וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלך העתידי מכור לסמים": כך התרחשה הפיכת הארמון בסעודיה

גורמים אמריקניים ומקורבים לבית המלוכה סיפרו לניו יורק טיימס כי יורש העצר הקודם, מוחמד בן נאיף, הוחזק בחדר למשך כמה שעות עד שהסכים לוותר על התפקיד לטובת בן דודו הצעיר. למועצה המפקחת נאמר כי הוא אינו מתאים לשמש מלך

עריכה: ניר חן

על אף שבערב הסעודית ציירו את הדחתו של סגן יורש העצר בחודש שעבר כמהלך שהתקבל בהסכמה רחבה, גורמים אמריקניים וגורמים הקשורים לבית המלוכה בריאד חיזקו את הסברה כי הייתה זו למעשה הפיכת ארמון של בנו של המלך, מוחמד בן סלמאן.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, שהתבסס על הגורמים הללו, סגן יורש העצר הקודם, מוחמד בן נאיף, הוחזק בחדר בארמון במכה במשך כמה שעות, עד שהיה מוכן לוותר על תביעתו לכתר. בנוסף לכך, נאמר לבכירים במשפחת המלוכה כי שר הפנים הוותיק, שהיה מוערך במערב לנוכח הצלחתו במלחמה באל-קאעדה, כי הוא אינו מתאים לשמש מלך בשל התמכרותו לסמים.

לקריאה נוספת בנושא
"יורש העצר המודח בסעודיה מוחזק בארמון ונאסר עליו לצאת לחו"ל"
איראן מזהירה את יורש העצר הסעודי החדש: "מחסנינו עמוסים בטילים"

יורש העצר של ערב הסעודית הנסיך מוחמד בן סלמאן מנשק את ידיו של בן דודו שאותו החליף בתפקידו, 21 ביוני 2017. AP
קרע בבית המלוכה. מוחמד בן סלמאן נושק למוחמד בן נאיף לאחר הדחתו/AP

מוחמד בן סלמאן, בנו של המלך בן ה-31, כבר היה אחד האנשים החזקים ביותר בממלכה עוד בטרם החליף את בן דודו, כששימש בין היתר שר ההגנה, אך שאיפותיו לסמכויות רבות העלו חשש בשורות משפחת המלוכה הרגילה ליציבות ולהנהגה מבוגרת. בחודש שעבר דווח בניו יורק טיימס כי יורש העצר המודח מוחזק במעין מעצר בית בארמונו בעיר ג'דה, ועתה נחשפים פרטים נוספים על הלילה הדרמטי ב-20 ביוני.

באותו לילה, התקבצו בני מלוכה וגורמי ביטחון בכירים בארמון ספא במכה, אחרי שנאמר להם כי המלך סלמאן רוצה לפגוש אותם. התזמון, חודש הרמדאן, היה נוח – בני משפחה רבים נכחו בעיר הקדושה לפני שטסו לחופשת העיד אל-פיטר שלהם. לפני חצות, הוזמן מוחמד בן נאיף לפגוש את המלך והועבר לחדר אחר, שם גורמים מבתי המשפט לקחו את הטלפונים הסלולריים שלו ולחצו עליו כדי שיוותר על תפקידיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
חיזק את בנו מאז עלייתו לשלטון. המלך סלמאן וטראמפ/AP

בתחילה הוא סירב, אך בחלוף השעות נכנע יורש העצר הסובל מסכרת ומפציעות שנגרמו לו בעקבות ניסיון התנקשות ב-2009. במקביל, לפי הדיווח בניו יורק טיימס, גורמים מטעם בתי המשפט התקשרו לחברי מועצת הנאמנות, ולהם נאמר כי הוא מכור לסמים שאותם הוא צורך בעקבות פציעותיו ואינו מתאים לשמש מלך.

לקראת שעות הבוקר המוקדמות, נעתר מוחמד בן סלמאן להפצרות וטקס חילופי התפקידים שודר בחגיגיות בכלי התקשורת הממלכתיים. לאחר מכן, הוא שב לארמונו בג'דה, שם הוא מוחזק גם בימים אלו, לפי הדיווח בניו יורק טיימס.

יורש העצר החדש נחשב לנץ מבחינה מדינית, והוא מוביל את המלחמה היקרה והקטלנית בתימן וכן גם את הנתק מקטאר. לפי גורם אמריקני וגורם המקורב למשפחת המלוכה, מוחמד בן נאיף התנגד לחרם על הנסיכות השכנה, עמדה שככל הנראה האיצה את תהליך הדחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully