וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרן אור בחושך": העמותה שמסייעת למשפחות ששכלו ילדיהן ממחלה

20.7.2017 / 12:38

לפני שבע שנים איבדה פסי מונק את בנה גבי למחלת הסרטן והחליטה לעשות מעשה: היא הקימה את עמותת "קמים", שמספקת ייעוץ פסיכולוגי ותמיכה רגשית למשפחות שילדיהן מתו ממחלה. "לא היה אף אחד שהנחה אותנו"

פסי מונק, מייסדת עמותת "קמים". ערן בורוכוב, מערכת וואלה! NEWS
"נשארנו לבד". מונק, מייסדת העמותה/מערכת וואלה! NEWS, ערן בורוכוב

לפני כשבע שנים איבדה פסי מונק את בנה גבי בן ה-13 וחצי למחלת הסרטן. אז היא עבדה כמנהלת כספים בכירה ונאבקה על חייו של בנה. חמש שנים לאחר מותו, החליטה להקים את עמותת "קמים", המסייעת למשפחות ששכלו את ילדיהן למחלה. "הרגע שבו הודיעו לנו על המחלה היה לפני שמונה שנים, אבל הוא צרוב בלבי כאילו קרה אתמול", סיפרה מונק, מנהלת העמותה שעורכת היום (חמישי) יום התרמה מרכזי.

"החלטתי לעזוב את עבודתי ולהתמסר לעמותה לחלוטין. עד המחלה, עבדתי כמנהלת כספים בכירה במשך שעות ארוכות, והרגשתי שהחיים לגמרי בשליטתי. עם גילוי המחלה הרגשתי שנגמרו לי החיים. אחרי השבעה, ישבתי חסרת אונים על הכורסה, נשארנו לבד". לדבריה, חייה מתחלקים ל"לפני" ו"אחרי". "גבי לא מת מוות הרואי ולא הציל אף אחד במותו. התסכול שלי היה עצום: 'איך לא הצלחתי לשמור עליו?'".

עוד בוואלה! NEWS:
בדלתיים סגורות, נתניהו הכריז על ישראל כשליחת אירופה למזרח התיכון
קורבן המורה שתקף מינית אותו ואת אחיו נחשף: "הפך אותי מחי למת"
בכירים בארה"ב: טראמפ החליט לבטל את התמיכה במורדים בסוריה

יום התרמה השנתי לעמותת "קמים", המסייעות למשפחות ששכלו את ילדיהם ממחלה. באדיבות המרואיינת, מערכת וואלה! NEWS
משפחת לוי, שאיבדה את בנה אדם למחלה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המרואיינת

מדי שנה מתים כמאה ילדים בישראל ממחלות שונות, כ-80% מהם ממחלת הסרטן. משפחות רבות קורסות כלכלית לאחר שנים של מאבק ומימון טיפולים ניסיוניים למען הבראת הילד. חלקן מתפרקות. העמותה פועלת בשני אפיקים מרכזיים: מתן סיוע נפשי למשפחות בשנתיים שלאחר אבדן הילד, וקיום פעילויות חברתיות להורים, לאחים, ולעיתים גם לסבים ולסבתות.

"לא היה אף אחד שהנחה אותנו כמשפחה ברגעיו האחרונים של הבן ולאחר מותו", סיפרה ניצה לוי מפתח תקווה, אמו של אדם, שמת בגיל 21 לאחר מאבק של יותר משלוש שנים בלוקמיה. "חשוב שיהיה מישהו שינחה ושייתן קרן אור בתקופה החשוכה הזאת".

כמה חודשים לאחר מותו של אדם, אחת האימהות שהכירה ניצה במחלקה שבה אושפז הציעה לה להצטרף לטיול נשים שארגנה העמותה. "לכולנו היה מכנה משותף, ולכן יכולנו לתמוך אחת בשנייה", אמרה. מאז, בנוסף לסיורים מסתייעת משפחתה של ניצה בייעוץ פסיכולוגי שמממנת עבורה העמותה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יום התרמה השנתי לעמותת "קמים", המסייעות למשפחות ששכלו את ילדיהם ממחלה. באדיבות המרואיינת, מערכת וואלה! NEWS
"לכולנו היה מכנה משותף". אדם לוי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המרואיינת

ניתן להעביר תרומות למען המשך פעילותה של העמותה דרך העברה בנקאית לבנק מזרחי (20) , סניף 515 (בית נח) חשבון 181164 ע"ש קמים-מושב גמזו או באמצעות תרומה טלפונית בטלפון 050-7798400 או דרך אתר האינטרנט של העמותה בכתובת : http://insite-media.biz/kamim/01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully