וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בבית הלבן: טראמפ ופוטין קיימו פגישה סודית בפסגת G20

19.7.2017 / 4:10

גורם בממשל האמריקני אישר כי הנשיא ועמיתו הרוסי נועדו בחשאי בוועידה בגרמניה - אך מאוחר יותר הבהיר כי מדובר ב"מפגש חולף בלבד". לפי דיווח קודם, הפגישה השנייה ארכה כשעה, והתקיימה ללא נוכחות מתורגמן מטעם טראמפ

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיימו פגישה מחוץ לפרוטוקול במהלך פסגת G20 לפני כשבועיים בגרמניה - כך אישר הלילה (רביעי) גורם רשמי בבית הלבן בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס". זאת, בנוסף לפגישה הרשמית ביניהם שארכה כשעתיים, ולאחריה הודיע טראמפ כי פוטין הכחיש בפניו שמוסקבה פעלה להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

הגורם לא מסר פרטים על תוכנה של הפגישה הנוספת, שנשמרה בחשאיות עד כה, ולא על נסיבות קיומה או משכה. בהמשך פורסמה הודעת הבהרה מטעם גורם בבית הלבן ובה נמסר כי לא הייתה "פגישה שנייה", אלא "מפגש חולף" במהלך סעודה רשמית שהתקיימה במהלך הפסגה.


עוד בוואלה! NEWS:
עימותים בהר הבית; שני שוטרים נפצעו באורח קל
הקהילה היהודית בהונגריה: אורבן לא קיבל אחריות למה שקרה בשואה
היועמ"ש על אימוץ גאים: "להפריד בין עמדה אישית לחובה מקצועית"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
טראמפ ופוטין לוחצים ידיים בפגישתם בגרמניה, לפני שבועיים/AP

מדובר בהתפתחות שמעוררת סימני שאלה בארצות הברית, לא רק בגלל החקירה המתנהלת בנוגע לקשרי בכירים רוסים ובכירים בקמפיין טראמפ, אלא גם משום שהשיחה הממושכת נערכה ללא תיעוד רשמי מן הצד האמריקני ואף ללא דיווח לציבור.

טראמפ תקף הלילה בחשבון הטוויטר שלו את העיסוק בכלי התקשורת בחשיפת דבר הפגישה ואמר כי מדובר ב"סיפור חולני של חדשות מזויפות". לדבריו, הפגישה נערכה בסעודה שאליה הוזמנו כל ראשי המדינות שהשתתפו בפסגה. "החדשות המזויפות נעשות פחות ופחות הוגנות", הוסיף. "אפילו סעודה למנהיגים בגרמניה מוצגת כדבר מרושע".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משוחח עם הגברת הראשונה של ארצות הברית מלניה טראמפ בסעודה רשמית בפסגת G20. רויטרס, רויטרס
פוטין ומלניה טראמפ בסעודה הרשמית בפסגת G20, החודש/רויטרס, רויטרס

אתמול טען איאן ברמר, נשיא חברת הייעוץ "Eurasia" המתמחה בניהול סיכונים בתחום המדיני, כי שני המנהיגים נועדו במשך כשעה במהלך ארוחת ערב בהשתתפות ראשי מדינות ובנות זוגם שנערכה בפסגה. בריאיון לעיתונאי צ'רלי רוז ברשת PBS אמר ברמר כי בפגישה נכח מתורגמן אישי של פוטין, אך טראמפ לא לווה במתורגמן מטעמו. בצילומי טלוויזיה שפורסמו מהסעודה הרשמית נראית הגברת הראשונה מלניה טראמפ יושבת לצדו של פוטין.

לדברי ברמר, במהלך הערב קם טראמפ מכסאו והתיישב לצדו של הנשיא הרוסי, עמו שוחח "באופן פרטי ומוחצן". הוא הוסיף כי העדרו של מתורגמן אמריקני מהפגישה גרם להרמת גבות בקרב המנהיגים האחרים שנכחו בסעודה וכינה זאת "הפרה של פרוטוקולים הנוגעים לביטחון הלאומי". הגורם בבית הלבן ששוחח עם "רויטרס" נימק זאת בכך שהמתורגמן האמריקני לא ידע לדבר ברוסית.

נחשפה זהות משתתף נוסף בפגישה בין בנו של טראמפ לגורמים מרוסיה

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי נחשפה זהותו של משתתף נוסף בפגישה שערכו בנו של טראמפ ומנפורט עם גורמים מרוסיה, במטרה לכאורה לקבל מידע מכפיש על הילרי קלינטון, מועמדת הדמוקרטים לנשיאות. על פי הדיווח בפגישה נכח גם אייק קבלדזה, עובד של חברת נדל"ן רוסית המתגורר בארצות הברית.

זהותו של קבלדזה נחשפה על ידי סקוט באלבר, עורך הדין של היזמים הרוסים אמין ואראס אגלארוב שמקורבם פעל כמתווך לקיום הפגישה. לדברי עורך הדין של השניים, קבלדזה השתתף בפגישה כנציג שלהם. הוא מסר לוושינגטון פוסט כי העביר את הזהות של השניים למשרדו של החוקר המיוחד רוברט מולר, לאחר שנציגו התקשר בסוף השבוע לשאול מי הנציג מטעמם שהשתתף בפגישה. דבריו של עורך הדין מהווים למעשה אישור לכך שהחוקר המיוחד רוברט מולר שמונה לבדוק את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות בוחן את הפגישה השנויה במחלוקת.

אתמול אמרה הסנאטורית דיאן פיינשטיין, חברת ועדת המשפט של הסנאט מטעם המפלגה הדמוקרטית, כי דונלד טראמפ ג'וניור ומנהל קמפיין הבחירות לשעבר של הנשיא יוכלו להעיד באופן פומבי על נסיבות פגישתם לפני כשנה עם נציגים מרוסיה. הפגישה, שעליה פורסם לפני כשבוע, היא ההתפתחות האחרונה בפרשה המתגלגלת של הקשרים בין ממשלו של טראמפ לבין הקרמלין. בריאיון לרשת CNN אמרה פיינשטיין כי האישור למתן עדות פומבית של השניים ניתן על ידי החוקר המיוחד מולר.

(עדכון ראשון: 2:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully