וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות ופטרולים: תיעוד - חיזבאללה מרחיב את האיום על ישראל

18.7.2017 / 19:15

במלאת 11 שנים למלחמת לבנון השנייה, חושף צה"ל סרטונים המציגים את פעילות ארגון הטרור בדרום לבנון, המפרה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. בין החומרים: איסוף מודיעין בקרבת הגבול, התחמקות מפקחי האו"ם - ושורת מפות של דרכי הפעולה

צילום: דובר צה"ל

צה"ל פרסם הערב (שלישי) שני סרטונים המעידים על מקרים שבהם הפר חיזבאללה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שסיימה את מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006. בסרטונים נראות פעילויות ההתעצמות של הארגון בדרום לבנון, שאוסף מודיעין בקרבת הגבול תוך שהוא חומק מפקחי האו"ם.

בסרטונים מוצגת פעילותו של ארגון "ירוק ללא גבולות", המתצפת על הגבול במסווה של פעילות אזרחית חקלאית, וכן מערך האיסוף של חיזבאללה - פרטים של שני פעילים שנצפו בעודם אוספים מודיעין על ישראל ובמפות ותמונות המעידות על תוואי הפעילות של הארגון בסמוך לגבול.

קצינים בפיקוד הצפון אמרו כי "לוחמי חיזבאללה חוזרים לדרום לבנון עתירי ניסיון מבצעי מהלחימה בסוריה. מלאי ביטחון עצמי גם בזכות שיתוף הפעולה עם צבא לבנון שלפעמים נראים כמו 'השתלטות' על הכוחות בשטח". ביום חמישי יתקיים דיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ההפרות של החלטה 1701.

הפרת החלטת האו"ם 1701 על ידי ארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
פעילות חיזבאללה בגבול, כפי שתועדה בסרטון מטעם צה"ל/דובר צה"ל

בחודש שעבר דחו באו"ם את טענות ישראל נגד "ירוק ללא גבולות", בתגובה למכתב ששלח השגריר באו"ם דני דנון. בארגון אמרו כי כוח יוניפי"ל המוצב בגבול ישראל-לבנון לא ראה כל הפרה של הפסקת האש שהושגה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

דוברת האו"ם, ארי קנקו, אמרה אתמול כי בשנתיים האחרונות כוח יוניפי"ל "הבחין בשלוש פעולות של נטיעת עצים של הארגון, בהתאם להצהרותיו". לדבריה, "יוניפי"ל לא הבחין באנשים חמושים שנכחו במקום אשר לא היו רשאים לשהות שם, ולא נמצא כל בסיס לטענות על הפרת הפסקת האש". היא הוסיפה כי יוניפי"ל וצבא לבנון שומרים על קשר כדי להבטיח שלא יהיו הפרות של הפסקת האש בגבול.

רשת התצפיות של חיזבאללה הפועלת במסווה ארגון ירוק ללא גבולות ונחשפה היום בפני מועצת הביטחון של האו"ם, 22 ביוני 2017. דובר צה"ל
עמדת תצפית של חיזבאללה על הגבול/דובר צה"ל
הפרת החלטת האו"ם 1701 על ידי ארגון הטרור חיזבאללה. דובר צה"ל
לוחמי חיזבאללה על הגבול/דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר החודש, בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "יש הפרה מתמשכת של החלטה 1701 על ידי חיזבאללה בכסות אזרחית ומהשטחים הבנויים. אנחנו מודעים לה ורואים אותה. יוניפי"ל תורמים לשקט, אבל לא עושים מספיק לשיקוף ההפרות של חיזבאללה בפני מקבלי ההחלטות באו"ם".

בנאום בחודש שעבר אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי מלחמה עתידית של לבנון או סוריה מול ישראל תמשוך אלפי לוחמים ממדינות זרות, בהן איראן, עיראק ותימן. "האויב הישראלי חייב לדעת כי אם ישראל תפתח במלחמה נגד סוריה או לבנון, הלחימה לא תישאר לבנונית-ישראלית או סורית-ישראלית", אמר בנאום מוקלט ששודר במעוז חיזבאללה בלבנון, רובע דאחייה.

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום מוקלט של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בלבנון. 23 ביוני 2017. רויטרס
נאום נסראללה בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully