וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדש באזור: סין תקיים השנה פסגת שלום בין ישראל לפלסטינים

סגן שר החוץ אמר כי בייג'ינג, שבאופן מסורתי נמנעה מלהתערב בענייני המזרח התיכון, תפעל להקמת מנגנון שיחות משולש. הנשיא שי, שנפגש עם אבו מאזן, אמר לו כי "אנחנו חברים אמיתיים וטובים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סין מתכננת לערוך כינוס שלום בין ישראל לפלסטינים בהמשך השנה – כך אמר אתמול (שלישי) סגן שר החוץ הסיני, ברקע הבטחתו של הנשיא שי ג'ינפינג לתרום "ללא הרף" לשלום באזור. אתמול נפגש שי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן המבקר בסין. בפגישה חזר שוב נשיא סין על תמיכתה של בייג'ינג בפתרון שתי המדינות ובהקמת מדינה פלסטינית ריבונית בקווי 1967, שבירתה מזרח ירושלים.

סגן שר החוץ זאנג מינג אמר לעיתונאים אמר כי בשיחות בדלתיים סגורות אמר שי כי סין תקים מנגנון שיחות משולש ומאוחר יותר השנה תכנס כינוס שלום כדי לנסות ולפתור את הסכסוך. שי קרא לפלסטינים "חברים אמיתיים טובים, שותפים ואחים" של סין וטען כי מדינתו תקדם באופן ישיר יחסים סיניים-פלסטיניים ותפעל ללא הרף כדי לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון.

אבו מאזן אמר מצדו כי הוא מקווה לראות את סין מגלמת תפקיד גדול יותר בתהליך השלום במזרח התיכון. בפגישתם העניק אבן מאזן לשי מדליית זהב לאות כבוד.

נשיא סין שי ג'ינפינג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבייג'ינג, 18 ביולי 2017. רויטרס
מהדקים יחסים. נשיא סין שי ויו"ר הרשות אבו מאזן, אתמול/רויטרס

למרות הסתמכותה על ייצוא הנפט מהמזרח התיכון, בייג'ינג לרוב לא התערבה עד כה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אך בשנה האחרונה החלה סין להגביר את מעורבותה הדיפלומטית באזור ואף הציעה לארח שיחות שלום ליישוב המלחמה בסוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שי בביקורו לבייג'ינג במרץ. בביקור קרא מנהיג סין להשכין שלום בין הצדדים "בהקדם האפשרי". נתניהו אמר כי ישראל מוכנה לראות בסין שחקנית מפתח בענייני המזרח התיכון. הסחר בין ישראל לסין משגשג מאז שכוננו יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות ב-1992. בשנה שעברה חתמו השתיים על הסכם סחר חופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully