וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תוקף את התובע הכללי שלו: "מתחרט שמיניתי אותו"

20.7.2017 / 10:05

נשיא ארה"ב ביקר את סשנז, בשל החלטתו לפסול את עצמו מחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. "איך אתה לוקח את התפקיד ואז פוסל את עצמך?", תהה טראמפ, שייתכן שרמז בכך לאחד מבכירי ממשלו להתפטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (חמישי) את התובע הכללי ג'ף סשנז, ואמר כי לא היה ממנה אותו לתפקיד אילו היה יודע שיפסול את עצמו מחקירת הקשרים עם רוסיה והחשד להתערבותה בבחירות האחרונות לנשיאות. בריאיון ל"ניו יורק טיימס" טען טראמפ כי סשנז פעל בחוסר הגינות כלפיו. "איך אתה לוקח את התפקיד ואז פוסל את עצמך?", תהה הנשיא.

סשנז החליט לפסול את עצמו מאחריות על החקירה הרגישה בנוגע למעורבות הרוסית, לאחר שנחשף כי לא דיווח בשימוע שלו על פגישותיו במהלך קמפיין הבחירות עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק. הדבר ניתק למעשה את החקירה מהשפעה אפשרית של הבית הלבן על מהלך החקירה. בהמשך גם מונה חוקר מיוחד ועצמאי, רוברט מולר, שאינו כפוף לסשנז. על פי כמה דיווחים שפורסמו בחודשים האחרונים, טראמפ זעם על הצעד ושקל לפטר את סשסנז.

הלילה טראמפ אישר למעשה כי זעם על המהלך והפנה באופן פומבי כתף קרה לאחד האנשים הבכירים בממשל שלו. "סשנז מעולם לא היה צריך לפסול את עצמו", הפתיע הנשיא את מראייניו. "אם הוא היה אומר לי שהוא יפסול עצמו, הייתי בוחר מישהו אחר". לא ברור אם בכך למעשה ביקש הנשיא להראות לתובע הכללי את הדרך החוצה, אך כעת הקרע בין השניים, שהוכחש על ידי הבית הלבן נמרצות, הפך פומבי.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"
"גורמים רוסיים קיימו שיחות עם מקורבי טראמפ כבר ב-2015"
גורם אמריקני בכיר: פגישת טראמפ ג'וניור עם עורכת הדין הרוסייה תיחקר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצהיר כי ארה"ב תפרוש מהסכמי פריז, וושינגטון, 1 במאי 2017. רויטרס
"לא הייתי ממנה את סשנז", טראמפ/רויטרס

בתוך כך, בנו של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, וחתנו ג'ארד קושנר, צפויים להעיד בפני ועדת המודיעין בסנאט בשבוע הבא. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, גם מנהל הקמפיין של טראמפ בתקופת הבחירות לנשיאות, פול מנפורט, ימסור עדות בנושא. השלושה יישאלו על פגישתם עם עורכת הדין הרוסייה המקורבת לקרמלין במהלך הקמפיין לנשיאות ארצות הברית.

בשבוע שעבר הגן טראמפ על בנו וטען שהתקשורת עשתה "עניין גדול" מכפי שהוא. במסיבת עיתונאים שערך בפריז לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון, ציין טראמפ כי "הפגישה עם עורכת הדין הייתה קצרה מאוד. היא נגמרה מהר מאוד. לא קרה כלום בעקבות הפגישה. שום דבר". הוא הביע תמיכה בבנו ואמר כי הוא "גבר צעיר ונהדר. הוא נפגש עם עורכת דין רוסייה, לא עורכת דין של הממשלה". לדבריו, "זה עניין סטנדרטי בפוליטיקה, זה סטנדרטי שכשיש להם את המידע ואתה לוקח את המידע".

ג'ף סשנז, ארה"ב 13 ביוני 2017. רויטרס
סשנז במהלך השימוע על מעורבות רוסיה בבחירות, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully