (שישי) מיקי גנור, המתווך בעסקת הצוללות מטעם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", צפוי להשליך רבות על המשך החקירה, המכונה "תיק 3000". גנור ימסור בשבועיים הקרובים מידע רב לחוקרי להב 433, בזמן שיהיה מנותק לחלוטין מכלי התקשורת ולא יוכל ליצור קשר עם איש מלבד משפחתו הקרובה. הוא ייאסר למשך שנה בגין עבירות של הלבנות הון, וישלם קנס של עשרה מיליון שקלים. עליו, תתווסף גם שומה אזרחית בגין עבירות מס.

במהלך חקירתו, צפוי גנור לאשר את מהלך חילופי התפקידים בינו לבין ישעיהו ברקת. גנור, רס"ן במיל' בחיל הים, החליף בתפקידו כנציג המספנות בישראל את ברקת לאחר שהאחרון היה 25 שנה בתפקיד. בזמנו, טען כי הוחלף מאחר שמנכ"ל "טיסנקרופ" קיבל הבהרה ולפיה ישראל לא תזמין צוללות נוספות מהחברה אם ברקת יישאר בתפקיד – וכי הייתה התעקשות על גנור.

עם חקירתו כעד מדינה, צפויה לחול התקדמות משמעותית בביסוס החשדות נגד אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, ממלא מקום יו"ר המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף, בעלי תפקידים בהווה ובעבר וגם בחשדות נגד מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרקליטות, עו"ד דוד שמרון.

גנור עד מדינה - המתווך בעסקת הצוללות חתם הסכם עם הפרקליטות וייאסר לשנה. אבי כהן
גנור בבית המשפט, היום/אבי כהן

עו"ד אלי זהר, המייצג את המתווך, הגיע אתמול למשרדי להב 433. מוקדם יותר השבוע הגיע למשרדי היחידה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על רקע אותם מגעים להפיכתו של גנור לעד מדינה.

עם תחילת החקירה הגלויה בפרשת הצוללות, פעלו ביחידת להב 433 כדי לאתר אנשים שעשויים לשמש עדי מדינה במטרה לפצח את אחת מחקירות השוחד החמורות ביותר בתולדות מדינת ישראל. במשטרה סימנו כמה אישים מרכזיים, בהם את גנור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה התמקדו בחשיפת מנגנון העברת הכספים והאנשים המרכזיים במערכת הביטחון והממשלה שנהנו לכאורה מכספי השוחד. ההבנה הייתה שגם אם רק חלק מן החשדות נכונים מדובר בפרשה חמורה ביותר, שכן רכישת הצוללות והספינות מהקונצרן הגרמני "טיסנקרופ" היא מהלך אסטרטגי שצריך להיות נקי מכל אינטרס זר.

לכן, ה"אור הירוק" שניתן לחוקרים – לגייס עד מדינה מסביבתו של גנור או אותו עצמו – הגיע מהדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות ומצמרת המשטרה, כשבסוד העניינים היו המפכ"ל רוני אלשיך ומנדלבליט. גיוסו של גנור משמעותו מחיקה של חלקים מן האישומים נגדו ביום מן הימים והקלה משמעותית בענישה – אם תהיה כזו – אך בתמורה הוא יידרש למסור את כלל השמות של מקבלי השוחד לכאורה, בהם גורמים בכירים במערכת הביטחון, בממשלה ובשירות הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully