וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד הודף את ביקורת נתניהו: "על ישראל לכבד את המשפט הבינלאומי"

20.7.2017 / 12:12

נציגות האיחוד האירופי בישראל הבהירה כי "לאירופה יחסים עמוקים ורחבים עם ישראל, ושדרוגם צריך להיות מבוסס על ערכים משותפים". זאת, בתגובה לדברים של ראש הממשלה שהודלפו, ובמסגרתם טען כי אירופה "חותרת תחת ישראל"

עריכה: יוסי אלטר

נציגות האיחוד האירופי בישראל הדפה היום (חמישי) את הביקורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתה טען כי האיחוד "חותר תחת ישראל". "לאירופה יש יחסים עמוקים ורחבים עם ישראל יותר מכל מדינה אחרת ואנו ממשיכים לקדמם כלכלית ופוליטית", נמסר בתגובה. "שדרוג היחסים לרמה הבאה חייב להיות מבוסס על ערכים משותפים, כולל כבוד למשפט הבינלאומי וצעדים לקראת פתרון שתי המדינות".

אתמול תקף נתניהו את האיחוד והאשים את המוסד בן 28 המדינות כי הוא חותר תחת ישראל, בפגישה סגורה עם מנהיגי מדינות הווישיגראד - הונגריה, פולין צ'כיה וסלובקיה. ההתבטאות שודרה בטעות לאוזניות שחולקו לעיתונאים. לאחר שהתגלה הדבר, השידור הופסק. הביקורת של נתניהו התמקדה בכך שמאז 2009, הוקפא תהליך שדרוג היחסים בין ישראל והאיחוד האירופי. נתניהו הפציר במנהיגים להאיץ את שדרוג היחסים ואמר כי האיחוד הוא ארגון המדינות היחיד שמתנה את היחסים עם ישראל על תנאים פוליטיים.

מפגש פסגה של ראשי מדינות וישגראד ישראל, הונגריה, פולין, צ'כיה, וסלובקיה בבודפשט הונגריה 19 ביולי 2017. חיים צח/ לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומנהיגי מרובע וישגראד/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"מ

"אף אחד לא עושה זאת. הייתי בסין. יש לנו יחסים מיוחדים עם סין ולא אכפת להם מהנושאים הפוליטיים. מודי אמר לי אני צריך לדאוג לאינטרסים של הודו - איפה אגיע לזה ברמאללה? רוסיה לא מתנה את זה ואפריקה לא. רק האיחוד האירופי מתנה את זה. זה מטורף. זה מנוגד לאינטרסים של אירופה", אמר נתניהו.

"אני מציע שקודם כול תעזרו לנו ולאירופה בהאצת ההסכמים איתנו, ושתעבירו מסר לעמיתיכם באירופה איך לעזור לאירופה: אל תחתרו תחת המדינה היחידה באזור שדואגת לאינטרסים של אירופה, תפסיקו לתקוף את ישראל, תתמכו בישראל. אירופה מנתקת עצמה ממרכז החדשנות הגדול בעולם. אין היגיון. אירופה חותרת תחת ביטחונה בכך שהיא חותרת תחת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully