וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 חודשים: בוטל סופית איסור נשיאת מחשבים בטיסות לארה"ב

20.7.2017 / 13:50

ממשל טראמפ הסיר את המגבלות על נמל תעופה בריאד, שהיה האחרון שעוד נותר מהרשימה המקורית שנכנסה לתוקף במרץ. במקום זאת, תוגבר האבטחה באותם נמלים במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שמהם יוצאות טיסות לארה"ב

נוסעים מגיעים לנמל התעופה לוגאן בבוסטון, מסצ'וסטס, ביום שבו אושר איסור הכניסה של טראמפ, 29 ביוני 2017. רויטרס
המגבלות פגעו בחברות התעופה. נמל תעופה במסצ'וסטס/רויטרס

ארצות הברית סיימה היום (חמישי) באופן סופי את ההגבלות שהטילה על נשיאת מחשבים ניידים מכה נמלי תעופה במזרח התיכון ובצפון אפריקה. נמל התעופה המלך חאלד בריאד היה האחרון מתוך עשרה נמלי תעופה שהיו תחת מגבלות שהטיל ממשלו של דונלד טראמפ מחשש לשימוש במכשירים אלקטרוניים כפצצות.

חברות תעופה במזרח התיכון האשימו את וושינגטון בפגיעה בביקושים לטיסות לארצות הברית. החברות שנכללו בהחלטה שהתקבלה במרץ השפיעה על תשע חברות – האמירויות, איתחאד אירוויז, קטאר אירוויז, טורקיש אירליינס, סעודיה אירליינס, רויאל ג'ורדניאן, כווית אירוויז, איג'יפט איר, רויאל מרוקו – שהיו היחידות שטסו ישירות אל ארצות הברית מהאזור.

לקריאה נוספת בנושא
חשש מפיגוע דאעש - ואילו טיסות יסומנו: המדריך לאיסור המכשירים בטיסות
רשות שדות התעופה: טסים לארה"ב דרך טורקיה או ירדן? הימנעו ממחשב

ההגבלות שהוטלו על חברות התעופה, אינן קשורות לצו ההגירה של טראמפ, שנותר בתוקף אם כי הוא הוגבל בעקבות כמה פסיקות בבתי משפט בארצות הברית. האיסור על העלאת מחשבים ניידים לטיסות ספג ביקורת מצד מומחים שטענו כי לא מדובר במהלך יעיל, מאחר שארגוני טרור יכולים להגיע לארצות הברית דרך אירופה או מקומות אחרים, שם המגבלות לא תקפות.

גורמים אמריקניים הסירו את המגבלות לאחר שביקרו בנמלי התעופה שהושפעו מהן כדי לאשר את הכנסתם של אמצעי בטיחות חדשים. היום פרסמה ארצות הברית מדריך חדש לחברות תעופה ברחבי העולם, בשל בקשות להבהיר את אמצעי הבטיחות החדשים שאמורים להיכנס לתוקף בימים הקרובים. הצעדים החדשים כוללים שיקוף מוגבר בנמלים עצמם וכן בתאי הנוסעים. חברות תעופה שלא יעמדו בכך יספגו מגבלות על נשיאת מכשירים אלקטרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully