וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ימין אמריקני נפגש עם נתניהו: "הפלסטינים צריכים להבין שהפסידו"

20.7.2017 / 15:13

במקביל לביקורו של שליחו של טראמפ לאזור, נפגשו נציגיו של "פורום המזרח התיכון" עם נתניהו והציגו להם את הצעתם לפתרון הסכסוך. הארגון, שהקים את השדולה בקונגרס לקידום תודעת הניצחון הישראלי, הקים גוף נוסף בישראל - בראשות חברי כנסת

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
מקדמים צעדים מול הממשל האמריקני במידה ויקרוס המו"מ. נתניהו וטראמפ/רויטרס

נציגי הארגון השמרני האמריקני "פורום המזרח התיכון", הגיעו בשבוע שעבר לישראל, לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. נציגי הארגון הציגו בפני ראש הממשלה צעדים שהם מקדמים מול הממשל האמריקני במידה ויקרוס משא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

הפגישה התקיימה על רקע ביקורו של שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שהגיע גם הוא באותו השבוע לישראל במסגרת מאמצי חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

בראש הארגון השמרני עומדים המנכ"ל גרג רומן והנשיא דניאל פייפס, שהשיקו בחודש שעבר את "השדולה לקידום תודעת הניצחון הישראלי" בקונגרס האמריקני. במהלך ביקורם הם השיקו בישראל שדולה מקבילה, בראשות חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) ויעקב פרי (יש עתיד). בסיס הרעיון שהם מקדמים הוא שנקודת המוצא לכל משא ומתן עתידי היא הכרת הפלסטינים בכך שהם הפסידו במאבק מול ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
בדלתיים סגורות, נתניהו הכריז על ישראל כשליחת אירופה למזרח התיכון
קורבן המורה שתקף מינית אותו ואת אחיו נחשף: "הפך אותי מחי למת"
בכירים בארה"ב: טראמפ החליט לבטל את התמיכה במורדים בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע במקביל לנציגים כדי לנסות לחדש את המו"מ. גרינבלט ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני צופה שהמאמץ האמריקני לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים ייכשל", אמר פייפס בעת השקת השדולה בארץ. "הפרויקט שלנו מציע אלטרנטיבה לשיחות השלום שנמשכות כל כך הרבה שנים ולא מובילות לשום פתרון, כשבמהלכן ישראל נדרשת שוב ושוב לעשות ויתורים למען השלום".

לטענתו, "כשהפלסטינים יכירו בכך שהם הפסידו במאבקם מול ישראל, כלומר כשהם יכירו במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, לאחר דרך לא קלה אך הכרחית, הם ישתחררו מהאובססיה שלהם להזיק לאויב שלהם, ונוכל להתחיל במשא ומתן אמתי לשלום. תהליך כזה יביא גם לשגשוג פלסטיני מכל הבחינות".

לפי גורמים שתודרכו על תוכן פגישתם של נציגי הארגון עם נתניהו, ראש הממשלה גילה עניין רב וסקרנות ברעיונות המרכזיים של "הפרויקט לניצחון ישראל". להערכתם, נתניהו לא היה טורח להיפגש עם השניים אם לא היה מגלה עניין ברעיונות שהם מקדמים מלכתחילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נתניהו במסיבת עיתונאים עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, ירושלים, נובמבר 2014. AP
מלשכתו לא נמסר תגובה. נתניהו/AP

גרג רומן אמר לוואלה! NEWS כי אינו מוכן לחלוק את פרטי השיחה עם נתניהו, אך הסכים לתאר באופן כללי את עיקרי הרעיונות שהוצגו בביקור. "הגיע הזמן שהפלסטינים יבינו שהם הפסידו, למרות שהם מתנהגים כאילו ניצחו. צריך להעביר להם את המסר הזה", אמר. לדבריו, "להשגת המטרה הזאת יש לפעול בשתי דרכים: השגת תמיכה פוליטית בקונגרס ובקרב גורמים אמריקניים, ומתן המלצות למדיניות שבה על ארצות הברית לנקוט".

כאמור, בשבועות האחרונים נפגשו השניים גם עם חברי קונגרס וגורמי ממשל בארצות הברית, והפצירו בהם לקדם שורה של צעדים במידה והמשא ומתן ייכשל. בהם, התניית המימון לרשות הפלסטינית ולסוכנות הפליטים אונר"א בעצירת ההסתה ברשות, עצירת הטבות מס לחברות פלסטיניות באזורי תעשייה בהם ארצות הברית פעילה, וקידום חקיקה שתאפשר לתבוע את הרשות הפלסטינית בגין פיגועי טרור נגד אמריקנים. לדברי רומן, "מדובר במגוון רחב של אפשרויות שניתן יהיה לנקוט בהן באופן הדרגתי, במידה והפלסטינים לא ישתפו פעולה".

בלשכת ראש הממשלה לא השיבו לפניית וואלה! NEWS לגבי תוכן הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully