וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אתן לאף אחד לזיין אותי": רמטכ"ל צרפת פרש בשל קרע עם מקרון

19.7.2017 / 11:35

מפקד הצבא פייר דה וייר הגיש את התפטרותו והסביר כי הוא אינו יכול לשמור על יכולות כוחות הביטחון תחת המגבלות הנוכחיות. המשבר החריף החל לאחר שהודלפו דברים שאמר הרמטכ"ל בגנות הנשיא

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

רמטכ"ל צבא צרפת התפטר היום (רביעי) מתפקידו בעקבות מחלוקת ציבורית עם הנשיא עמנואל מקרון סביב קיצוצים בתקציב הביטחון. בהצהרה שמסר אמר פייר דה וייר כי הוא ניסה לשמור על יכולות כוחות הביטחון תחת מגבלות תקציביות שהוטלו עליהם. גורם צבאי מסר כי גנרל פרנסואה לקוונטרה יחליפו בתפקיד.

"בנסיבות הנוכחיות, אני לא רואה את עצמי כמי שיכול להבטיח את העוצמה הצבאית שאני חושב שהיא נחוצה כדי להגן על צרפת ועל אזרחי צרפת, היום ומחר, ולשמור על מטרותיה של ארצנו", אמר. לדבריו, כתוצאה מכך, הוא הגיש את התפטרותו למקרון, שקיבל אותה.

המחלוקת בין השניים נחשפה בציבור לפני יום הבסטיליה שצוין בשבוע שעבר, אחרי שהודלף כי הרמטכ"ל אמר בשיחות סגורות כי הוא "לא ייתן לאף אחד לזיין אותו", בעקבות הקיצוצים שמתכנן מקרון. "אני אולי טיפש, אבל אני יודע מתי דופקים אותי", אמר הגנרל בן ה-60.

עוד ידיעות מהעולם
"המלך העתידי מכור לסמים": כך התרחשה הפיכת הארמון בסעודיה
גורם בבית הלבן: טראמפ ופוטין קיימו פגישה סודית בפסגת G20

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון בחגיגות יום הבסטיליה בפריז. 14 ביולי 2017. רויטרס
מקרון ורמטכ"ל הצבא ביום הבסטיליה, לצד טראמפ/רויטרס

הנשיא, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים, כבר הבהיר כי לא יסבול התנגדות למדיניותו מתוך שורות הצבא. בשבוע שעבר הכריזה הממשלה על קיצוצים חדים בתקציבה, כדי לעמוד ביעדי הגירעון התקציבי של האיחוד האירופי, ו-850 מיליון אירו יקוצצו מתקציב הצבא.

בשבוע שעבר נשא מקרון נאום תקיף במשרד ההגנה ובו אמר כי הוא "מזכיר לכל הנוכחים כאן - אני הבוס שלכם. זה לא מכובד לנהל דיונים מסוימים בזירה הציבורית" - ברמז עבה לרמטכ"ל, שהתלונן על הקיצוצים במהלך דיון בוועדה פרלמנטרית. "אני לא צריך לחץ או פרשנות", הבהיר.

בריאיון נוסף שהעניק לעיתון "ז'ורנל דו דימאנש", אמר נשיא צרפת: "אם ראש המטה הכללי נמצא במחלוקת עם נשיא הרפובליקה, הוא זה שצריך לשנות את עמדתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully