וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשע שנים אחרי החלטת הממשלה חצר סרגיי בירושלים הועברה לידי רוסיה

רומן רייב

19.7.2017 / 5:00

בטקס במעמד השר זאב אלקין, שגריר רוסיה בישראל אלכסנדר שיין ונציגי הכנסייה הפרבוסלבית הועבר המבנה במגרש הרוסים לידי מוסקבה. זאת לאחר שרוסיה השקיעה מיליוני דולרים בשיקומו

השר זאב אלקין בטקס חנוכת חצר סרגיי מחדש לאחר העברתה לידי רוסיה, 18 ביולי 2017. באדיבות שגרירות רוסיה בישראל, מערכת וואלה! NEWS
השר אלקין בטקס חנוכת חצר סרגיי מחדש, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות שגרירות רוסיה בישראל

בטקס ממלכתי נחנכה אתמול (שלישי) בירושלים מחדש חצר סרגיי שבמגרש הרוסים, תשע שנים לאחר העברת האחריות על האתר לידי מוסקבה. זאת, בהמשך לפנייתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקורו בישראל בשנת 2005 אז העלה בקשה להחזיר לרוסיה את האתר, שנבנה במקור על ידי הצאר אלכסנדר השלישי בשנת 1890 לטובת צליינים פרבוסלבים שהגיעו לירושלים. היא קרויה על שם אחיו של הצאר. בשנת 1917, לאחר המהפכה שהביאה לסילוקו של הצאר ויתרו הרוסים על הריבונות באתר. אולם ב-2008 השיבה ישראל את השליטה בו לרוסיה, וזו השקיעה בשנת 2011 עשרה מיליון דולר בשיקומו.

בטקס החנוכה מחדש השתתפו ראש ממשלת רוסיה לשעבר סרגיי סטפשין, שגריר רוסיה בישראל אלכסנדר שיין, נציגי הכנסייה הפרבוסלבית וכן השר להגנת הסביבה זאב אלקין וח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני). "לפני שנה חגגנו 25 שנה לחידוש היחסים בין רוסיה לישראל וזה היה שלב חשוב ביחסינו, שלב אחד קדימה", אמר אלקין בנאומו בטקס. "היום אנחנו רואים את ההצלחה של כך".

ראש הממשלה לשעבר סטפשין אמר כי ביקר במקום בעבר יחד פוטין וכי יש הבדל של שמיים וארץ בין אז להיום. "אני שמח שיש היום אתר בירושלים שיכול לקבל את המתפללים הפרבוסלבים", הוסיף. "אני שמח שהצד הישראלי תמך ועזר בנושא. כדי לקדם את זה, עברנו שלושה ראשי ממשלות, שרון, אולמרט ונתניהו שחתם את המהלך".

טקס חנוכת חצר סרגיי מחדש לאחר העברתה לידי רוסיה, 18 ביולי 2017. באדיבות שגרירות רוסיה בישראל, מערכת וואלה! NEWS
גזירת הסרט בטקס החנוכה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות שגרירות רוסיה בישראל
טקס חנוכת חצר סרגיי מחדש לאחר העברתה לידי רוסיה, 18 ביולי 2017. באדיבות שגרירות רוסיה בישראל, מערכת וואלה! NEWS
נציגי הכנסייה הפרבוסלבית בטקס החנוכה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות שגרירות רוסיה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully