וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין קיצוני דורשים להפגין מול בתי המחבלים באום אל-פחם

שלומי גבאי

19.7.2017 / 19:42

מפלגת "עוצמה יהודית" פנתה למשטרה בדרישה לקיים תהלוכת מחאה בעיר, וקראו לסגור את המסגד שבו לטענתם הוסתו השלושה לבצע את הפיגוע בהר הבית. גורם בכיר בעירייה: "פרובוקציה כזאת יכולה להצית את כל המדינה"

צלמים זמניים מורשים

מפלגת "עוצמה יהודית", בראשותו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, הגישה היום (רביעי) למשטרת אום אל-פחם בקשה לקיים תהלוכת מחאה בעיר, מול בתי שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים ביום שישי האחרון, שבו נהרגו שני שוטרים ישראלים. כמו כן, אנשי המפלגה, שבהנהגתה נמצאים גם פעיל הימין ברוך מרזל, דרשו לסגור מסגד בעיר שלטענתם במסגרת פעילותו הוסתו השלושה לבצע את הפיגוע במתחם הר הבית.

עם זאת, במשטרה חוששים כי התהלוכה, שבה אמורים להשתתף 55 מפגינים, תגרום לתסיסה של האזור ולהסלמת המתיחות. בין היתר, החשש הוא כי יהיו ניסיונות לשבש את התהלוכה ולפגוע במפגינים. בתגובה רשמית נמסר מהמשטרה כי אכן הוגשה בקשה לקיום התהלוכה ולסגירת המסגד, וכי הבקשה נבחנת בשעה זו. אם המשטרה תתנגד לבקשה, הבקשה עשויה להגיע לפתחו של בית המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית
מתיחות שיא בהר הבית: שב"כ תומך בהסרת המגנומטרים
הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

משפחתו של מוחמד ג'ברין מחבל שנורה בהר הבית לאחר פיגוע שער האריות, מקימה סוכת אבלים, אום אל פאחם , 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
"יש שנאה בכל מקום". סוכת האבלים שהוקמה באום אל-פחם, ופורקה על ידי כוחות המשטרה/שלומי גבאי
משפחתו של מוחמד ג'ברין מחבל שנורה בהר הבית לאחר פיגוע שער האריות, מקימה סוכת אבלים, אום אל פאחם , 14 ביולי 2017. שלומי גבאי
"אם המתנחלים האלה יגיעו, המצב רק ידרדר". ביתו של אחד המחבלים/שלומי גבאי
"מי נותן אישור לזרוק אש בחבית של דלק? אסור שהם יגיעו לפה"

גורם בכיר בעיריית אום אל-פחם מסר כי "טרם קיבלנו פנייה רשמית מהמשטרה בנושא". לדבריו, "המשטרה צריכה להבין שאנחנו נמצאים בתקופה מאוד רגישה". הוא הבהיר כי "מפגן שכזה בימים אלה יכול להצית את כל המדינה, אין כל הצדקה לקיים פרובוקציה שכזאת באום אל-פחם". ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), תושב אום אל-פחם, סירב להתייחס לנושא.

מוחמד מחאג'נה, תושב העיר, טען גם הוא כי "אם המתנחלים האלה יבואו לאום אל-פחם כדי להתגרות באנשי העיר, המצב רק ידרדר ויגרום למהומות. מי נותן אישור לזרוק אש בחבית של דלק? אסור שהם יגיעו לפה". הוא עוד טען כי "בגלל הקיצונים שעושים פעולות 'תג מחיר' מצד היהודים, ובגלל הקיצונים שקוראים למלחמת ג'יהאד נגד היהודים, הגענו למצב המסוכן הזה, שבו יש שנאה בכל מקום".

מרזל טען הערב כי "שנים רבות שאום אל-פחם מהווה קרקע פוריה ובית גידול למחבלים רבים. הגיע הזמן לניקוי ארוות כללי, להשליט חוק וסדר באום אל-פחם, ובין היתר להרוס המסגד ממנו יצאה ההסתה". הוא קרא גם להרוס "עוד אלפי בתים בלתי-חוקיים - לא יתכן שדווקא למשלחי המחבלים תהיה חסינות".

בשנה שעברה נערכה תהלוכה דומה של אנשי ימין בכפר ערה, בדרישה להרוס את ביתו של המחבל נשאת מלחם, שביצע פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שבו נהרגו שלושה בני אדם, אחד מהם במהלך מנוסתו של מלחם מהזירה. קרוב לאלף שוטרים נאלצו אז לאבטח את כ-50 המפגינים במבצע משטרתי מורכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully