וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אנו במגעים עם ירדן להשבת השקט להר הבית"

ראש הממשלה אמר כי מטרתם של הצדדים היא להגיע לפשרה בנוגע לאמצעי האבטחה בכניסות למסגד אל-אקצא לפני תפילות יום השישי וההפגנות המתוכננות במתחם. במקביל, אבו מאזן קטע ביקור מדיני בסין על מנת לטפל במשבר מרמאללה

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) לכתבים המלווים אותו בביקורו באירופה כי ישראל נמצאת בקשר שוטף עם ירדן והעולם הערבי בנושא הצבת המגנומטרים והשבת השקט להר הבית, ומסביר שלא מדובר בשינוי הסטטוס קוו. "אנחנו מצפים שכולם יתרמו להחזרת השקט. צריך להתייחס לעובדות ולאמת - אין כאן שינוי בסטטוס קוו אלא ניסיון למנוע הישנות של תקיפה בנשק ואלימות בהר הבית".

מוקדם יותר מסר הצהרה בנושא בכיר פלסטיני, שטען כי ישראל מנהלת מגעים "אינטנסיביים" עם ירדן ועם ערב הסעודית, במטרה להביא את המשבר בהר הבית לסיומו, לפני יום שישי הקרוב. חאתם עבד אל-קאדר, אחראי תיק ירושלים בתנועת פתח, הסביר כי המגעים מתנהלים ישירות בין נציגי ישראל לנציגים הירדניים, ובתיווך אמריקני בין ירושלים לריאד.

מטרתם של הצדדים, לדברי עבד אל-קאדר, היא להגיע לפשרה בנוגע לצעדי הביטחון בכניסה למתחם הר הבית ולמסגד אל-אקצא מחר בערב לכל המאוחר, על מנת להימנע מהסלמה ומעימותים אלימים בעיר העתיקה בירושלים ביום שישי, אז צפויים עשרות אלפי מוסלמים להגיע להר. בצד הישראלי טרם התקבלה החלטה בנוגע לעתידם של המגנומטרים שהוצבו בכניסות למתחם.

עוד בוואלה! NEWS:
עימותים אלימים בהר הבית: עשרות פלסטינים ושני שוטרים נפצעו
דיווח: מלך ערב הסעודית פנה לארה"ב כדי לפתור את משבר הר הבית
פתח קראה ליום זעם עקב המגבלות בהר הבית: "עד שהכיבוש יתחרט"

ראשי הווקף קראו למתפללים שהגיעו למתחם שלא להיכנס לאחר שמגנומטרים הוצבו בכניסות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מסרבים לעבור במגנומטרים. מתפללים מחוץ להר הבית/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
כניסת מתפללים להר הבית תחת אבטחה לאחר הפיגוע 16 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
האמריקנים תומכים בהסרת המגנומטרים. הר הבית, השבוע/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

הבכיר הפלסטיני הסביר כי הממשל בארצות הברית תומך בהסרת המגנומטרים, והציע להחליפם בבידוק ביטחוני באופן אחר על ידי כוחות הביטחון הישראליים המוצבים בהר הבית. הפלסטינים, מצדם, מתנגדים לבידוק ביטחוני במתחם הקדוש, ודורשים להשיב את המצב לכפי שהיה לפני סוף השבוע האחרון – אז המתחם נסגר בעקבות פיגוע הירי שאירע בו, ונפתח מחדש עם אמצעי האבטחה החדשים.

במקביל, דובר הרשות הפלסטינית נביל אבו רודיינה מסר כי היו"ר אבו מאזן קטע את ביקורו המדיני בסין בעקבות המשבר, והוא בדרכו לרמאללה. אבו רודיינה ציין עם הגעתו, אבו מאזן יכנס פגישה דחופה עם בכירים פלסטינים בנוגע לתגובה ל"מתקפות על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". במקביל, הוסיף הדובר, אבו מאזן פועל מול גורמים ערביים ובינלאומיים על מנת לפתור את המשבר.

נשיא סין שי ג'ינפינג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבייג'ינג, 18 ביולי 2017. רויטרס
יכנס פגישה דחופה עם שובו. אבו מאזן בבייג'ינג, אתמול/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בהונגריה, קיים הבוקר הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. שב"כ תמך בדיון בהסרת המגנומטרים בכניסות למתחם, אך במשטרה מתנגדים לכך.

גורמים פלסטיניים ואנשי דת קראו למוסלמים לעלות לאזור מסגד אל-אקצא ביום שישי הקרוב, וקיים חשש לעימותים עם הכוחות הישראליים אם לא תושג פשרה בנושא. היום התבטאו בנושא השרים נפתלי בנט ומירי רגב, שתמכו בהותרת המגנומטרים על כנם. "התקפלות בפני הלחצים הפלסטיניים תפגע בכוח ההרתעה של ישראל", טען בנט. רגב הוסיפה: "הר הבית לא יהיה מערב פרוע. מי שיש לו מה להסתיר בבגדיו, צריך להיעצר - ובוודאי להתפלל בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully